Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه عربی اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان قصد دارد فلسطین را به عنوان دولت تحت اشغال معرفی کند و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از کشورهای جهان نیز می‌خواهد این اقدام را انجام دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین،‌ محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز مانند سران بسییاری از کشورهای دیگر هفته جاری عازم نیویورک شد تا در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا روزنامه «الحیاة» به نقل از مقام آگاه فلسطینی نوشت محمود عباس در سخنرانی خود برابر مجمع عمومی از کشورهای جهان خواهد خواست فلسطین را به عنوان دولت تحت اشغال در مرزهای ۱۹۶۷ از جمله قدس شرقی به رسمیت بشناسند.

این مسئول فلسطینی ادامه داد، عباس به اطلاع مجمع عمومی خواهد رساند که شورای مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف» در نشست آینده خود فلسطین را به عنوان دولت تحت اشغال معرفی می‌کند و از ۱۳۸ کشوری که در سال ۲۰۱۲ فلسطین را به عنوان عضو ناظر سازمان ملل پذیرفتند، درخواست خواهد کرد تا فلسطین را در مرزهای ۱۹۶۷ به عنوان دولت تحت اشغال به رسمیت بشناسند.

وی تصریح کرد محمود عباس از کشورهای عضو اتحادیه اروپا که دولت فلسطین را به رسمیت نشناخته‌اند درخواست خواهد کرد این کار را انجام دهند و به کنفرانسی بین‌المللی برای صلح فرابخوانند تا جایگزینی برای میانجی‌گری انحصاری آمریکا در روند صلح باشد.

بر اساس این گزارش، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین پایان توافق‌های سابق با دولت آمریکا درباره پیوستن فلسطین به سازمان‌ها و منشورهای بین‌المللی را اعلام می‌کند و در نشست آینده شورای مرکزی ساف در اول اکتبر (۲۰۱۸) در توافق‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی به دلیل عدم پایبندی این رژیم، تجدیدنظر خواهد کرد.

«عزام الاحمد» عضو ارشد فتح هفته جاری اعلام کرده بود رژیم صهیونیستی به حقوق مردم فلسطین توجهی ندارد و  شورای مرکزی ساف قصد دارد در نشست آینده خود معرفی اراضی اشغالی ۱۹۶۷ را به عنوان دولت تحت اشغال مورد بررسی قرار دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فلسطین قدس آنلاین محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۶۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

رئیس جمهور دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیسی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

رئیسی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی مؤثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رییس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آئین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی
  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • فلسطین؛ الگوی آزادی خواهی ملت های مسلمان
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • ایده «دو دولتی»؛ نسخه‌ای که به‌جای شفا، کور می‌کند
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»