Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم رشت در مجلس‌ گفت:‌ عزل سیف بهانه خوبی برای فرار از پاسخگویی به مردم و مالباختگان مؤسسات مالی و اعتباری نیست. ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۳ استانها گیلان نظرات

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ نوسانات عجیب بازار ارز و سکه،‌ ناآرامی‌هایی که در جریان قضیه مؤسسات مالی و اعتباری در کشور به راه افتاد و بسیاری از ناکارآمدی‌های دیگر بدون پاسخگویی به مردم و با عزل و نصب چند مسئول جبران نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم رشت در مجلس عنوان کرد:‌ در بسیاری از کشورهای دنیا به خاطر مسائل کوچک اقتصادی یا فامیل‌بازی در جریان استخدام افراد،‌ خروج منابع بیت‌المال و مصادره آن به نفع شخصی و موضوعاتی از این دست،‌ پس از عذرخواهی و عزل مدیر متخلف،‌ دادگاه نیز جهت محاکمه وی ورود می‌کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه رئیس کل سابق بانک مرکزی از وی شکایت کرده است ‌گفت:‌ در هفته‌های گذشته بنده اخطاریه‌ای را در صحن علنی مجلس جهت حضور در دادگاه دریافت کردم که پس از بررسی و کنکاش در این مورد متوجه شدم که این قضیه از رئیس کل سابق بانک مرکزی نشأت گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در همین باب خاطرنشان کرد:‌ بنده برخلاف برخی افراد که هیچ وقت پاسخگوی عملکرد ضعیف خود نبوده‌اند به عنوان یکی از نمایندگان مردم از حقوق آنان نه تنها در جریان قضیه مؤسسات مالی و اعتباری بلکه در همه حوزه‌ها و در هرجایی که اقتضاء کند دفاع می‌کنم.

وی با تأکید بر اینکه عزل سیف از سوی دولت، نوشدارویی بی اثر بوده است تصریح کرد:‌‌ به اعتقاد بنده رئیس کل سابق بانک مرکزی در همان مقطع زمانی که جو کشور به علت موضوع مؤسسات مالی و اعتباری نا آرام شده بود باید ضمن عذرخواهی از مردم و پاسخ به افکار عمومی از سمت خود برکنار می‌شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر لزوم برخورد با مدیران ناکارآمد و سوءاستفاده‌گر تأکید کرد و افزود:‌ با توجه به اینکه شرایط فعلی کشور بسیار خاص و حساس است ضمن به‌کارگیری از مدیران توانا و کارآمد در پست‌های مختلف سازمانی،‌ باید به‌شدت بر روی عملکرد آن‌ها نظارت انجام شود. 

کوچکی‌نژاد پاسخگو بودن به مردم را پیش‌شرط قبول یک مسئولیت مهم دانست و تصریح کرد:‌ کسانی که پستی دارند اما به مردم پاسخگو نیستند،‌ افرادی که از پست و مقام خود سوءاستفاده می‌کنند و یا مدیرانی که با ناکارآمدی خود جامعه را دچار چالش می‌کنند مجرم هستند و باید با آنان برخورد شود.

انتهای پیام/م

R7877/P1486/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۵۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است

نماینده مردم مهاباد گفت: مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

به گزارش ایلنا، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجودعدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، به ایلنا گفت: در این مساله سردرگمی در بحث وام ازدواج و فرزندآوری وجود دارد، البته افزایش آن تصویب شد، اما معمولا در ابتدای سال بانک‌ها اعتبارات لازم برای پرداخت آن را دریافت نکرده‌اند و در نتیجه از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج استنکاف می‌ورزند.

وی ادامه داد: البته این موضوع شامل انواع دیگر تسهیلات بانکی هم می‌شود و به کلی پرداخت وام در کشور تعطیل شده است، برای بخش تولید مشاهده می‌کنید که نرخ سود تسهیلات از ۱۸ درصد به ۲۳٪ رسید و ۵٪ افزایش پیدا کرد. از سوی دیگر مردم برای تامین هزینه‌های اولیه زندگی مانند رهن منزل استیجاری نیاز به حمایت و دریافت وام دارند که در حال حاضر بانک‌ها حاضر به همکاری نیستند و باید هرچه زودتر برای این وضعیت چاره‌اندیشی شود.

دیگر خبرها

  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • نماینده مجلس: پرداخت وام در کشور به کلی تعطیل شده است
  • چند دانش‌آموز سیل زده از کنکور سراسری جا ماندند؟
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی