Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:46:06 GMT

سیستان و بلوچستان نماد وحدت شیعه و سنی است

تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۷۹۲۳۴۲

سیستان و بلوچستان نماد وحدت شیعه و سنی است

زاهدان - ایرنا - رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: سیستان و بلوچستان نماد وحدت شیعه و سنی است به طوری که مردم این دیار سالیان متمادی با رفاقت زندگی مسالمت آمیزی را سپری کرده اند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی روز چهارشنبه به صورت ویدئوکنفرانس در آیین بهره برداری از 22 مدرسه سیستان و بلوچستان از مجموع 110 مدرسه اهدایی رهبر معظم انقلاب به دانش آموزان در مناطق کمتر توسعه یافته و کم برخوردار اظهار داشت: یکی از بزرگترین افتخارات این استان میزبانی از رهبر معظم انقلاب در دوران رژیم شاهنشاهی است به طوری که ایشان همواره با ابراز علاقه به مردم این دیار خاطرات شیرینی از دوران تبعید به ایرانشهر بیان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دشمنان همواره این وحدت مثال زدنی مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان را مورد توجه قرار داده اند اما با هوشیاری این مردم موفق نشدند که به هدف شوم خود برسند.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: ما با برادران اهل سنت احساس برادری داریم و آنان نیز همانطور و از این نظر استان سیستان و بلوچستان نمونه است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان نیازمند توجهات بیشتری است که امیدواریم صورت گیرد.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات به مناطقی نظیر سیستان و بلوچستان خوب رسیده است به طوری که 22 مدرسه بنیاد برکت در این استان افتتاح شد.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: تاکنون 133 مدرسه در سیستان و بلوچستان از سوی بنیاد برکت احداث و 190 میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان انجام شده که رقم های کمی نیست و امیدواریم در آینده بیشتر شود.
وی با بیان اینکه مدرسه پایه دانش آموزی و ترقی علمی است ، گفت: سواد و آموزش وقتی در جایی نباشد آنجا به ترقی و پیشرفت نمی رسد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: امروز دنیا بویژه کشورهای استعمارگر به علت پیشرفت علمی بر مردم جهان ظلم و ستم می کنند.
وی تاکید کرد: اگر امروز ما بخواهیم به همین روند ادامه دهیم و استقلال خودمان را حفظ کنیم راهی جز پیشرفت در مسیر علمی نداریم.
به گزارش ایرنا بنیاد برکت برای تامین فضای مناسب، استاندارد و ایمن برای دانش آموزان این مناطق، با وزارت آموزش و پرورش در تعامل مستمر است و ساخت مدارس برکت بر مبنای اعلام نیاز مناطق آموزش و پرورش استان ها انجام می شود.
720 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 97-98 در 6 هزار و 600 مدرسه با 40 هزار فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
به گفته کارشناسان سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد و از مجموع 18 هزار و 954 کلاس درس در استان، 10 هزار و 528 کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وحدت شيعه و سني حجت الاسلام گلپايگاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۲۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند

به گزارش خبرنگار مهر، «معین‌الدین سعیدی» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: دشمنان ملت ایران بدانند مردم استان سیستان و بلوچستان قدردان نعمت امنیت و وحدت هستند و به احدی اجازه تفرقه‌اندازی میان صفوف‌شان را نمی‌دهند؛ البته امنیت پایدار در سایه فضای پُر رونق کسب و کار و با هم‌اندیشی و همفکری همه آحاد استان حاصل خواهد شد.

وی گفت: علی‌رغم خدمات بی‌بدیل نظام و کارهای بزرگ انجام شده، هنوز مردم استان سیستان و بلوچستان با چالش‌های عدیده روبه‌رو هستند. هر بار که ایران حق‌آبه خود را طلب کرد، طرف مقابل دروغ گفت.

سعیدی بر ضرورت رفع مشکل حاشیه‌نشینی در چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: با توجه به وقوع دو سیل ویرانگر اخیر در منطقه، لازم است سهمیه کنکور مختص دانش‌آموزان سیل‌زده در نظر گرفته شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به وضعیت آب در این استان گفت: طرح‌های آبخیزداری، مهار موضوع سیل، کنترل سیلاب، ایجاد سازه‌هایی شبیه چاه نیمه‌ها برای نگاهداشت آب، احداث آب‌بند زودبازده در مسیر رودخانه‌های فصلی و مرزی و لایروبی این رودخانه‌ها، مرمت قنوات کشاورزی و ایجاد سیل‌بندهای روستاها نه تنها مانع هدررفت آب بلکه باعث ایجاد اشتغال پایدار می‌شود.

سعیدی با قدردانی از حضور رئیس‌جمهور در بین مردم سیل زده، گفت: حضور رئیس‌جمهور بین مردم سیل زده قطعاً موجب تسلی خاطر شد و این نقطه تمایز و برتری دولت فعلی بر دولت قبل است. از طرفی باید سازمان برنامه و بودجه مکلف شود تا ردیف‌های مستقل اعتباری برای جبران خسارات سیل در نظر گیرد.

وی با انتقاد از فیلترینگ گفت: آیا با فیلترهای فعلی مطلوب حاصل شده است؟ وقتی مسؤولان بدون هیچ محدودیتی در همه پلتفرم‌ها حضور دارند، چرا مردم را درگیر هزینه فیلترشکن‌ها می‌کنید.

کد خبر 6090895 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • مردم سیستان و بلوچستان به احدی اجازه تفرقه‌اندازی نمی‌دهند
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • امنیت حاکم بر هرمزگان ناشی از وحدت شیعه و سنی است
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان