Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اندیشکده آلبانیایی بررسی کرد که حملات گروه تروریستی داعش در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی بزرگترین عامل کشته و زخمی شدن غیرنظامیان در افغانستان است. ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، اندیشکده «اورآسیا رویو» در مطلبی بررسی کرد که شاخه خوراسان داعش در افغانستان، همان‌طور که در حملات اخیر این گروه تروریستی دیده شده، تهدیدی جدی برای غیرنظامیان افغان و به‌ویژه اقلیت‌ها و اتباع خارجی در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که برخی از حملات این گروه تروریستی نیز حتی پوشش کمی در رسانه‌های جهانی پیدا می‌کند.

بر اساس این گزارش، در 15 حمله‌ای که اخیراً داعش مسئولیت آن را به‌عهده گرفته است 595 غیرنظامی افغان کشته و زخمی شدند.

در ادامه این مطلب آمده است «هدف اصلی طالبان نهادهای دولتی افغانستان و مقامات این کشور هستند تا فشارها بر آمریکا و دولت کابل را برای قبول خواسته‌های سیاسی و شرایط خود برای صلح مجبور کنند».

اورآسیا رویو افزود که اما داعش علاوه بر نظامیان افغان، افراد غیرنظامی به‌ویژه اقلیت‌ها و مذاهب را مورد هدف قرار می‌دهد.

این اندیشکده همچنین خاطرنشان کرد که داعش در ماه جولای سالجاری دو مرتبه به وزارت آموزش و پرورش حمله کرد و بیشترین حملات خود را نیز به اماکن مذهبی شیعیان در این کشور داشته است.

این در حالی است که گروه طالبان و داعش همواره در مناطق مختلف افغانستان درگیر شده‌اند، پس از عملیات ماههای اخیر طالبان در شمال افغانستان و نابودی مقر گروه تروریستی داعش در ولایت جوزجان برخی از منابع خبری از آمادگی طالبان برای انجام عملیات مشابه در شرق افغانستان خبر دادند.

منابع نزدیک به طالبان به تلویزیون «کابل‌نیوز» گفتند: صدها نفر از نیروهای ویژه طالبان موسوم به «قطعه سرخ» تحت فرماندهی «ملانیک محمد» در حال اعزام به ولایت ننگرهار هستند.

بسیاری از نمایندگان پارلمان و سنای افغانستان و همچنین مقامات و کارشناسان سیاسی و نظامی این کشور بر این باورند که گروه تروریستی داعش در افغانستان مورد حمایت نظامی و تدارکاتی آمریکا قرار دارد.

چندی پیش «لطف‌الله بابا» نماینده مردم «ننگرهار» در نشست سنای افغانستان اعلام کرد که پایگاه نظامیان آمریکایی فعالیت ترویست‌های داعش در شرق این کشور را سازمان‌دهی کرده و از این گروه حمایت تسلیحاتی نیز می‌کند.

از سوی دیگر «شکیبا هاشمی» از اعضای پارلمان افغانستان نیز عملیات نظامیان آمریکایی علیه تروریست‌های داعشی در افغانستان را نمایشی دانست.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۶۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور

در پی اقدامات لازم از سوی ایران ۶ نیروی مرزبان ایرانی که ساعتی قبل در جنوب شرق کشور توسط نیروهای طالبان دستگیر شده بودند، آزاد شدند.

گفتنی است، عصر امروز نیروهای طالبان ۶ مرزبان ایرانی را به بهانه ورود غیرقانونی به خاک افغانستان بازداشت کردند.

خراسان جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در چهار شهرستان‌ سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

منبع ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور