Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ماموران گمرک طی 4 عملیات موفق به شناسایی و کشف 15 مورد قاچاق انسان شدند. به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان به نقل از  روابط عمومی گمرک ایران، با هوشیاری و رصد ماموران گمرک بازرگان  15 مورد قاچاق انسان در طی چهار عملیات جداگانه کشف شدند و بدین ترتیب کشفیات قاچاق انسان از ابتدای سال جاری تا کنون به 167 تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
بر اساس این گزارش این ماموران در یک عملیات با رصد یک محموله صادراتی به مقصد ترکیه پس از مشکوک شدن به کامیون با استفاده از ایکس ری به بازرسی محموله اقدام کردند و متوجه مخفی شدن چند نفر در میان بار خرمای این کامیون شدند.

بر اساس این گزارش ماموران گمرک در یک عملیات با رصد یک کامیون به مقصدترکیه و پس از تطبیق اطلاعات  محموله ، به آن مشکوک شدند و با استفاده از دستگاه ایکس ری محموله را اسکن کرده و به بازرسی آن اقدام کردند. ماموران این گمرک موفق شدند در این عملیات 6 نفر را که در میان بار خرما در کامیون مخفی شده بودند، شناسایی کنند. این افراد تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند.

این ماموران همچنین در عملیات دیگری با هوشیاری کامل ورصد محوطه خروجی و کنترل دقیق محل خروج کامیون ها متوجه فردی شدند که با پنهان شدن در لا به لای تریلی های خروجی قصد داشت غیرقانونی از کشور خارج شود. این فرد نیز تبعه یکی از کشورهای همسایه بود که در این عملیات دستگیرشد.

ماموران گمرک هم چنین در عملیات مشابه دیگری دو فرد ایرانی را شناسایی و دستگیر کردند که می خواستند با پنهان شدند در لا به لای تریلی های خروجی از کشور خارج شوند.
هم چنین ماموران گمرک بازرگان با هوشیاری و کنترل محوطه کامیون های خروجی در یک عملیات موفق شدند 6 نفر تبعه خارجی را که قصد داشتند غیرقانونی خارج شوند ،کشف و شناسایی کنند. این افراد پس از دستگیری از سوی گمرک ایران به مراجع قضایی تحویل داده شده اند .

بنابراین گزارش ؛  کشفیات قاچاق انسان توسط ماموران گمرک از ابتدای سال جاری تا کنون به 167 نفر رسیده است.     انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گمرک قاچاق انسان محموله صادراتی ایکس ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان

رئیس قوه قضائیه گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای در جریان بازدید خود از بندر شهید رجایی و یکی از انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان، طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: وضعیت ساماندهی محموله‌ها و اقلام و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان از جمله بندر شهید رجایی، بسیار نسبت به قبل، بهبود یافته است، اما کماکان نیاز به هماهنگی‌های بیشتر میان دستگاه‌های مسئول احساس می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از عواملی که می‌تواند وضعیت بنادر و گمرکات کل کشور را به طور کامل سامان دهد، ایجاد سامانه واحد و برخط میان دستگاه‌های متولی در امر واردات و ترخیص کالا و اتصال این سامانه به سامانه جامع تجارت است.

رئیس قوه قضائیه گفت: هدف اساسی من از انجام بازدیدهای میدانی از مراکز گمرکی و بندری و تملیکی آن است که با همکاری و تشریک مساعی سایر قوا، از جمله دولت، مسائل و مشکلات موجود در این مراکز را مرتفع کنیم و نسبت به طرح آن‌ها در جلسه سران قوا نیز اقدام کنیم.

رئیس دستگاه قضا در خصوص بازدید خود از بخش ماشین‌آلات راهسازی گمرک شهید رجایی نیز گفت: با بخشنامه‌ای که در شهریور سال گذشته از ناحیه مدیر کل حقوقی گمرک صادر شد، ترخیص این ماشین‌آلات که به موجب اعلام وزرات راه، نیاز مبرم کشور است، با مانع مواجه شد؛ تاکید من آن است برای صدور چنین بخشنامه‌های مهمی باید هماهنگی‌های بیشتری با بخش‌های مربوطه صورت گیرد و علی‌القاعده باید چنین بخشنامه‌ای که واجد تبعاتی است را خود معاون حقوقی گمرک صادر می‌کرد نه مدیر کل حقوقی آن.

حجت‌الاسلام اژه‌ای گفت: طبق رأی صادره از دیوان عدالت اداری، چنانچه رأی مربوطه نهایی شود تعیین تکلیف این ماشین‌آلات انجام خواهد شد.

کد خبر 750083

دیگر خبرها

  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • کشف محموله های قاچاق در سمنان و میامی
  • بهبود وضعیت ساماندهی محموله‌ها و کالاها در بنادر و گمرکات استان هرمزگان
  • فیلم| کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان!
  • کشف محموله قاچاق ۱۱ میلیاردی توسط پلیس اصفهان
  • کشف ۱۱ میلیاردی محموله قاچاق توسط پلیس اصفهان
  • توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه
  • شناسایی ۲ انبار کالای قاچاق در غرب تهران
  • کشف مواد مخدر از زیر شاسی یک کامیون خروجی توسط ماموران گمرک بازرگان (فیلم)