Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@20:48:40 GMT

مدیریت بهینه مصرف آب نیازمند فرهنگ سازی است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۱۸۰۴

مدیریت بهینه مصرف آب نیازمند فرهنگ سازی است

رئیس حوزه قضایی مروست گفت: فرهنگ سازی در جهت ارتقای فرهنگ مصرف آب در جامعه ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، حسین رعیت در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم مروست که با حضور همه مقامات و مسئولین محلی برگزار شد، افزود: برداشت بی رویه آبهای زیرزمینی وفروش آب چاه های کشاورزی و تصرفات غیرقانونی و تخریب اراضی منابع طبیعی ازجمله مسائلی است که باید برای آنها چاره اندیشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اهتمام بیشترادارات متولی در امور آب را به ارسال گزارشهای دقیق ازوضعیت، چالشها و تخلفهای حوزه آب خواستارشد و اظهارداشت: خشکسالی های مداوم، تخلفات برخی ازکشاورزان درحوزه آب و وضعیت آب در منطقه ضرورت مدیریت منابع اب را اجتناب ناپذیرساخته است.

این مقام قضائی،کاهش فشار برمنابع آب شیرین را نیازمند عزم همگانی دانست و بیان داشت: بهره برداری گسترده از سیستم های آبیاری های نوین (تحت فشار) آموزش صحیح الگوی مصرف و به ویژه آموزش بهره برداری مناسب ازجمله راهبردهائی است که باید دنبال شود.

وی صرفه جویی درمصرف آب های زیرزمینی ازطریق اِعمال خاموشی چاه های کشاورزی درمنطقه را قابل تقدیر دانست وگفت: مشارکت مردم وکشاورزان درصرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب از جمله نقاط مثبت و اقدامات خوب در منطقه  است.

رئیس حوزه قضائی مروست بر برخورد قاطع قانونی با متخلفین تأکید کرد وابراز داشت: باتوجه به کمبود منابع آب و ایجاد زمینه تخلف برای افراد سود جو و همچنین در خصوص افرادی که اقدام به تخریب و تصرف اراضی ملی می نمایند، برخورد قضائی، قاطع و سخت گیرانه است.

در ادامه این جلسه سایر مسئولین ومقامات محلی واعضاء جلسه به ارائه نقطه نظرات خود راجع به مسئله آب پرداختند

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: حادثه تروریستی اهواز دفاع مقدس اهواز تشییع شهدا ماه محرم شیراز هفته دفاع مقدس محرم حمله تروریستی اهواز تروریست شبستان یزد بحران آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی بعد از ظهر جمعه در حاشیه بازدید از سد دیورش در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سد دیورش حدود ٧۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: این پروژه آبرسانی ۵ شهر و ٢٨ روستا را تحت پوشش قرار داده، بر این اساس، خط انتقال هم در این منطقه آغاز شده به گونه‌ای که پیمانکاران مشغول به کار هستند.

وی با تاکید بر تسریع در انجام این پروژه و تأمین منابع آبی مورد نیاز شهرستان رودبار افزود: بازسازی و نوسازی شبکه‌های رودبار و رستم آباد نیز در دستور کار قرار گرفته تا از هدر رفت آب جلوگیری شود.

استاندار گیلان با اشاره به ظرفیت مخزن ٣٠ میلیون مکعبی سد دیورش ادامه داد: با وجود اینکه این سد در حال تکمیل شدن است می‌تواند همزمان ۵ متر مکعب آب را تأمین کند از طرفی رودخانه‌ها هم جاری بوده و در پایین دست هم مشکلی برای استفاده از آب و کشاورزی وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه برای این پروژه آبرسانی تا کنون ٣٠٠ میلیارد تومان هزینه شده و تقریباً ٧٠٠ میلیارد تومان دیگر نیز نیاز به تخصیص منابع وجود دارد، گفت: در تلاش هستیم تا از منابع استانی، ملی و سفر آقای رئیس جمهور به استان گیلان تخصیص منابع صورت بگیرد.

کد خبر 6095863

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • اعتبار ۱۷ میلیارد ریالی برای نگهداری سالانه از آبنماهای منطقه ۵ اصفهان
  • کاهش ۲۸ درصدی مصرف انرژی با بهینه‌سازی موتورخانه‌ها
  • هزینه‌کرد ۵.۵ میلیارد یورویی دولت برای بهبود وضع هوا و کاهش فلر
  • سرپرست حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد رشت معرفی شد
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • تخصیص ۴۱۹ میلیارد برای مسائل واحدهای قضایی هرمزگان
  • ایران امنیت انرژی بالایی دارد اگر مصرف‌کننده بگذارد
  • ایران امنیت بالای انرژی دارد اگر مصرف کننده بگذارد