Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب، گاهی امروز با وجود فشارهای روانی و اجتماعی رسانه‌های غرب ناهنجاری­‌ها و بی‌­فرهنگی‌­هایی را در جامعه اسلامی شاهد می­‌شویم و این سوال مانند خوره به جان ما می­‌افتد که جوانان دیروز بهتر از امروز هستند، حال آنکه شرایط امروز و جنگ امروز با استکبار با دوران دفاع مقدس که دشمن در پشت خاکریزهایش در روبه‌­روی ما ایستاده بود کاملا متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین صوفی متولد سال 1336 و در یکی از روستاهای زابل متولد شده است.
وی بازنشسته سپاه و از جانبازان دوران دفاع مقدس است، در ادامه گفت­‌وگوی مشروح فارس را با این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس از نظر می­‌گذرانید؛

 از حضورتان در جنگ تحمیلی بگویید.
 پس از اتمام خدمت سربازی در سن 23 سالگی و از بدو تشکیل سپاه پاسداران در شهرستان گنبدکاووس به عضویت این نهاد انقلابی درآمدم، در این شهرستان جزو پنج نفر اول بودم که به خدمت در سپاه پاسداران مفتخر شده بودم و از همان ابتدا به­‌عنوان تدارکات سپاه گنبدکاووس فعالیت می‌­کردم.

وقتی سپاه پاسداران در کشور تشکیل شد تنها چیزی که احساس می‌شد وجود ندارد سلاح و مهمات بود در واقع تعدادی جوان انقلابی، پرشور، باانگیزه برای دفاع از انقلاب اسلامی آماده هرگونه فداکاری و جانفشانی بودند اما ابزار لازم را برای تحقق هدف خود در اختیار نداشتند.

از روزی که انقلاب اسلامی به ثمر رسید استکبار لحظه­ای از پا ننشست تا اینکه در 31 شهریور ماه سال 1359 صدام با تدارک تجهیزات نظامی و پشتوانه­‌هایی که داشت حمله وسیع و همه­‌جانبه زمینی، دریایی و هوایی را بر علیه ایران به راه انداخت، در آن زمان ارتش وضعیت مطلوبی نداشت دستان سپاه پاسداران به­عنوان نهاد انقلابی خالی بود و ما برای تأمین سلاح و مهمات باید از ارتش جمهوری اسلامی تأمین می­‌شدیم اما رئیس جمهور وقت (بنی‌صدر) تحویل سلاح و مهمات را محدود کرده بود.

با دستان خالی در جنگی که نه تنها صدام بلکه همه قدرت‌های شرق و غرب علیه ما بودند به دفاع پرداختیم، شهید چمران هم به­‌عنوان شخصیت نظامی نیروهای داوطلب مردمی را ساماندهی کردند و عمده سلاح­‌های ما مانندM1  بود که کاربرد زیادی نداشت و در کنار آن مقداری هم سلاح­‌های انفرادی داشتیم.

کم کم یاد گرفته بودیم که سلاح‌­ها را باید از دشمن بگیریم و در عملیات‌هایی مانند عصر آبادان و ... غنایمی را به دست آوردیم و به این ترتیب با به دست آوردن غنایم از دشمن بخشی از سلاح و تجهیزات نظامی را تأمین کردیم، در واقع سپاه سازمان سلاح و مهمات را با به دست آوردن غنایم از دشمن تکمیل کرد.

 در چه عملیات­‌هایی حضور داشتید؟ چگونه و در کدام عملیات مجروح و جانباز شدید؟
 بعد از درگیری­‌هایی که در گنبدکاووس با ضدانقلاب داشتم در عملیات فتح­‌المبین به­‌عنوان نخستین عملیات حضور پیدا کردم.

عملیات فتح‌­المبین از عملیات‌­های بزرگ دفاع مقدس بود که هم سرزمین زیادی را توانستیم آزاد کنیم و هم وحدتی که بعد از برکناری بنی­‌صدر بین سپاه و ارتش ایجاد شده بود در این عملیات خود را نشان داد که رمز موفقیت در این عملیات نیز وحدت بین نیروهای مسلح بود.

بعد از فتح‌المبین در عملیات­‌های محرم، خیبر، بدر و والفجر هشت شرکت کردم و در مجموع 53 ماه در جبهه حضور داشتم.

بخشی از جانبازی بنده مربوط به درگیری­‌های ضدانقلاب در گنبدکاووس بود که گلوله به کتفم خورد و در عملیات محرم نیز بر اثر موج انفجار دچار آسیب شدم.

* هنر انقلاب اسلامی آوردن مردم به صحنه بود
شما عامل موفقیت در عملیات فتح‌­المبین را وحدت عنوان کردید امروز نیز بعد از جنگ تحمیلی کشورمان با جنگ اقتصادی مواجه است به نظر شما برای موفقیت در جنگ اقتصادی باید چه راهبردی را دنبال کنیم؟
 هشت سال دفاع مقدس برای ما تجربه فوق‌­العاده‌­ای است اگر می‌­خواستیم جنگ تحمیلی را تنها با نیروهای مسلح ادامه دهیم به طور قطع به این نتایج دست نمی­‌یافتیم در واقع باید گفت هنر انقلاب اسلامی آوردن مردم به صحنه بود.

وحدت تأکید امام راحل بود که از آن به­‌عنوان رمز پیروزی ملت ایران یاد کردند امروز هم طبیعی است که اگر از مردم به­‌صورت جدی و بدون تعارف استفاده کنیم و به آنها بها بدهیم و بین مسؤولانِ عرصه­‌های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی و احزاب و گروه‌­ها وحدت شکل بگیرد به طور قطع در مدت زمان کوتاهی در جنگ اقتصادی پیروز می­‌شویم.

با توجه به اینکه بنده در دوران دفاع مقدس مسؤولیت ستاد جذب و هدایت کمک­‌های مردمی را به جبهه‌­ها در شهرستان­‌های شرق استان اعم از گنبدکاووس، آزادشهر، مینودشت و کلاله برعهده داشتم نقش مردم را در حمایت از فرزندان و رزمنده‌­ها پررنگ بود لذا اگر به مردم اعتماد شود و صادقانه از آنها برای حل مشکلات جاری استفاده شود مطمئناً مردم نیز با حضور خود حلال مشکلات خواهند شد.

 ظاهراً قبل از حضور در جنگ در درگیری­ با ضدانقلاب در گنبدکاووس هم فعالیت داشتید.
 بله همینطوره، ضد انقلاب در سال 1358 دو بار در گنبدکاووس درگیری ایجاد کرد که ریشه آن از آمریکا و استکبار نشأت می‌­گرفت در واقع وقتی استکبار با پیروزی انقلاب اسلامی مشاهده کرد دستش خالی شد به تجزیه کشور روی آورد و در استان­‌هایی مانند خوزستان، کردستان، سیستان و بلوچستان و بخش شرقی مازندران سابق (گنبدکاووس) قائله­ درگیری را ایجاد کرد تا با درگیری­‌های داخلی مانع رشد انقلاب شود.

در این بخش رهبری امام راحل و نیروهای انقلابی باعث شدند از این قائله به سلامت عبور کنیم گرچه آسیب­‌هایی را متحمل شدیم و در این راه شهید دادیم.


 امروز اصابت گلوله­‌هایی که در جنگ اقتصادی و فرهنگی پیش می‌­آید مستقیم نیست و پیچیدگی خاص خود را دارد و مقام معظم رهبری نیز واژه «أین عمارها» را به کار بردند در شرایط فعلی ایثارگران چگونه می­‌توانند به بهبود وضعیت و ایجاد وحدت در جامعه کمک کنند؟
 درست است که امروز تیرهای دشمن مستقیم نیست و پیچیدگی خود را دارد اما افرادی که روزی تیرهای مستقیم دشمن را دریافت کردند دارای فکر، اندیشه و تجربه هستند و در صورتی که به آنها فرصت داده شود، می­‌توانند تیرهای غیرمستقیمی که دشمن به­‌سوی جوانان نشانه گرفته را بی‌­اثر کنند در واقع باید به قشری که می‌خواهد با انگیزه از نظام و انقلاب پاسداری کند فرصت داده شود تا بتواند تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل کند.

برخی اعتقاد دارند جوانان دهه 60 بهتر از جوانان امروز هستند به نظر شما جوانان امروز می­‌توانند همانند دوران دفاع مقدس سنگرهای مختلف را پُر کنند؟
مقام معظم رهبری بارها در فرامین خود نسل حاضر را بهتر و برتر از جوانان آن دوران دانستند.
البته جنگ تحمیلی شرایط خاص خود را داشت و مانند جنگ­‌های امروز دشمن پیچیده نبود از این رو کار جوانان ِ امروز سخت­تر است و با تغییر شرایط نمی‌­توان جوانان گذشته و حاضر را مقایسه کرد در عین حال توانمندی‌­ها و پیشرفت‌­های نسل حاضر بیشتر است و با این شرایط مقابله با دشمن برای جوانان امروز هم سخت نیست.

گرچه ما نسلی هستیم که در ایثارگری و جانفشانی چیزی کم نگذاشتیم اما وقتی شهید حججی را می‌­بینم فکر می­‌کنم نسل امروز از ما جلوتر است.

البته امروز امپراطوری فرهنگی بسیار شدیدی با استفاده از ابزارهای مختلف به نسل فعلی هجمه آورده که در فضای غبارآلود جامعه امروز بصیرت­‌افزایی و دشمن­‌شناسی امری ضروری است.

بنده نمی­‌خواهم، بگویم که برتری از آنِ جوانان امروز یا دیروز است اما معتقدم تکلیف جوانان امروز سخت‌­تر و سنگین­‌تر از جوانان دهه 60 است.

*یأس و ناامیدی هیچ­گاه در رزمندگان وجود نداشت
 در مدتی که در جبهه و در عملیات­‌های مختلف حضور داشتید آیا ناامید هم شده بودید؟
 ما عملیات­‌های مختلفی داشتیم که همه آنها منجر به پیروزی نمی‌­شد برخی از عملیات­‌ها با وجود اینکه با طرح و برنامه و از پیش­ تعیین‌­شده بود با شکست روبه‌رو می­شد اما هیچ­گاه یأس و ناامیدی در رزمندگان راه نداشت و ما از هر شکستی یک پیروزی می­‌ساختیم و جمله «شکست مقدمه پیروزی است» را به عینه در جنگ تحمیلی دیدیم.

 خاطره­ای هم از دوران دفاع مقدس دارید؟
 در عملیات والفجر هشت که آزادسازی فاو را داشتیم یکی از روزها وقتی با قایق از فاو عبور می­‌کردم، فردی مقابلم نشست که کلاه را روی صورت خود کشید و همه لباس‌­هایش خاکی بود طوری‌­که چهره‌اش قابل شناسایی نبود که بنده با دقت بیشتر متوجه شدم این شخص سردار رحیم صفوی است و با ایشان هم­‌صحبت شدم در آن لحظه فکر کردم پیروزی در جنگی که فرمانده عالی آن در خط مقدم حضور دارد و دوشادوش رزمنده­‌ها با دشمن می­‌جنگد دور از انتظار نیست.

*خوی اشرافی‌­گری و کاخ‌­نشینی عامل ناکامی­‌های اقتصادی است

 اگر قرار باشد در جنگ اقتصادی پشتیبانی جنگ را به شما بسپارند بیشترین حمایت شما از چه افرادی خواهد بود؟
انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنه­‌ها بوده از طرفی ما تربیت‌­شده مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری هستیم و در صورتی که در این حوزه مسؤولیتی به بنده سپرده شود اولویت را به پابرهنه­‌گان و زاغه‌نشینان می‌­دهم.

اگر در عرصه اقتصادی امروز ناکامی­‌هایی وجود دارد به‌­دلیل خوی اشرافی­‌گری و جدا شدن طبقه­‌ای از سایر طبقات است که متأسفانه بعضاً این طبقه اختیار امورات مختلف در کشور را به دست دارد و شکاف و فاصله طبقاتی را در جامعه ایجاد کرده است.

متأسفانه خوی اشرافی­‌گری و کاخ­‌نشینی جایگزین روحیه دوران دفاع مقدس شده و ناکامی­‌های اقتصادی امروزِ کشور نشأت­گرفته از همین مسأله است.

در دوران دفاع مقدس فرمانده در خط مقدم و پا به پای رزمندگان حضور داشت و برای خود سنگر، ماشین و خانه لوکس قائل نمی­‌شد طبیعی بود که روحیه ایثار و فداکاری در بین رزمندگان دوچندان بود و پیروزی حاصل می­‌شد امروز هم در صورتی که مردم ببینند فرمانده اقتصادی مانند مردم عامه سختی می‌کشد و زندگی می­کند در جامعه شکاف ایجاد نمی­‌شود.



 در صورتی که سلاحی در دست داشتید که تنها یک گلوله داشت آن یک گلوله را به سوی کدام دشمن هدف می‌گرفتید؟
 من آن یک گلوله را به سرباز آمریکایی و اسرائیلی نمی‌­زنم بلکه آن را به سمت منافقی که در درون کشور زندگی می‌کند و با وجود اختیارات و امکاناتی که دارد به کشور خیانت می­‌کند، شلیک می‌­کردم.

 ما دشمنان بسیاری داریم چطور این گلوله را صرف چنین فردی می‌­کنید؟
من اسرائیل، آمریکا، داعش، وهابیت و ... را دشمن جمهوری اسلامی می­‌دانم که دشمنی آنها بر همگام واضح و مبرهن است اما اگر تنها یک گلوله داشته باشم آن را به سوی کسی نشانه می­‌گیرم که لباس خدمت را به تن دارد اما به کشور و ملت خیانت می­‌کند.

 به نظر شما مهم­ترین گلایه و دغدغه­‌ای که ایثارگران و جانبازان از مردم و مسؤولان دارند، چیست؟
بنده جانباز را کسانی می‌­دانم که سال­‌هاست در منازل و یا آسایشگاه­‌ها رنج جانبازی را به جان خریدند و این افراد هم با وجود تحمل درد و سختی گلایه­‌ای ندارند و تنها مطالبه آنها از مسؤولان و مردم این است که قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند چراکه پای  انقلاب اسلامی و نظام هزینه شد و خون شهدا و جانبازی جانبازان هم با مادیات قابل مقایسه نیست.

از مسؤولان انتظار داریم به خون­‌های پاک شهیدان و ناله و دردهای جانبازان به خود بیایند و برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم کار کنند، کار کردن به شعار نیست و مسؤول باید از خود و خواسته‌های مادی بگذرد اگر تاریخ را بگردیم، نمی‌­توانیم رهبرانی مانند امام راحل و مقام معظم رهبری پیدا کنیم که از لحاظ مادی در پایین‌­ترین سطح مردم زندگی می‌کنند که این شیوه زندگی باید الگوی مسؤولان باشد.

 شهید احمد قنبریان یکی از دوستانم بود که در بهمن‌­ماه سال 1358 در دوران انقلاب و در درگیری­‌های داخلی شهید شد، این شهید بزرگوار الگوی من بوده و خواهد بود.

شهید حسینعلی مهرزادی نیز از نیروهای انقلابی قبل از انقلاب بودند که در عملیات والفجر هشت شهید شدند دیگر شهیدی است که الگوی بنده هستند.

 چطور این دو شهید بزرگوار را به‌­عنوان الگوی خود انتخاب کردید؟
 بنده همه خوبی‌­ها اعم از عدالت، مروت، مردانگی، جسارت، شجاعت، ایثارگری را در شهیدان قنبریان و مهرزادی دیدم در واقع هر خوبی که باید در یک جوان دیده شود در ایشان وجود داشت به همین دلیل آنها را الگوی خود قرار دادم.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است

کمیسر کل آنروا در مصاحبه‌ای گفت، رژیم صهیونیستی در حال آماده‌سازی برای یک عملیات نظامی بزرگ در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه است.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت: «نگرانی من در حال حاضر این است که ارتش اسرائیل قصد انجام چه کاری را دارد، چه کمک نظامی از سوی ایالات متحده به اسرائیل وجود داشته باشد یا خیر. به نظر می‌رسد آمادگی برای مداخله نظامی احتمالی در مقیاس بزرگ در رفح وجود دارد.»

وی همچنین ادامه داد: «همه ما به شدت نگران احتمال حمله در رفح هستیم. بیش از ۱.۴۵ میلیون آواره در حال حاضر در جنوب متمرکز شده‌اند. چنین عملیاتی در میان تجمع بزرگ انسانی انجام می‌شود. نه تنها ما، جامعه بین‌المللی و همه کشورهای عضو اعلام کرده‌اند که این تهاجم نباید رخ دهد.»

این مقام مسئول آنروا همچنین ایده عملیات زمینی در رفح را «بسیار نگران‌کننده» دانست و با اشاره به اینکه هیچ مکان امنی در غزه برای تخلیه مردم وجود ندارد، افزود: «مردم بسیار مضطرب هستند چون نمی‌دانند کجا باید بروند.»

کمیسر کل آنروا خاطرنشان کرد: «شکی نیست که اگر چنین تهاجمی انجام شود، هزاران نفر دیگر کشته خواهند شد. نمی‌فهمم که چگونه این حجم عظیم از خشم جامعه بین‌المللی هنوز نتوانسته به این کشتار پایان دهد. نمی‌فهمم چرا این خشم بزرگ هنوز به آتش‌بس منجر نشده است.»

وی ادامه داد: «بر این باورم که آتش‌بس می‌تواند جان هزاران نفر را نجات دهد. اما نبود آتش‌بس به معنای کشته شدن افراد بیشتری است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • هشدار آنروا: اسرائیل در تدارک عملیات نظامی بزرگ در رفح است
  • عملیات وعده صادق ابهت آمریکایی‌ها و اسراییلی‌ها را شکست
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • سلیمانی عملیات‌هایی داشته که هیچ ژنرال آمریکایی نداشته!
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • سردار رادان در جمع اعضای جامعه مدرسین حاضر شد
  • دشمن دست به خطایی بزند نمونه دیگری از موشک‌ها و پهپادها به سمتشان شلیک خواهد شد
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل