Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش الف به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی و «امانوئل مکرون» عصر سه شنبه به وقت محلی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با یکدیگر دیدار و در راستای توسعه همکاری های دوجانبه در زمینه های مورد علاقه دوکشور و مسائل و موضوعات گوناگون منطقه ای گفتگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسای جمهور ایران و فرانسه با تاکید بر ضرورت تلاش در راستای توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله تجاری، اقتصادی، تبادلات مالی و انرژی، افزودند که مانعی در مسیر گسترش و تعمیق همکاری های دو کشور وجود ندارد و مسئولان باید در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

روحانی در این دیدار خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام را خلاف مقررات و اقدامی غیر قانونی دانست و بر اهتمام جامعه جهانی برای مقابله با یکجانبه گرایی و حفظ برجام تاکید کرد.

رئیس جمهور با تقدیر از تسلیت و همدردی دولت و ملت فرانسه با مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز، تروریسم را خطری بزرگ برای جامعه جهانی دانست و توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور برای مبارزه همه جانبه با تروریسم در منطقه و جامعه جهانی را حائز اهمیت عنوان کرد.

امانوئل مکرون نیز در این دیدار ضمن تسلیت کشته شدن جمعی از مردم ایران در حادثه تروریستی اهواز با اشاره به ضرورت حفظ برجام، بر تلاش فرانسه در این راستا تاکید کرد.

رئیس جمهور فرانسه تعامل و گفتگو با ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه را در مسیر مبارزه با تروریسم جهانی مهم دانست و افزود: باید تلاش کنیم با گسترش همکاری ها در برابر تروریسم و یکجانبه گرایی در جهان بایستیم.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۳۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

رئیس جمهور توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به پاکستان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی از شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب، به شهر کراچی مرکز ایالت سند و بزرگترین شهر و پایتخت اقتصادی پاکستان سفر کرد.

ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار با حضور در فرودگاه کراچی ضمن استقبال از رییس جمهور ایران با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کردند.

رئیسی در این دیدار با بیان اینکه توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه کشور دوست و برادر پاکستان جزو اولویت‌های سیاست جمهوری اسلامی ایران است، به گفتگوهای خود با مقامات پاکستان در حوزه مختلفی اقتصادی، تجاری و انرژی اشاره کرد و افزود: امیدواریم توافقات حاصل شده در این سفر با پیگیری مقامات دو طرف هر چه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود.

«سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت سند و «محمدکامران خان تسوری» استاندار نیز در این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از انتخاب کراچی به عنوان یکی از مقاصد سفر رئیس جمهور به پاکستان، روابط دو کشور را فراتر از روابط دیپلماتیک متعارف و متکی بر علائق قلبی و اشتراکات فرهنگی و تاریخی عمیق توصیف و تصریح کردند همه تلاش خود را برای تسهیل و تسریع در گسترش مبادلات تجاری و همکاری‌های اقتصادی با ایران به کار خواهند گرفت.

ایشان همچنین پاسخ مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه رژیم صهیونیستی را باعث خوشحالی و ارتقای عزت و عظمت جهان اسلام دانستند و تاکید کردند که این اقدام مایه افتخار همه مسلمانان جهان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • رئیسی: همکاری‌ها برای بی‌اثر کردن دشمنی‌ها علیه دو ملت ایران و سریلانکا باید تقویت شود
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
  • توسعه همکاری با پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی