Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مرتضی آبدارمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری با اعلام این خبر گفت : در همین مدت 492 هزار و 500 گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی سفر کرده اند و با برنامه ریزی های به عمل آمده در ستاد اجرائی خدمات سفر این استان به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: یکی از مهم ترین اولویت های ستاد اجرایی خدمات سفر استان در ایام تابستان، تثبیت جایگاه گردشگری در استان و افزایش ظرفیت اقامت گردشگران در شهرستان ها بود.


وی ادامه داد : افزایش ظرفیت اقامتی در استان ، تهمیدات لازم با صدور مجوزهای بوم گردی، مجتمع های رفاهی و خدماتی و ساماندهی خانه مسافر در استان پیش بینی شده است به طوری که هم اکنون 112 اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است.


 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی،در خصوص بازدید های نظارتی مستمر ستاد خدمات سفر استان گفت: در تعطیلات تابستانی، برای بهبود و ارتقا خدمات سفر 1118 بازدید نظارتی از مراکز مختلف اعم از تاسیسات گردشگری به عمل آمده است.


آبدار، با اشاره به تهیه کتابچه های گردشگری شهرستان های آذربایجان شرقی برای تقویت ظرفیت های گردشگری در تمام مناطق استان، ادامه داد: اهداف رویداد 2018 به صورت استانی تبیین شده تا تمام استان از این ظرفیت ویژه برخوردار شوند و در این مجموعه دو کتابچه مجزا و جامع به جنگلهای ارسبارا نو روستای تاریخی کندوان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی با دارا بودن ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و تنوع آداب و رسوم در شهرها و روستاهای خود از جلوه های نابی برخوردار است، از این رو اداره کل میراث فرهنگی استان برای بهره مندی و استفاده از ظرفیت های گردشگری شهری و روستایی خود با تدوین برنامه هایی گسترده اعم از برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه های متنوع، در صدد معرفی هر چه بیشتر جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری استان به شهروندان و گردشگران است.


وی، جشنواره های متنوع شهرستانی را عامل کلیدی برای جذب گردشگران به استان در تابستان سال جاری دانست و گفت: تابستان امسال شاهد برگزاری نخستین جشنواره های آلبالو در شهرستان تسوج، فطیر سنتی بستان آباد همراه با آیین رونمایی از ثبت ملی این فطیر، غذا و هنر آشپزی در تبریز و دوشاب (شیره انگور) در لیلان بودیم.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، اضافه کرد : همچنین جشنواره آیین های بومی و محلی روستای "دیبکلو هریس"، برای معرفی آداب و رسوم و فرهنگ غنی و اصیل آذربایجان بودیم.


آبدار برگزاری جشنواره های "گل محمدی" روستای عنصرود شهرستان اسکو، "عسل و لبنیات" سراب، "کباب بناب"، "زغال اخته کلیبر"، "سماق هوراند" و "ورنی اهر" برای چندمین سال متمادی را از دیگر رویدادهای برگزار شده در تابستان سال جاری برشمرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته، برخی از این رویدادها به برند ملی تبدیل شده اند.


وی خاطرنشان کرد : با ارائه‌ مجوزهای احداث زیر ساخت‌های گردشگری آمار تخت‌ های مراکزاقامتی استان به حدود 13هزار و 100 تخت خواهد رسید.


از 5 تا 11مهر هفته گردشگری نام گذاری شده است.

 

انتهای پیام/

رشد17 درصدی سفر گردشگران خارجی به آذربایجان شرقی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان مهرزاد در جلسه بررسی برنامه‌ها و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هورامان با اشاره به لزوم اجرای ضوابط اعلام شده از سوی سازمان یونسکو اظهار داشت: باید در این راستا کمترین تغییرات را در منطقه هورامان به لحاظ بافت فرهنگی تاریخی، آداب و رسوم، معماری و طبیعت بکر و دست نخورده این منطقه داشته باشیم
وی با بیان اینکه مراسم پیرشالیار و مراسم کومسای سال گذشته ثبت جهانی شد از برگزاری مراسم فرهنگی تاریخی کومسای در اواسط اردیبهشت ماه در منطقه اورامان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از برگزاری جشنواره سماق در روستای ژان از توابع بخش مرکزی شهرستان سروآباد خبر داد و گفت: این مراسم امسال در این روستای تاریخی و جهانی با حضور گردشگران داخلی و میهمانان خارجی برگزار می‌شود

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان