Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برون مرزی صداوسیما با اشاره به حادثه تروریستی اهواز معتقد است که اگر رسانه‌ها هوشمندانه، دقیق و به موقع عمل کنند، می‌توانند تاثیرگذار باشند و حتی افکار عمومی غرب را تحت تاثیر قرار دهند.

پیمان جبلی در گفت‌وگو با ایسنا درباره بازتاب عملیات تروریستی اهواز در رسانه‌های خارج از کشور، اظهار کرد: این اتفاق تروریستی اگرچه تلخ بود و تعداد زیادی از مردم عادی و سربازان مظلوم به شهادت رسیدند اما  این اتفاق یک تجربه موفق برای کل رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه‌های تروریستی از قبل گفته بودند که ایران باید منتظر تابستان داغ باشد و می‌خواستند وضعیت داخلی ایران را به هم بریزند و ناآرامی ایجاد کنند اما آنگونه که می‌خواستند، نشد. در آخرین روز تابستان که همزمان با هفته دفاع مقدس بود، خواستند که یک کار ضد امنیتی بزرگ در قلب یک مراسم بزرگ نظامی انجام دهند. به محض اینکه عملیات تروریستی را انجام دادند رسانه‌های وابسته به دولت‌های مرتجع عربی مانند عربستان و امارات گفتند که ضربه سنگینی امنیتی به ایران وارد شده و تعدادی از درجه داران  و افسران بلندپایه سپاه کشته شدند. بنابراین گروهک تروریستی الاحوازیه روی این موجه رسانه‌ای سوار شد و بلافاصله مسؤولیت این حمله را قبول کرد و مسؤول این عملیات با  شبکه ایران اینتر نشنال مصاحبه انجام داد.

او درباره عملکرد رسانه‌های داخلی و برون مرزی در انعکاس خبر عملیات تروریستی اهواز بیان کرد: این حادثه تجربه موفقی برای رسانه‌های جمهوری اسلامی بود به همان اندازه که رسانه‌های برون مرزی و صوتی و تصویری نقش داشتند، خبرگزاری‌ها هم در انعکاس این واقعه نقش داشتند. همچنین رشادت و شجاعت عکاسان خبری  که عکس‌های به یاد ماندنی را گرفتند باعث شد که مجموعه تلاش‌های رسانه‌ای اتفاق بیفتد. در لحظات اول بعد از حادثه براین مساله تمرکز شد که این یک عملیات ارزشمند نظامی نیست و یک عملیات تروریستی علیه مردم بی‌دفاع  و غیر نظامی است حتی سربازانی که رژه می‌رفتند اسلحه‌ای خالی داشتند و هدف نظامی نبودند.

معاون برون مرزی صداوسیما تصریح کرد: وقتی رسانه‌های داخلی و  به خصوص برون مرزی به صورت گسترده  اخبار را منتشر کردند، ورق برگشت و گروه الاحوازیه گفت این عملیات کار ما نبود. شبکه «بی‌بی‌سی» هم که از لفظ عملیات تروریستی استفاده نکرده بود خواست کار خود را توجیه کند و گفت چون اجماع نبوده که این عملیات تروریستی است بر ای همین از این لفظ استفاده نکردیم. همچنین روزنامه «گاردین» مقاله بدی نوشته و گفته بود ایران هدف حمله نظامی قرار گرفته است اما بعد از مدتی آن را تغییر داد و از این عملیات به عنوان عملیات تروریستی نام برد و به شبکه «پرس تی وی» هم  لینک داد.

جبلی در پایان گفت: تاثیر رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها، صداوسیما و رسانه‌های برون مرزی بر روی افکار عمومی غرب باعث شد که کشورهای غربی بیانیه‌ای را منتشر کنند که به کشته‌های غیر نظامی اشاره داشت. در واقع ما غیر نظامی‌ها در این حادثه را برجسته کردیم  و دائما در قالب‌های مختلف خبر، کلیپ، گزارش و... این کار انجام دادیم و این باعث شد افکار عمومی شکل بگیرد. تجربه موفق ما این بود که اگر رسانه‌ها هوشمندانه، دقیق و به موقع عمل کنند، می‌توانند تاثیر گذار باشند و حتی افکار عمومی غرب را تحت تاثیر قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام حادثه تروریستی اهواز معاون برون مرزی صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۷۹۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است

معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان اعلام کرد حضور گروه تروریستی داعش در افغانستان به کمترین حد و به صفر نزدیک شده است.

رحمت الله نجیب، معاون ریاست عمومی اطلاعات طالبان گفت گروه تروریستی داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است.

نجیب تأکید کرد داعش در افغانستان حضور ندارد اما در برخی موارد مخفیانه کارهایی انجام می‌دهد ‌بنابراین باید مردم هوشیار باشند.

پیش از این نیز ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان اعلام کرده بود داعش در افغانستان در حال تقویت نیست و توانایی جذب نیرو را نیز ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ببینید | نگاه زاکانی رو به دوربین صداوسیما در هنگام سخنرانی رئیسی سوژه شد!
  • خیابان صنایع اهواز آسفالت می‌شود
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی+فیلم
  • حمله موشکی جدید حزب الله به مرکز نظامی رژیم صهیونیستی
  • ریزش یک ساختمان مسکونی در اهواز
  • زیرش یک ساختمان مسکونی در اهواز
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • ریزش منزل مسکونی در اهواز
  • گودبرداری غیراصولی عامل زیرش ساختمان مسکونی در اهواز