Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی با اشاره به اینکه یک آیه در قرآن کریم است که مورد غفلت واقع شده است: گفت: افزایش شمار مسلمانان و بالا رفتن آن در کتاب مقدس مان قرآن مورد تاکید واقع شده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور صبح امروز(سه‌شنبه) در اجتماع بزرگ بانوان عاشورایی استان البرز که در  هیئت انصار کرج برگزار شد، اظهار کرد:طلبگی یک مقدمه در آغاز راه دین است و در این راه همه باید در این مسیر مبلغ باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از تحصیل در مقاطع مختلف بایستی مواردی از جمله طلاق کاهش یابد چراکه اگر اینطور نباشد باید پرسید این کسب علم چه تاثیری داشته است و در تحصیل حوزه علمیه هم این موارد از جمله آموختن اخلاق از دین اهمیت دارد.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه ده هزار پایان نامه بی خاصیت در کشور داریم، گفت: بیشتر جوانان  شغل ندارند چراکه در دوران تحصیل کسب مهارتی نکرده اند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید در همه آموخته ها به دنبال دروس اصلی و تاثیرگذار باشیم و در این میان آموزش فقه و اصول، عربی و ادبیات اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به  مباحث مهم قرآنی از جمله معجزه گفت:آموزش دروس باید واجب و یا حداقل مستحب باشد و بتوان با تکیه بر آموخته های آن گره ای از مشکلات جامعه را باز کرد.

حجت الاسلام قرآئتی در ادامه افزود: طلبه ها نیز باید در حوزه های علمیه مهارت بیاموزند و قرآن و آموزه های آن را نباید ساده گرفت.

 وی با بیان اینکه خیلی از آیات قرآنی اکنون موضوع پایان نامه های دکترا در کشور است،   خاطرنشان کرد: مبلغان پای خود را از مرز تعیین شده بیرون نگذارند.

وی خطاب به طلاب تاکید کرد: با الفاظ در سخنان خود بازی نکنند، اصلاحات فنی به کار نبرند، روان صحبت کنند و در روند تکاملی تاریخ را در سخنان خود پیش ببرند.

حجت الاسلام قرآئتی افزود: محور کار طلبه ها و سخنان آنها باید نماز و قرآن باشد و سخنانی مختصر و معروف از سوی آنها ذکر شده و ادعایی که پاسخش را نمی دانند در صحبت های خود نداشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور  در بحث سخن سه موضوع عقلی، ضد عقلی و فرا عقلی را عنوان کرد و گفت:سخنان ضد عقلی را نباید در صحبت های خود استفاده کنیم همانطور که  محققان هم در تحقیقات خود بر پایه استدلال سخن می گویند.

وی با یاد آوری به اینکه در خیلی از حوزه های علمیه آموزش هایی به طلبه ها ارایه می شود که فایده ای برای  ندارد،   گفت: نامه ای که به مقام معظم رهبری فرستادم و بر این مهم تایید کرده ام که طلبه ها در حوزه ها به آموزش مهارت نیاز دارند.

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه کسب نمره بالا در دروس مهم نیست بلکه آنچه از آموزش ها می آموزیم اهمیت دارد، افزود: زن در جایگاهی که دارد نمره او معادل عدد بیست است و کسب مهارت های لازم حائز اهمیت است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه یک آیه در قرآن کریم است که مورد غفلت واقع شده  است: گفت: در این آیه رسیدن به جمعیت بالا برای افزایش آمار مسلمانان دنیا ذکر شده است.

وی در پایان گفت: متاسفانه به دلیل آموزش های کنونی تنظیم خانواده و کنترل جمعیت از آن غفلت کرده ایم و در این خصوص هم در نامه ای با رهبری سخن گفته ام.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان البرز حجت الاسلام قرائتی ستاد اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است

سردار نادر ادیبی مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره گرامیداشت شکست حمله نظامی آمریکا در طبس گفت: فراموشی و تحریف دو خطر عمده است که وقایع تاریخی را تهدید می‌کند. وظیفه داریم از فراموشی و تحریف جلوگیری کنیم و حوادث گذشته انقلاب را برای مردم به خصوص جوانان مرور کنیم. ذهن آنها را باید توجه بدهیم که آنچه از نظام تاکنون گذشته جز حقانیت ملت ایران که برگرفته از معارف دینی است، نبوده است.

وی افزود: ظلم دولت آمریکا و ظلم مستکبران عالم مساله‌ای است که باید با دقت با آن رو به رو بشویم. بخشی از استقلال و پیروزی‌های کشور ما در آینده مربوط به این است که جوانان ما از قوت قلبی مانند قوت قلب جوانان دوران انقلاب و دفاع مقدس برخوردار باشند. حوادث مهم و تاثیرگذار این انقلاب از جمله شکست حمله نظامی آمریکا در طبس و خیلی دیگر از وقایع مهم که جوانان آنها را درک نکرده اند باید برایشان بازگو شود تا به فراموشی سپرده نشود. این حوادث و وقایع باید نسل به نسل منتقل شود و آیندگان با آنها آشنا شوند. کشور ایران که در دوران طاغوت سلطه پذیر بود، امروز به یکی از محورهای مهم قدرت در منطقه تبدیل شده و پرچم فضیلت را برافراشته است.

مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عملیات وعده صادق و پاسخ مستقیم ایران به حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق اقتدار و ایستادگی ملت ایران را به جهانیان نشان داد. موضوع مقاومت دستاورد انقلاب اسلامی است؛ در گذشته موضوعی به نام مقاومت در مقابل مستکبرین مطرح نبود، این موضوع که با فرهنگ قرآن و معارف دینی ما آمیخته، ملت ایران را به یک ملت بزرگ و تعیین کننده برای آینده و سعادت بشریت تبدیل کرده است. مبارزه و ایستادگی‌هایی که امروز بر علیه اسرائیل و مستکبرین عالم در جبهه مقاومت شکل گرفته، محصول مقاومت ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس است. وعده صادق از دوران دفاع مقدس وجود داشت و تقدیم بیش از ۲۲۰ هزار شهید در این دوران اثبات می‌کند که مردم بر وعده خودشان صادق هستند و تا رسیدن به پیروزی کامل ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6087336 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • فیلم/ خاطره عجیب فؤاد ایزدی از دوران تحصیل در آمریکا
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • (تصاویر) آستیپالیا؛ جزیره‌ای دیدنی در یونان با ۳ هزار نفر جمعیت
  • آستیپالیا ؛ اینجا 3 هزار نفر جمعیت دارد و فوق العاده دیدنی است (+تصاویر)
  • مقاومت، ایران را به ملت تعیین‌کننده برای بشریت تبدیل کرده است