Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-06@02:28:02 GMT

برداشت 1600 تن میگو در گواتر چابهار

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۳۳۴۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: این میزان میگو از 45 مزرعه 20 هکتاری در این سایت برداشت شده است.
میران صداقتی افزود:  از هر هکتار با سیستم هوادهی بیش از دو تن و گاها کمتر از یک تن میگو برداشت می شود.
وی ادامه داد: لارو میگو در اسفند ماه پارسال در استخرها ذخیره سازی شده و برداشت از مرداد آغاز و تا شهریورماه ادامه دارد،

صداقتی خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت میگو امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 300 هکتار افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون آبزی پروری اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به طور متوسط ، هر هکتار مزارع پرورش میگو ، زمینه اشتغال 2 نفر را فراهم کرده است گفت: از مجموع میگوی برداشت شده بیش از 80 درصد به چین، امارات متحده عربی و کشورهای اروپایی صادر شده است.
وی گفت: میگو کشت شده در گواتر چابهار از نوع وانامی پاسفیدغربی است و این نوع در مقابل بیماری ها مقاوم است.
صداقتی با بیان اینکه برای نخستین بار 250 میلیون پست لارو (بچه میگو) در مرکز تکثیرمیگوی آبزی پرور کنارک تولید شده است، خاطرنشان کرد: تولید پست لارو در این شهرستان دسترسی آسان پرورش دهندگان برای افزایش سطح زیر کشت و پرورش میگو را در سیستان و بلوچستان فراهم کرده است.
وی با تاکید بر اینکه منطقه گواتر با ساحلی پاکیزه و بدور از آلودگی های صنعتی و شهری بهترین مکان برای پرورش میگو در کشور است ادامه داد: 20 سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود 42 هزار هکتار در سواحل چابهار و کنارک شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت ها برای سرمایه گذاری در بخش پرورش میگو در سایت گواتر چابهار فراهم شده است خاطرنشان کرد: 47 کیلومتر جاده دسترسی آسفالته، 19 کیلومتر دایک حفاظتی به ارتفاع بیش از پنج متر، 33 کیلومتر کانال آبرسانی، 39 کیلومتر کانال زهکش و 50 کیلومتر شبکه برق در سایت گواتر تا کنون اجرا شده است.
صداقتی با بیان اینکه پرورش میگو یکی از با صرفه ترین و سود آورترین شغل ها در کشور است، خاطرنشان کرد: برای تولید هر کیلو میگو 10 تا 13 هزار تومان هزینه می شود و به قیمت هر کیلوگرم 18 تا 22 هزار تومان سر مزرعه به فروش می رسد.
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: برداشت میگو سایت پرورش میگو چابهار کنارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود

مهدی تنگستانی مکان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز فعالیت مراکز تکثیر تولید لارو و بچه میگو در استان بوشهر، اظهار کرد: به منظور تولید لارو، ۲۶ هزار مولد میگو خارجی وارد بوشهر شده و ۲۵ هزار مولد داخلی هم داریم.

وی با اشاره به نیاز استان بوشهر به بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو خاطرنشان کرد: آغاز تکثیر میگو برای تولید لارو این آبزی و ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی استان بوشهر در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی استان بوشهر از مقابله با بیماری‌های میگو خبر داد و اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار داریم ردیابی بیماری میگوی پرورشی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی با اشاره به همکاری کارشناسان دامپزشکی با پرورش‌دهندگان میگو افزود: در سایت‌های مختلف استان بوشهر کارشناسان دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان پرورش میگو قرار دارند.

کد خبر 6096755

دیگر خبرها

  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • بیش از ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در استان بوشهر تولید می‌شود
  • آغاز فاز مطالعاتی روی جلبک‌های دارویی
  • آغاز فاز مطالعاتی جلبک‌های دارویی در چابهار
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد
  • آغاز نخستین دوره برداشت جلبک‌های دارویی در چابهار
  • آغاز تولید ۲ میلیارد قطعه بچه میگو در بوشهر + فیلم
  • ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر استخدام می شوند
  • استخدام ۱۶۰۰ معلم جدید در آموزش و پرورش استان بوشهر