Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردشگری > ایرانگردی - کرمانشاه با داشتن مواد غذایی خاصی مانند روغن حیوانی غذاهای محلی بسیار لذیذی دارد، انتخاب شما برای غذا در سفر به کرمانشاه چیست؟

اگرچه کرمانشاه بیشتر برای شیرینی‌هایی مانند نان برنجی و کاک معروف است اما از جمله شهرهای به حساب می‌آید که غذاهای محلی مهمی دارد که نمونه آن در دیگر شهرها پیدا نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این گزارش به برخی از معروف ترین این غذاها می‌پردازیم.

خورشت خلال معروف کرمانشاه، خورشتی است که با تکه‌های کوچک گوشت خورشتی، خلال بادام، زرشک سیاه، زعفران، روغن، پیاز، نمک ، لیمو عمانی، رب گوجه فرنگی، زعفران، کره و دارچین پخته می‌شود.

در این غذا اندازه گوشت‌ها نصف گوشت قرمه سبزی و بادام‌ها نیز به خاطر چند ساعت خیسانده شدن در آب نرم هستند. یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در این غذا استفاده از زرشک سیاه است که ترشی دلپذیری به این خورشت می‌دهد. خورشت خلال نباید خیلی آبدار باشد.

کباب دنده

این کباب بسیار لذیذ و البته چرب و پر حجم با خواباندن دنده گوسفند در مخلوطی از پیاز، سیر، فلفل، سماق و رب درست می‌شود. در زمان کباب کردن دنده‌ها آنها را با سه تا چهار سیخ کبابی روی آتش نگه می‌دارند و سپس کنار آن جعفری و لیمو ترش قرار می‌دهند.


آش عباسعلی

این آش بسیار مقوی از گوشت کاملا پخته و ریش شده، آب قلم و حبوبات بسیار پخته شده همانند لوبیا، سفید، لوبیا چیتی، عدس و هم چنین گندم پخته، برنج به همراه پیاز و سیر و نعنا با روغن حیوانی پخته می‌شود؛ این آش غلیظ کمی تند و لعاب دار است.

چمدان

2121

 

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۸۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش تابناک به نقل از فرارو- چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳ که جزو مدل‌های وارداتی سایپا به بازار است، امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت معادل یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود که به‌معنی کاهش قیمت ۵۰ میلیونی نسبت به دیروز است.
 

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ به‌طور متوسط یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و شاهد کاهش قیمت ۴۰ میلیونی یکی دیگر از وارداتی‌های سایپا هستیم.

ساینا S دنده‌ای که یکی از ارزان‌ترین سواری‌های داخلی است، ۴۴۰ میلیون تومان قیمت خورده و این یکی پنج میلیون ارزان شده است. مثل کوئیک SR دنده‌ای، شاهین دنده‌ای و شاهین اتوماتیک. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

 

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل 9 اردیبهشت 10 اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

338 میلیون تومان

338 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

445 میلیون تومان

440 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

450 میلیون تومان

450 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

450 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

585 میلیون تومان

585 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 740 میلیون تومان

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 950 میلیون تومان

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

770 میلیون تومان

765 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

865 میلیون تومان

860 میلیون تومان

 

 

دیگر خبرها

  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • قیمت خودرو امروز 10 اردیبهشت 1403
  • قیمت محصولات سایپا دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • طرز پخت ۵۰ کیلو چلو خورشت زبان گاومیش توسط آشپز هندی (فیلم)
  • ۲۰ ناهار سبک و فوری برای روز‌های بی‌حوصلگی
  • نکات مهم قبل از انتخاب و خرید بهترین باربیکیوها