Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: تا پایان مهر ماه سه مدرسه چهار کلاسه در روستاهای جعفر آباد، صنوبر و منظر و یک نمازخانه با کمک خیرین وسازمان نوسازی مدارس به صورت رسمی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان افتتاح ومورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تربت حیدریه، سعید نیرویی رئیس آموزش و پرورش تربت حیدریه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: امسال برخلاف سال گذشته استقرار پایه دوازدهم وسه ساله شدن هنرستان ها را داشته ایم که این امر باعث افزایش دانش آموز در مقطع دبیرستان شده است و همچنین با افزایش ۵۰۰ نفری دانش آموزان در مقطع دبستان مواجه شده ایم اما با تجمیع مدارس و استفاده بهینه از ساختمان های موجود توانسته ایم چندین مدرسه را احیا کنیم وصرفه جویی بزرگی را درزمینه ریالی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرویی تصریح کرد:۴۲ میلیون تومان بودجه اختصاص یافته برای زیبا سازی مدارس وپروژه مهر به اداره اختصاص یافت که بین مدارس توزیع شد وباید گفت کمک های اولیاء چندین برابر این بودجه می باشد که باید گفت بدون کمک اولیای دانش آموزان این طرح به خوبی اجرا نمی شد.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود صد و یک نفر از فرهنگیان بازنشسته شده اند، اظهارداشت:سه فضای آموزشی دراواخر مهر ماه شامل سه دبستان چهارکلاسه در روستاهای حعفر آباد ، صنوبر ومنظر ویک نمازخانه با کمک خیرین وسازمان نوسازی مدارس به صورت رسمی با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان افتتاح ومورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نیرویی گفت: درسال تحصیلی جدید ۳۷ هزار و ۱۶۹ نفر دانش آموز سال تحصیلی خود را آغاز کردند که از این تعداد ۳۶۰۰ کلاس اولی در ۱۶۱ کلاس هستند واین دانش آموزان در ۲۷۲ آموزشگاه و هزار و ۶۳۷ کلاس و با کمک ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی فرهنگی، تحصیل خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه بهترین درس معلمان به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه است، گفت: به فعلیت رساندن توانمندی ها و استعدادهای بالقوه و اتکای به خود و توکل به خداوند بهترین راهبرد آموزشی است که معلمان می توانند در کلاس ها دنبال کنند.

نیرویی تصریح کرد: چون روستای ده پائین دبیرستان دخترانه نداشت امسال یکی از مهمترین فضاها دبیرستان سهیلی جنب دبیرستان نمونه محمودیه به این منطقه اختصاص یافت وباعث شد که دانش آموزان دراین مدرسه ثبت نام نمایند.

وی در خصوص اردوگاه دانش آموزی گفت : ما درشهرستان تربت حیدریه اردوگاه دانش آموزی نداریم وپارک شهید حجتی اردوگاه نبود ، دومنظوره بود که هم اردوگاه باشد وهم پارک که بسیار مشکل ساز بود.

رئیس آموزش وپرورش تربت حیدریه عنوان کرد: ما در حال حاضر چون هنرستان طالقانی در روستای ملکی در منطقه خوش آب وهوایی قراردارد که دارای ۴ سوله، سالن ورزشی، خوابگاه، سرویس بهداشتی است و مهم تر از همه که ۱۸ ساعت آب داریم بهترین فرصت برای شهرستان است که اردوگاه شود و با ایجاد هنرستان در مرکز شهر رغبت بیشتر برای دانشجویان ایجاد می شود و حدود ۷ میلیارد تومان تاسیسات با ۳۰ هنرجو باعث شد که هنرستان به مرکز شهر منتقل شود.

وی علت رتبه های برتر کنکور دردانش آموزان شهرستان را طی چند سال اخیر موفقیت در برنامه ریزی، انتخاب مدیران، کارشناسان وبا استفاده از زمان وراهنمایی پدر ومادران دانست . وی درخصوص سالن ورزشی پیشکوه گفت :اگر فضایی درمرکز شهر داشته باشیم بیش از سه ماه تمام وقت را می گذاشتیم که یک سالن ورزشی داشته باشیم ولی درحال حاضردرپیشکوه درحال احداث است .

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم تشییع شهدا هفته دفاع مقدس ماه محرم حادثه تروریستی اهواز عاشورا آیت الله خامنه ای رژه نیروهای مسلح دفاع مقدس خامنه ای مدرسه سازی تربت حیدریه افتتاح پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۸۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه گفت: خیابان یکم در منطقه ۶ تهران به نام «شیخ احمد تربتی»، اولین روزنامه نگار شهید تاریخ ایران نامگذاری شد.   مهدی زاهدی افزود: این اقدام با توجه به پیگیری‌ها و پیشنهاد کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تربت‌حیدریه و پس از تصویب شورای اسلامی شهر تهران انجام شده است.   وی نامگذاری معابر در سطح تربت حیدریه و چند کلانشهر با توجه به اشتراکات فرهنگی موجود را یکی از این اقدامات مهم در حوزه فرهنگی خواند و گفت: قبل از این نیز با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، خیابانی به نام «حاج آخوند ملاعباس تربتی» در شهر مشهد نامگذاری شده بود.   «شیخ احمد تربتی» روزنامه نگار متولد تربت حیدریه، ملقب به سلطان العلمای خراسانی بود که به دلیل نقد‌های تند علیه محمدعلی شاه، اولین دادگاه مطبوعات برای وی تشکیل شد، اما مورد حمایت علی اکبر دهخدا و جمعی از آزادیخواهان قرار گرفت و تبرئه شد.    وی سرانجام پس از حمله قزاق‌ها به دفاتر روزنامه‌ها، دستگیر و به طرز فجیعی در چاه باغ شاه به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان
  • بانک‌ها اعتبارات را به سمت تولید سوق دهند
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم