Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران شرکت تعاونی «وفای سپهر» وابسته به موسسه خیریه سپهر بم در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت شغلی در نتیجه متوقف شدن فعالیت تولیدی محل کار خود، صبح امروز (سه‌شنبه، سوم شهریور ماه) مقابل دفتر مدیریت شرکت دست به تجمع زدند.

از قرار معلوم، بعد از زلزله پنجم دیماه در شهرستان بم، تعدادی از زنان و مردانی که دچار ضایعات نخاعی جسمی  شدید شده بودند از سوی موسسه خیریه سپهر در یک کارگاه تولیدی وابسته به همین موسسه به نام شرکت تعاونی «وفای سپهربم» به‌کار گرفته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارگران معترض حاضر در تجمع در این‌باره گفت: تقریبا از سه ماه قبل فعالیت تولیدی شرکت تعاونی وفای سپهر با حدود ۸۰ کارگر به سبب افزایش مشکلات مالی موقتا متوقف شده است و من و سایر همکارانم با سه ماه مزد معوقه، کاری برای انجام دادن نداریم.

او افزود: اصلی‌ترین مشکل این واحد تولیدی وصول نشدن مطالباتش است. شرکت وفای سپهر محصولات مورد نیاز یکی از کارخانه‌های خودروساز را تامین می‌کند اما اکنون چندین سال است که نمی‌تواند مطالبه حدودا یک میلیارد تومانی خود را از این خودروساز بزرگ وصول کند.

به گفته وی، شرکت تعاونی «وفای سپهر» در حال حاضر به دلیل وصول نکردن مطالبات معوقه خود دچار کمبود نقدینگی است و سرمایه در گردش ندارد. به گونه‌ای که اگر مطالبات معوقه کارخانه از بدهکاران وصول نشود این واحد تولیدکننده دسته سیم با حدود ۸۰ کارگر برای همیشه تعطیل می‌شود.

او با بیان اینکه شرکت‌ خودروساز به پرداخت نکردن بدهی‌های شرکت وفای سپهر پاسخ‌ قانع‌کننده‌ای نمی‌دهد، در خاتمه تاکید کرد: مسئولان دولتی نباید نسبت به وضعیت وخیم اقتصادی کارگران بیکار و بلاتکلیف این کارخانه که دارای شرایط جسمانی وروحی خوبی نیستند، بی‌تفاوت باشند و اگر برنامه‌ای برای تغییر وضعیت آنان دارند، باید سریع‌تر آن را اجرا کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۶۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است

محمد صالح پیروتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مهاباد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در این شهرستان بروز بوده، گفت: ضروری است کارفرمایان بیمه‌های کارگران را متناسب با رسته شغلی خود پرداخت کرده و نسبت به طرح طبقه بندی مشاغل اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: هر میزان سرمایه‌گذاری‌ها روی منابع انسانی در جوامع بیشتر باشد، به همان میزان قادر خواهند بود در توسعه اقتصادی، اشتغال آفرینی و رونق تولید اثربخش باشد.

مهاباد دارای ۲۶۰ هزار نفر جمعیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مطالبات کارگران مازندران پیگیری می شود
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • ۱۸۵ هزار نفر در کردستان عضو تعاونی‌ها هستند
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • رکورد وصول مطالبات صندوق توسعه ملی شکسته شد
  • وصول ۱۱۰ میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی +فیلم
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود