Web Analytics Made Easy - Statcounter

 عبدالله گنجی مدیر مسوول روزنامه جوان در یادداشتی با اشاره به 7 نکته، استدلال کرده است که حمله تروریستی اهواز کار داعش بوده است.

به گزارش عصرایران، متن کامل این یادداشت که در شماره امروز روزنامه جوان آمده  به این شرح است:

ذهنیت اولیه و اعلامی درباره بخش اجرایی عملیات تروریستی در اهواز متوجه گروهک تجزیه‌طلب الاحوازیه شد و آن گروه هم ابتدا تأیید ضمنی نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بررسی‌های امنیتی و اطلاعاتی کشور بی‌خبریم و قطعاً نتیجه بررسی کارشناسی آنان باید برای حاکمیت فصل‌الخطاب باشد. اما شواهد و قرائنی که در ادامه خواهد آمد اجازه نمی‌دهد نقش داعش یا رویکرد داعش را در این میان نادیده بگیریم.

۱- سبک و سیاق عمل تروریستی الاحوازیه در طول سال‌های گذشته به دو صورت بمب‌گذاری و بزن‌در‌رو بوده است. یعنی یا بمب‌گذاری بوده است یا سوار بر موتور یا خودرو به محلی حمله و بلافاصله صحنه را ترک می‌کرده‌اند، اما اینکه افراد با هویت مشخص در روز روشن بکشند تا کشته شوند و قصد ترک صحنه را نداشته باشند سیره داعش است. همانطورکه در مجلس اینگونه عمل کردند و راه دررو برای خود باقی نگذاشتند.

۲- بر تروریست‌های این عملیات جوهره اعتقادی و ایدئولوژیک حاکم است؛ ایستادن تا کشته شدن. شمایل ظاهری و فیلمی که داعش منتشر کرد - که اصالت چهره‌ای آن تأیید شده است- و محتوای کلام تروریست‌ها حکایت از ایدئولوژیک بودن و خشک مغزی دینی است که الاحوازیه اینگونه نبود. آنان از جغرافیا و تجزیه‌طلبی سخن نمی‌گویند بلکه از مبارزه با کفر و رسیدن به شهادت سخن می‌گویند که نشان از ایدئولوژیک بودن انگیزه است.

۳- الاحوازیه رسماً نقش خود را تکذیب کرد، اما داعش ضمن به عهده گرفتن مسئولیت، ویدئویی را از تروریست‌ها منتشر کرد. انتشار ویدئو و استفاده از شبکه‌های اجتماعی از خصایص داعش است. همین کار را در ماجرای مجلس نیز انجام داد.

۴- اگر بپذیریم این اقدام مربوط به گروهک الاحوازیه است باید شیفت فکری آن از قوم‌گرایی به ایدئولوژی‌گرایی را استدلال کنیم. اینکه این گروه با داعش حشر و نشر پیدا کرده است محتمل است، اما پیش‌فرض آن باید عدول این عناصر از آموزه‌های شیعی باشد که همین اتفاق یعنی عدول از آموزه‌های شیعی در بررسی‌های اولیه قابل تأیید است.

۵- دو نفر از کشته‌شدگان با هم برادرند که برادر سوم آنان قبلاً در سوریه انتحاری عمل نموده و کشته شده است یکی دیگر از تروریست‌های کشته‌شده پسر عموی آن دو است که ارتباط این افراد با داعش یا تروریست‌های تکفیری را قطعی می‌نماید.

۶- از جهت راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی فرقی نمی‌کند که ترور مربوط به کدام گروهک است. اصل ناامنی و وابستگی در هر دو صورت محرز است و ریشه‌کنی آن امری قطعی و لازم است، اما شناخت ماهیت (قومی یا ایدئولوژیکی) می‌تواند به برنامه‌ریزی و اولویت‌های تاکتیکی کمک نماید.

۷- چهره افراد کشته شده با چهره‌های افراد ویدئوی منتشر شده ازسوی داعش تطابق دارد با این تفاوت که ویدئوی مذکور روز‌های قبل تهیه شده است و ریش‌و‌سبیل جنازه‌های تروریست‌ها بلندتر از تصاویر ویدئو است. همه شواهد حضور داعش یا جریانی شبیه داعش را تأیید می‌کند و خط قوم‌گرایی در حادثه اهواز قابل احراز نیست. البته دست آلوده آل‌سعود و سیستم‌های اطلاعاتی غربی در هر دو صورت قابل کتمان نیست.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: داعش اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم

در این فیلم اعترافات عضو بازداشت شده گروهک انصارالفرقان درباره یکی از سرکردگان گروهک معروف به «گرگین» و جنایات این گروهک تروریستی را مشاهده می‌کنید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، گروهک تروریستی موسوم به «انصار الفرقان» با تکیه بر حمایت مالی دشمنان انقلاب و نظام تاکنون تعدادی از حافظان امنیت در حوزه استان سیستان و بلوچستان را به شهادت رسانده است.

در این فیلم اعترافات عضو بازداشت‌شده گروهک انصارالفرقان درباره یکی از سرکردگان گروهک معروف به «گرگین» و جنایات این گروهک تروریستی را مشاهده می‌کنید.

علنی‌شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + سند

تروریست الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» برای کاسبی پول ترور فرزندان ملت و جنایت را در دستور کار قرار داده بود.

همدست تروریست الیاس قنبرزهی درباره اقدامات این گروه می‌گوید: در پاکستان آموزش‌های لازم را فرا گرفتیم و برای انجام عملیات به اطراف زاهدان آمدیم؛ در چند عملیات مختلف چند سرباز و بسیجی را کشتیم؛ در پلیس راه زاهدان و خاش چند عملیات داشتیم.

مهمترین اقدمات تروریست الیاس قنبرزهی راه اندازی شبکه تروریستی در کورین و زاهدان و انجام بیش از 16 اقدام تروریستی طی دو سال گذشته بوده که به شهادت ده‌ها تن از فرزندان دلیر این مملکت منجر شده است.

همدست  ‌تروریست الیاس قنبرزهی معروف به «گرگین» با تشریح عملیات تروریستی گروهک انصارالفرقان تاکید کرد: گرگین در هر جایی که عملیاتی انجام می داد تعداد کشته ها و مجروحان را برای اینکه پول بیشتری دریافت کند افزایش می‌داد و تمام اقدامات تروریستی که انجام می داد فقط بر‌ای پول بود.

این تروریست با اعلام پشیمانی از انجام اقدامات تروریستی که در زاهدان و دیگر نقاط سیستان و بلوچستان با دستور الیاس قنبرزهی انجام می‌داد، گفت:  در تمام عملیات‌ها فردی از مراحل کار ‌فیلم می‌گرفت و ‌‌به طور گسترده در فضای مجازی پخش می‌کرد؛ الان که به اقدامات تروریستی که انجام داده‌ام نگاه می‌کنیم می‌بینیم اشتباه کرده ام برای تمام این کشتارها فقط 11 میلیون تومان پول گرفته و بسیار پشیمانم.

وی با بیان اینکه تمام کارهایم اشتباه بوده و هم این دنیای خود و هم آخرتم را خراب کردم، گفت: جوانان سیستان و بلوچستان هوشیار باشند و بدانند این ترویست‌ها فقط پول می‌گیرند تا جوانان را خراب کنند و هیچ‌گاه دلسوز مردم نیستند و جوانان اگر کشور و شهر خود را دوست دارند باید از آنها دوری کنند و اگر کسی از این تروریست‌ها با آنها ارتباط گرفت فورا به ماموران اطلاعاتی خبر بدهند.

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • اعترافات تروریستی که برای یازده میلیون آدم می‌کشت!
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • اعترافات عضو بازداشت شده گروهک تروریستی انصارالفرقان + فیلم
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی