Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان معتقد است داروهای گیاهی بین 70 تا 80 میلیارد تومان هزینه مصرف داروهای مضر را کاهش می‎دهند.

‌بهرام دلفان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا‌، اظهار کرد: لرستان پتانسیل‌های زیادی برای کشت گیاهان دارویی دارد که فرآوری آنها زمینه ارزش افزوده را فراهم می‌کند.


وی اضافه کرد: براساس فعالیت‌های بزرگی که در دانشگاه علوم پزشکی استان داریم قرار است توانمندی‌های منطقه را به فعلیت برسانیم تا اثربخشی آنها وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دلفان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته اگر کسی دندان درد می‌گرفت به وی داروهایی مانند آموکسی‌سیلین داده می‌شد که اثربخشی مستقیم هم نداشت اما حال در کشور قطره و محصولات مشابه برای درمان دندان‌درد تهیه و تولید شده است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: همین تلاش کوچک در رابطه با این محصولات گیاهی باعث شده بین 70 تا 80 میلیارد تومان هزینه مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌های مضر را در کشور کاهش دهد.

وی گفت: هم اکنون متولی گیاهان دارویی جهاد کشاورزی و داروها بهداشت و درمان و صنعت و معدن هستند که در بعضی مواقع با اصطکاک‌هایی برخورد می‌کنند. برای همین باید ستاد گیاهان دارویی فعال شود.

دلفان تصریح کرد: برای تولید گیاهان دارویی سال‌ها طول می‌کشد، مجوز بدهند که تشکیل جلسات ستاد می‌تواند در راستای تسهیل این روند مؤثر باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام گياهان دارويي منطقه لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۴۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، در نشست امروز شورای کشاورزی استان از سایت مدیریت ستاد گیاهان دارویی به نشانی نشانی www.herbalplant.ir رونمایی شد.
دهقان پور رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: رونمایی از این سایت سبب می‌شود اطلاعات تولید و فراوری گیاهان دارویی و میزان کشت و محل کشت آن‌ها برای سرمایه گذاران مشخص می‌شود.
فارس با داشتن بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی زیر کشت گیاهان دارویی تولید بیش از نیمی از گیاهان دارویی کشور را در سال ۱۴۰۲ به خود اختصاص داد.
در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی، بودجه استانی هم در نظر گرفته شد استاندار فارس در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
دکتر ایمانیه استاندار فارس  هم در این نشست بر علمی‌تر شدن تولید و بهره‌برداری محصولات حوزه کشاورزی تاکید کرد و از متولیان خواست در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی از هوش مصنوعی استفاده کنند.
 در این نشست همچنین برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه کشاورزی علاوه بر اعتبارات ملی بودجه استانی در نظر گرفته شد.
حل مشکل کاهش سهم سوخت ادوات کشاورزی و تلاش برای پیشگیری از پیشروی ملخ‌های مراکشی در مزارع و باغ‌های فارس از دیگر مباحث مطرح شده در شورای کشاورزی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • صرفه جویی ۲/۵ میلیارد تومانی نیروگاه رامین اهواز با بازسازی دستگاه جت پرشر دیزل
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید