Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@23:49:22 GMT

دلایل «جوان» برای داعشی بودن تروریست‌های اهواز

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۷۳۵۶۲

دلایل «جوان» برای داعشی بودن تروریست‌های اهواز

خرداد: ذهنیت اولیه و اعلامی درباره بخش اجرایی عملیات تروریستی در اهواز متوجه گروهک تجزیه‌طلب الاحوازیه شد و آن گروه هم ابتدا تأیید ضمنی کرد.

به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، عبدالله گنجی در ادامه یادداشت خود در روزنامه «جوان» نوشت: از بررسی‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور بی‌خبریم و قطعاً نتیجه بررسی کارشناسی آنان باید برای حاکمیت فصل‌الخطاب باشد اما شواهد و قرائنی که در ادامه خواهد آمد، اجازه نمی‌دهد نقش داعش یا رویکرد داعش را در این میان نادیده بگیریم:

۱- سبک و سیاق عمل تروریستی الاحوازیه در طول سال‌های گذشته به دو صورت بمب‌گذاری و بزن‌در‌رو بوده است یعنی یا بمب‌گذاری بوده است یا سوار بر موتور یا خودرو به محلی حمله و بلافاصله صحنه را ترک می‌کرده‌اند اما اینکه افراد با هویت مشخص در روز روشن بکشند تا کشته شوند و قصد ترک صحنه را نداشته باشند، سیره داعش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همانطور که در مجلس اینگونه عمل کردند و راه دررو برای خود باقی نگذاشتند.

۲- بر تروریست‌های این عملیات، جوهره اعتقادی و ایدئولوژیک حاکم است؛ ایستادن تا کشته‌شدن. شمایل ظاهری و فیلمی که داعش منتشر کرد - که اصالت چهره‌ای آن تأیید شده است - و محتوای کلام تروریست‌ها حکایت از ایدئولوژیک بودن و خشک‌مغزی دینی است که الاحوازیه اینگونه نبود. آنان از جغرافیا و تجزیه‌طلبی سخن نمی‌گویند بلکه از مبارزه با کفر و رسیدن به شهادت سخن می‌گویند که نشان از ایدئولوژیک بودن انگیزه است.

۳- الاحوازیه رسماً نقش خود را تکذیب کرد اما داعش ضمن به عهده گرفتن مسئولیت، ویدئویی را از تروریست‌ها منتشر کرد. انتشار ویدئو و استفاده از شبکه‌های اجتماعی از خصایص داعش است. همین کار را در ماجرای مجلس نیز انجام داد.

۴- اگر بپذیریم این اقدام مربوط به گروهک الاحوازیه است باید شیفت فکری آن از قوم‌گرایی به ایدئولوژی‌گرایی را استدلال کنیم. اینکه این گروه با داعش حشر و نشر پیدا کرده است، محتمل است اما پیش‌فرض آن باید عدول این عناصر از آموزه‌های شیعی باشد که همین اتفاق یعنی عدول از آموزه‌های شیعی در بررسی‌های اولیه قابل تأیید است.

۵- دو نفر از کشته‌شدگان با هم برادرند که برادر سوم آنان قبلاً در سوریه انتحاری عمل نموده و کشته شده است و یکی دیگر از تروریست‌های کشته‌شده پسر عموی آن دو است که ارتباط این افراد با داعش یا تروریست‌های تکفیری را قطعی می‌نماید.

۶- از جهت راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی فرقی نمی‌کند که ترور مربوط به کدام گروهک است. اصل ناامنی و وابستگی در هر دو صورت محرز است و ریشه‌کنی آن امری قطعی و لازم است اما شناخت ماهیت (قومی یا ایدئولوژیکی) می‌تواند به برنامه‌ریزی و اولویت‌های تاکتیکی کمک نماید.

۷- چهره افراد کشته‌شده با چهره‌های افراد ویدئوی منتشرشده از سوی داعش تطابق دارد با این تفاوت که ویدئوی مذکور روز‌های قبل تهیه شده است و ریش‌ و‌ سبیل جنازه‌های تروریست‌ها بلندتر از تصاویر ویدئو است. همه شواهد حضور داعش یا جریانی شبیه داعش را تأیید می‌کند و خط قوم‌گرایی در حادثه اهواز قابل احراز نیست. البته دست آلوده آل‌سعود و سیستم‌های اطلاعاتی غربی در هر دو صورت قابل کتمان نیست.

برچسب ها: الاحوازیه ، حمله تروریستی در اهواز ، داعش

منبع: خرداد

کلیدواژه: الاحوازیه حمله تروریستی در اهواز داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۳۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، نشست ماموستا ملااحمد مبارکشاهی؛ امام جمعه نودشه با دانش آموزان دبیرستان‌های نسیبه و حضرت خدیجه (س) نودشه به مناسبت هفته حجاب و عفاف برگزار شد.
 
در این نشست، ماموستا ملا احمد مبارکشاهی ضمن تبریک هفته معلم، به مقام شامخ معلمین ادای احترام نمود و اظهار داشت: تعلیم و تعلم باعث رستگاری انسان در هر دو دنیا می باشد.
 
امام جمعه شهر نودشه افزود: پیامبر (ص) با افتخار خود را معلم معرفی می نماید.
 
این عالم اهل سنت در ادامه ضمن تشکر از مدیران و دبیران مدارس نودشه بخاطر زحماتی که برای آموزش دانش آموزان متحمل می شوند درخواست کرد که در این شرایط حساس که کشور و جامعه از هر طرف مورد هجمه فرهنگی دشمنان قرار دارد، نسبت به تربیت اخلاقی دانش آموزان توجه بیشتر شود.
 
امام جمعه نودشه در ادامه به مسئله حجاب و عفاف اشاره کرد و مطالب مفصلی از تاریخ حجاب را از دیدگاه تاریخی و دینی مورد بررسی قرار داد و عنوان کرد: در تمامی جوانع بشری، از عهد باستان تا آغاز عصر مدرنیسم حتی در جوامع غیر دینی، زن همواره حجاب و پوشش داشته است، حیا و عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد، دلایل عقلی زیادی زیادی نیز ضرورت حجاب را تائید می کند.
 
ماموستا مبارکشاهی در ادامه سخنان خود به بین و تشریح برخی از دیدگاه ها درباره حجاب اشاره کرد و عنوان داشت: حجاب برای دیده شدن زن، انسان مرکب از روح و جسم است و حقیقت انسانی او روح است نه بدن، بدن مرکب انسان است، ما انسانها راه زیادی آمده ایم تا به عالم طبیعت رسیده ایم، خداوند متعال در آفرینش زن زیبایی و ظرافت بیشتری به خرج داده است، اگر این مرکب بی پرده در جامعه عرضه شود، توجه همگان به سمت بدن که مرکب زن است معطوف می شود و هیچ کس توجه نمی کند و اهمیت نمی دهد که روحی که بر این مرکب سوار است کیست؟!.
 
 وی تصریح کرد: زن یعنی اندیشه و کمالات انسانی، زن یعنی شخصیت انسانی او، زن یعنی تفکرات و دانش او و در یک جمله زن یعنی روح او، اما هنگانی که زن خود را آرایش کند و در جامعه در معرض قرار گیرد، همه توجه ها به او متمرکز می شود و کسی به دید انسان با اندیشه، دانش و روحیات و اخلاق انسانی نمی نگرد، کاری که امروز جوامع غربی زن را به آن منحرف کرده اند و متاسفانه جامعه ما هم گرفتار شده است.
 
امام جمعه شهر نودشه در بخشی دیگر از سخنان خود به دیگاه های مختلف نسبت به زن پرداخت وگفت: قرون وسطایی که زن را فقط خدمت گذار ویژه مردان می داند که باید ریشه این تفکر را فلسفه غربی و یونان دانست، که آن را نقد نمود و دیدگاه دوم دیدگاه فمینیستی است که زن را آزاد و بدون هیج قد و بندی می داند، دیدگاه سوم دیدگاه اسلام که برای زن احترام خاصی قائل است که ضمن رعایت حدودات شرعی می تواند در جامعه نقش خوب و موثری داشته باشد.
 
ماموستا مبارکشاهی با اشاره به آیات قرآنی، زن را شریک زندگی مرد دانسته که سعادت و خوشبختی خانواده را مدیون مهر و محبت زنان داست.
 
این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود به مضرات عدم رعایت حجاب و مشکلات بعدی آن اشاره کرد.
 
گفتنی است که در این نشست دانش آموزان سوالات و شبهات خود را بیان کردند و ماموستا مبارکشاهی نیز پاسخ های لازم را ارائه کرد.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • مهم‌ترین دلایل خودکشی در استان وضعیت فرهنگی، اقتصادی و افسردگی می‌باشد
  • دلایل «پاریس» برای انتخاب اسلام + فیلم
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • ویدیو کامنت| دلایل خستگی دائمی چیست؟
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است