Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه رئیس جمهوری در نوسازی بافت‌های فرسوده با بیان اینکه رفتن آقای آخوندی از وزارت راه و شهرسازی خبر خوبی است، گفت: هر فردی که برخلاف اندیشه های آقای آخوندی فکر کند، حذف می شود و وزیر راه وشهرسازی نظارت استصوابی بر انتخابات نظام مهندسی دارد.

 اکبر ترکان در گفت وگو با ایلنا با اشاره به درخواست وی از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تعویق در برگزاری انتخابات نظام مهندسی اظهار داشت: به نظر می‌رسد در مرحله برگزاری انتخابات نظام مهندسی برخی افراد که با اندیشه‌های آقای آخوندی مخالف هستند حذف شده‌اند و آقای آخوندی نظارت استصوابی اعمال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این ادعا که کسانی که برای انتخابات نظام مهندسی از مرحله رد صلاحیت عبور کرده‌اند، منتخب وزیر راه و شهرسازی هستند، ادامه داد: در قانون رد صاحیت افراد توسط وزیر راه و شهرسازی پیش بینی نشده و این اقدام وزیر مداخله محسوب می‌شود.

ترکان گفت: عده‌ای در پرونده‌های افراد ورود می‌کنند، جستجو می‌کنند و دلایلی سرهم می‌کنند تا برخی‌ها را رد صلاحیت کنند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در نوسازی بافت‌های فرسوده افزود:‌ جایگاه تایید صلاحیت توسط وزارت، ابتکار آقای آخوندی است وگرنه در قانون چنین چیزی پیش بینی نشده است و هیچ منع قانونی برای موافقت با درخواست بنده وجود ندارد.

وی گفت: آقای آخوندی که گفته است درخواست بنده غیر قانونی بود،‌ لطفا بگوید به استناد کدام قانون درخواست بنده غیر قانونی است.

ترکان تاکید کرد: در تبصره ماده 13 قانون نظام مهندسی آمده است که اولین دوره انتخابات را وزارت شهرسازی برگزار کند چراکه در آن زمان سازمان نظام مهندسی به تازگی تشکیل شده بود. این قانون برای برگزاری اولین دوره است و مجری برگزاری دوره‌های بعدی باید سازمان نظام مهندسی باشد و جایگاه وزارت راه وشهرسازی برای برگزاری دوره‌های بعدی انتخابات،‌ نظارت است.

وی همچنین درباره احتمال برکناری، جابه جایی یا استیضاح وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک گفت: اطلاعی از این موضوع ندارم اما خبر رفتن آقای اخوندی از وزارت راه و شهرسازی خبر خوبی است.

ترکان همچنین درباره این سوال که گفته می‌شود یکی از گزینه سرپرستی یا وزارت راه وشهرسازی شما هستید، گفت: تا کنون یشنهادی در این باره به بنده داده نشده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آخوندی نظام مهندسی ترکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۴۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر جنگ‌طلب، نتانیاهو را تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه الجزیره گزارش داد که «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم را تهدید کرده است.

بن گویر در تازه‌ترین سخنان خود گفته است: من از تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم اعزام هیأت مذاکره کننده به قاهره استقبال می‌کنم.

وی در ادامه افزود: ما خواهان دستیابی به یک توافق غیر مسئولانه نیستیم و طرفدار حمله به رفح هستیم.

این وزیر جنگ طلب رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امیدوارم نتانیاهو به تعهدات خود که طی هفته گذشته قول آنها را به من داد پایبند باشد، چرا که به خوبی می‌داند تاوان عدم پایبندی به این تعهدات چیست!

در همین راستا وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنان بن گویر تصریح کرد: سیاست‌هایی که وزیر امنیت داخلی به ضرر نتانیاهو دنبال می‌کند ذلت بار بوده و به امنیت ما لطمه وارد می‌کند.

اسحاق بریک، ژنرال نیروهای ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در توییتی نوشت: نتانیاهو این روزها به خوبی می‌داند که در جبهه‌های جنگ چه می‌گذرد و همچنین می‌داند که ادامه این روند منجر به فروپاشی تل آویو از نظر نظامی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی خواهد شد.

وی افزود: حتی اگر حماس و حزب‌الله دقیقاً همانطور که امروز می‌جنگند، بدون غافلگیری نظامی ادامه دهند، کابینه فرو خواهد پاشید. نتانیاهو به خوبی می‌داند که ما طی بیست سال گذشته در یک وضعیت بن بست نظامی قرار داشته ایم.

کد خبر 6096789

دیگر خبرها

  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • معیار تعرفه خدمات مهندسی نباید قیمت ماست باشد
  • وزیر جنگ‌طلب، نتانیاهو را تهدید کرد
  • سازمان نظام مهندسی بازوی تخصصی راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • لیست «ائتلاف امناء» برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران