Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد-ايرنا- مديرکل راه آهن خراسان گفت: ظرف شش ماه نخست امسال 787 هزارتن کالا از مبدا کشورهاي آسياي مرکزي بارگيري و از مرز ريلي سرخس به مقاصد خروجي ريلي کشور ترانزيت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال 70 درصد بيشتر شده است.

راه آهن خراسان روز چهارشنبه به نقل از محمدهادي ضيايي مهر گزارش داد: عمده محمولات ترانزيتي حمل شده در اين مدت گوگرد ترانزيتي با 572 هزار تن و 73 درصد از کل، نسبت به مدت مشابه سال قبل 123 درصد افزايش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: کود شيميايي با 160 هزار تن و 20 درصد سهم در جايگاه بعدي قرار دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزايش داشت. ساير کالاهاي ترانزيتي حمل شده از مرز سرخس شامل پنبه، ماش، شمش آلومينيوم و ديگر اقلام است.
مديرکل راه آهن خراسان اضافه کرد: عمده مبادي بارگيري کالاهاي ترانزيتي کشورهاي ترکمنستان با 75 درصد، ازبکستان با 24 درصد و تاجيکستان با يک درصد سهم بوده اند.
وي اظهار داشت: با توجه به مزاياي ويژه حمل و نقل ريلي رشد اين صنعت همواره سبب کاهش تردد کاميون از سطح جاده ها مي شود بطوري که ميزان تناژ ترانزيتي ورودي از مرز سرخس سبب کاهش تردد 39 هزار دستگاه کاميون از سطح جاده هاي اين مسير شده که به تبع آن مصرف سوخت، تصادفات جاده اي و آلودگي محيط زيستي کاميونها نيز در اين مدت کاهش يافته است.
مديرکل راه آهن خراسان ادامه داد: فعالترين کريدور ريلي ترانزيتي راه آهن جمهوري اسلامي ايران کريدور سرخس - بندرعباس است که در سال جاري سهم 96 درصدي ترانزيت ريلي سرخس را به خود اختصاص داده است.
وي همچنين گفت: در همين مدت 45 هزار تن کالاهاي ترانزيتي نيز از بندرعباس و مرز رازي ترکيه بوسيله راه آهن به مقاصد کشورهاي آسياي ميانه حمل شد که عمدتا حمل و نقل به صورت کانتينري بوده است.
پارسال يک ميليون و 300 هزار تن کالاهاي ترانزيتي شامل پنبه، گوگرد و کود شيميايي با 21 هزار و 669 دستگاه واگن از کشورهاي ترکمنستان، ازبکستان و تاجيکستان بارگيري و به مبادي مرزي ريلي به ويژه بندرعباس حمل شده بود.
از مجموع 12هزار و 500 کيلومتر خطوط شبکه ريلي کشور هزار و 500 کيلومتر معادل 12 درصد در خراسان رضوي قرار دارد.
3221/1858
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۲۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران
  • چرا برای صاحبان بار انتخاب ریل به جای جاده جذابیتی ندارد؟
  • تداوم افزایش ترانزیت خارجی از مسیر ایران/ رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • گلایه شرکت‌ های ترانزیتی از افزایش هزینه‌ های مرزی و توقف کانتینرها در دوغارون
  • ایجاد لاین اختصاصی برای تانکر‌های ترانزیتی سوخت در مرز پرویزخان
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان