Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکزکرمان ، درآیین رونمایی احمد یوسف زاده نویسنده کتاب های آن 23 نفر و اردوگاه اطفال گفت : دانشجویان و جوانان باید پا به عرصه گذاشته و در راستای توسعه فرهنگ دفاع مقدس فعالیت کنند زیرا دانشجویان دوران جنگ تحمیلی اینگونه بودند .
وی خاطر نشان کرد : خوشحالم که آثار دفاع مقدس از سوی نسل جوان پذیرفته شده و این نسل الگو پذیر جانبازان و شهدا هستند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


" اردوگاه اطفال" ماجرای رویارویی400 نوجوان اسیر ایرانی با یک افسر بعثی است و این آزاده ها طی یک ماجرا در اردوگاهی با 2 دسته عراقی و جاسوس ها می جنگیدند که مقابله با جاسوس ها به مراتب سخت تر از نیروهای عراقی است .
احمد یوسف زاده نویسنده کتاب های "آن 23 نفر" و" اردوگاه اطفال" از آزادگان میهن اسلامی که رویارویی اسیران 17ساله ایرانی و افسران حزب بعث را روایت میکند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: رونمایی کتاب حوزه دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است

اعتراضات دانشجویان دانشگاه‌های برتر آمریکا و اثرگذاری این جنبش در بیداری افکار عمومی دنیا، می‌تواند سرنوشت فلسطین را تغییر دهد. اکنون سیاستمداران غربی و حتی رهبران جهان اسلام تحت فشار جامعه خود قرار دارند تا اسرائیل را مجبور به خروج از نوار غزه کنند تا این نسل کشی خاتمه یابد. 

واقعیت این است که آنچه در دانشگاه¬های آمریکا در حال وقوع است واکنش شدید افکار عمومی قشری از جامعه این کشور است که در رده نخبگان طبقه بندی می‌شود. این افراد آگاه‌ترین و باسوادترین گروه جمعیتی محسوب می‌شوند که در برترین دانشگاه‌های دنیا درس می‌خوانند؛ لذا واکنش آنها به آنچه در نوار غزه می‌گذرد را باید بسیار جدی و با تبعات بالا ارزیابی کرد.

حال باشگاه خبرنگاران جوان برای بررسی بیشتر جزئیات این جنبش‌ها پای گفتگوی احمد ابسعیس، یکی از دانشجویان حاضر در اعتراضات دانشگاه میشیگان نشسته که مشروح آن در ذیل از نظرتان می‌گذرد.

- اعتراضات دانشجویی در آمریکا به جنایات اسرائیل در غزه چگونه شکل گرفت؟

احمد ابسعیس: در ۲۲ آوریل، دانشجویان اردوگاهی را در دانشگاه میشیگان برپا کردند تا خواستار محکومیت کامل دانشگاه به علت دست داشتن در نسل کشی اسرائیل در غزه شوند؛ بنابراین آنها به ده‌ها دانشگاه دیگر در سراسر ایالات متحده پیوستند تا در همبستگی با مردم فلسطین که با نسل کشی ارتش اسرائیل روبرو هستند، قیام کنند. نیرو‌های اسرائیلی بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی از جمله ۱۴۵۰۰ کودک را در غزه و نزدیک به ۴۹۰ از جمله ۱۲۴ کودک را در کرانه باختری اشغالی به شهادت رسانده اند. آنچه من در میشیگان به عنوان عضوی از اردوگاه دیده ام، الهام بخش است.

به این تظاهرات دانش‌آموزان با پیشینه‌های قومی و مذهبی مختلف از جمله فلسطینی‌ها و یهودیان، مردم عرب و آسیای جنوبی تبار و دیگران نیز پیوسته‌اند. بسیاری از اعضای جامعه در داخل و اطراف کمپ وقت می‌گذرانند و از این موج اعتراضات سراسری حمایت می‌کنند.

اردوگاه به محلی برای کمک و حمایت متقابل، بحث و آموزش سیاسی تبدیل شده است. دانش آموزان یاد می‌گیرند که با هم سازماندهی کنند و برنامه‌های چرخشی خدمات گشت زنی، پزشکی و غذایی را تنظیم کنند.

در هفته گذشته، دانشجویان در مورد موضوعاتی از جمله سرمایه‌گذاری مشکل‌ساز دانشگاه گرفته تا استعمار زیست‌محیطی، همبستگی با دیگر گروه‌های بومی مانند ارامنه و شعرخوانی فلسطینی‌ها، جلسات آموزشی برگزار کرده‌اند. فیلم‌هایی مانند "اسرائیلیسم و حال" برای آگاهی بخشیدن به طرح‌های سیاسی کنونی و واقعیت‌های ظلم اسرائیل اکران می‌شوند. مانند سایر دانشگاه‌ها، ما همچنین یک کتابخانه در مورد کتاب‌های فلسطین راه‌اندازی کردیم که در آن هر کسی می‌تواند کتاب‌هایی درباره تاریخ فلسطین یا اندیشه سیاسی به امانت بگیرد و درباره جنبش آزادی‌بخش کنونی بیشتر بیاموزد.

در دانشگاه ما پوستری روی درخت آویزان شده است که روی آن «منطقه آزاد شده» با پس‌زمینه چادرها نصب شده است. دانشجویان دانشگاه میشیگان خواستار کناره گیری دانشگاه خود از جنایات اسرائیل شده اند. تاکنون، اعتراضات دانشجویان طرفدار اسرائیل بسیار اندک بوده است و تنها بین ۳ تا ۱۰ شرکت کننده در تجمعات آنان حضور داشته اند. آنها پرچم‌های اسرائیل را با غرور در مقابل اعتصاب‌هایی که چهره شهیدان فلسطینی را نشان می‌دهد، در دست دارند.

سازمان دهندگان اردوگاه رابطان پلیس و ناظران قانونی خود را با این اعتقاد که "ما از یکدیگر محافظت می‌کنیم" ایجاد کرده اند. این امر از هرگونه درگیری که منجر به دخالت پلیس شود، جلوگیری کرده است. مدیریت دانشگاه میشیگان اجازه داده است تا زمانی که در روند فارغ التحصیلی در هفته آینده مشکلی ایجاد نشود، اردوگاه‌ها پابرجا باشند. واضح است که شهادت فلسطینی‌ها برای مقامات این دانشگاه نگران کننده تلقی نمی‌شود.

علیرغم ماهیت غیر خشونت آمیز اردوگاه‌های ما و اردو‌های مشابه در سراسر کشور، اتهامات یهودی ستیزی به ما وارد شده است، همانطور که در سایر اقدامات اعتراضی در دانشگاه‌های سراسر کشور وجود دارد. اما نامگذاری تظاهرات ضد نسل کشی به عنوان ضد یهود نه تنها پوچ نیست، بلکه خطرناک است.

-هدف دانشجویان آمریکایی از این اعتراضات چیست؟

احمد ابسعیس: برچسب یهودیت، یک دین را با صهیونیسم، یک ایدئولوژی سیاسی که در قرن نوزدهم ایجاد شد، ادغام می‌کند. این درهم آمیختگی خطرناک است، زیرا به غلط ادعا می‌کند که همه یهودیان از کاری که اسرائیل و شهرک نشینان انجام می‌دهند حمایت می‌کنند، این برچسب تنوع فکری افراد را انکار و به تئوری‌های توطئه «وفاداری دوگانه» اشاره می کند. همانطور که اردوگاه‌های ما نشان می‌دهد، این معادل سازی نادرست نمی‌تواند حقیقت را بپوشاند. در بسیاری از دانشگاه‌ها، گروه‌های یهودی در مرکز بسیج حامی فلسطین بوده‌اند.

ما نباید فراموش کنیم که نژادپرستی بزرگترین مشکل پیش روی جامعه یهودی در ایالات متحده و فراتر از آن بوده و هست. این یک واقعیت ساده است که مقامات و نهاد‌های آمریکایی همچنان از آن چشم پوشی می‌کنند.

ما واکنش‌های بیشتری را نسبت به دانشجویانی که به نسل‌کشی اعتراض می‌کنند، می‌بینیم تا واکنش به «تروریست‌هایی» که مردم بی‌گناه را در غزه می‌کشند، یا برتری‌طلبان سفیدپوستی که در خیابان‌های شارلوتسویل قدم می‌زنند و شعار‌های ضدیهودی سر می‌دهند. چرا؟ زیرا اگر دانش‌آموزان و دانشجویان ممتاز بخواهند خود را برای آینده فلسطینی در مدارس و دانشگاه هایی که برای سرپرستی نسل بعدی امپریالیست‌ها هستند، به خطر بیندازند، پس این بدان معناست که استعمارگری بر فلسطین در میان این قشر از جوانان آمریکایی و در ادامه در کل جامعه غربی در حال شکست است؛ و این باعث وحشت کسانی می‌شود که از استعمار و به ویژه استعمار فلسطین در سراسر جهان سود می‌برند. اگر دانش‌آموزان حاضرند برای فلسطین به این شدت بجنگند، پس به این راحتی متوقف نخواهند شد.

به همین دلیل است که از قدرت و زور وحشیانه در سراسر ایالات متحده برای سرکوب اعتراضات در سراسر دانشگاه استفاده شده است: از دانشگاه کلمبیا و دانشگاه نیویورک گرفته تا دانشگاه اموری، دانشگاه تگزاس در آستین و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی.

اما تا به امروز که این گونه بوده است؛ با هر دستگیری، هر تعلیق، و هر تلاشی برای ساکت کردن ما، نهاد‌های رسمی و ادارات دانشگاه تنها حمایت خود را از آرمان فلسطین افزایش داده اند. آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد مسلماً مسئله حقوق بشر در زمان ما است و واکنش ایالات متحده به اعتراضات طرفدار فلسطین آن را به موضوع آزادی بیان در زمان ما تبدیل کرده است. هر دانشجو، هر معترض در دفاع از آزادی فلسطین، مبارزه با همدستی ایالات متحده در جنایات اسرائیل و مقاومت در برابر استعمار افتخار می‌کند.

با این حال، ما هیچ توهمی نداریم که آنچه را که در طول مبارزه در دانشگاه تحمل می‌کنیم، به هیچ وجه با اشغالگری اسرائیل مقایسه شود. همتایان ما در غزه نه تنها خانواده، دوستان، اساتید و دانشجویان خود را از دست داده اند، بلکه تمامی دانشگاه‌های خود را نیز از دست داده اند. تا زمانی که دانشگاه‌های آنها بازگشایی شوند، تا زمانی که آنها آزادی یادگیری دوباره پیدا کنند، ما دانشگاه‌های خود را سکوی صدای آنها خواهیم کرد تا جهان را در مورد وضعیت اسفناک این فلسطینی‌های مظلوم آگاه کنیم. خیمه‌های ما، مانند خود فلسطین، راه به جایی نمی‌برد و در برابر ناملایمات تا پیروزی استوار می‌ماند: ما فقط جدایی کامل از سیاست‌های ظالمانه اسرائیل، عدم حمایت مالی و در نهایت، آزادی فلسطین را می‌خواهیم.

کمپین بدنامی که ما را به یهودستیزی و خشونت پلیس متهم می‌کند ادامه خواهد داشت. اما همانطور که اینها تیتر اخبار می‌شوند، باید به خود و حامیان خود یادآوری کنیم: همه نگاه‌ها باید به غزه باشد.

نباید اجازه داد که پوشش مداوم جنبش دانشجویی توجه را از جنایات جنگی سیستماتیکی که در غزه اتفاق می‌افتد منحرف کند. تمرکز باید روی گور‌های دسته جمعی باشد که همچنان در سراسر نوار غزه کشف می‌شوند، از جمله در بیمارستان‌های الشفاء و ناصر. در مورد گرسنگی اجباری مردم فلسطین در حالی که اسرائیل همچنان تظاهر به افزایش کمک می‌کند، اما در واقعیت از آن به عنوان یک سلاح جنگی استفاده می‌کند. در مورد بمباران مداوم اسرائیل که روزانه کودکان، زنان و مردان را با سرعتی تکان دهنده می‌کشد. در مورد حمله قریب الوقوع به رفح و تلاش‌های اسرائیل برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی که قرار است مرتکب شود با تظاهر به طرح‌هایی برای «تخلیه» جمعیت غیرنظامی.

در میان این دوران تاریک، آنچه در سراسر دانشگاه‌های ایالات متحده اتفاق می‌افتد من را سرشار از الهام و امید می‌کند. این همان چیزی است که آینده فلسطینی می‌تواند به نظر برسد: یهودیانی که مراسم عید فصح را در کنار مسلمانان در حال نماز مغرب انجام می‌دهند. اعضای جامعه از همه عقاید با هم نان می‌خورند و معاشرت می‌کنند. مردم از هر پیشینه‌ای در آزادی جمعی شرکت می‌کنند. من رویای وطنی را می‌بینم که فلسطینی ها می‌توانند در سایه درختانی که پدربزرگ و مادربزرگ ها کاشته اند بنشینند و آزادی را ببینند و احساس کنند؛ و این رویا هر روز به تحقق نزدیکتر می‌شود.

احمد ابسعیس یک دانشجوی آمریکایی و حقوقدان نسل اول فلسطینی است که کتاب State of Siege را می‌نویسد و هم اکنون در اردوگاه دانشگاه میشیگان در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و حمایت از فلسطینیان حضور دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • روایت زندگی تنها شهید فرانسوی دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • روایت اسارت؛ از پیروزی اسرای ایرانی بر فرماندهان عراقی تا جرزنی بعثی‌ها
  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی