Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بیمه سلامت گلستان از آغاز اجرای طرح استحقاق سنجی در استان از اول مهر خبر داد و گفت: در این طرح افرادی که چند بیمه داشته باشند شناسایی و نسبت به حذف بیمه آنان اقدام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سید محمد حسینی، مدیرکل بیمه سلامت گلستان، امروز (4 مهر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 65 درصد مردم استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: حدود یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت استان را تعداد بیمه شدگان سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: اگر بتوانیم سواد بیمه سلامت را برای هم استانی ها در روستاها و شهرها افزایش دهیم، سهم بسزایی در کم کردن و کاهش آلام مردم خواهیم داشت.

 

حسینی با بیان اینکه در دنیا چکاب برای درمان معنایی ندارد، تصریح کرد: مردم همه کشورهای دنیا در برابر ارائه خدمات غیر ضرور مقاومت می کنند در صورتی که از بالاترین خدمات برخوردارند و خدمات غیر ضرور را قبول نمی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: خدمات درمانی به دارندگان دفترچه بیمه سلامت در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تا اندازه فوق تخصصی با کمترین هزینه ممکن ارائه می‌شود در حالی که همان خدمات در مراکز خصوصی با هزینه 10 برابری ارائه می‌شود.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان با اشاره به اینکه امروز بیمه سلامت در 5 صندوق مردم را تحت پوشش صندوق بیمه ای خود قرار می دهد، اظهارداشت: تمامی کارکنان دولت و روستائیان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و سایر اقشار هم که شامل؛ افراد تحت پوشش بهزیستی، دانشجویان و نهادی که بیمه آنها را قبول کرده می شوند.

 

وی ادامه داد: صندوق پنجم نیز صندوق بیمه ایرانیان است که مردم کل استان اعم از شهری و روستایی در قالب این صندوق عضو هستند و از مزایای آن بهره مند می شوند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان از آغاز اجرای طرح استحقاق سنجی در استان از اول مهر خبر داد و گفت: در این طرح افرادی که به بیمارستان ها جهت مداوا مراجعه می کنند، با وارد کردن کد ملی افراد در سیستم مشخص می شود که این فرد چند بیمه دارد و با این کار می خواهیم همپوشانی بین صندوق های بیمه ای را شناسایی و حذف کنیم.

 

وی افزود: برای خدمات تصویربرداری پزشکی طرح ساماندهی را با عنوان طرح تائید خدمات پاراکلینیکی را آغاز کرده ایم و بر اساس این طرح، یک بیمار نمی‌تواند در بازه زمانی کوتاه یک خدمت را دو بار دریافت کند.

 

حسینی اظهارداشت: این طرح در حوزه خدمات رسانی MRI و سی تی اسکن آغاز شده است و بر این اساس همه این خدمات با نظر پزشک انجام خواهد شد.

 

داروهای کابینتی از داروهای داروخانه ها بیشتر است

وی با بیان اینکه متاسفانه داروهای کابینت های منازل مردم از میزان داروهای داروخانه های کشور بیشتر است، گفت: باید اهالی رسانه در راستای فرهنگ سازی این موارد اطلاع رسانی کنند.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان خاطرنشان کرد: یکصد و 70 هزار نفر از جمعیت استان بیمه سلامت رایگان هستند و دارندگان دفترچه بیمه سلامت ایرانیان نیز ماهانه 22 هزار تومان هزینه بیمه پرداخت می کنند.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و 500 نفر از بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: 100 درصد هزینه بیماران خاص در بیمارستان‌های دولتی از سوی اداره بیمه سلامت پرداخت می شود.

 

حسینی یادآور شد: یک هزار و 30 مرکز طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند که بالای 95 درصد شامل موسسات درمانی است. بیمه سلامت بیشترین قرارداد را با مراکز درمانی دولتی و سرپایی دارد.

 

وی با اشاره به وجود 220 داروخانه طرف قرارداد با بیمه سلامت، افزود: امسال 60 درصد اسناد داروخانه ها و پزشکان و60 درصد اسناد پاراکلینیک ها و بیمارستان های خصوصی مربوط به تا پایان تیرماه پرداخت شده است. اسناد بیمارستان های دولتی نیز تا مردادماه پرداخت شد.

 

مدیرکل بیمه سلامت گلستان، استان گلستان را استان پایلوت در اجرای طرح ارجاع الکترونیک اعلام کرد و گفت: این طرح در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا شده و در آینده‌ای نزدیک در تمامی شهرها و روستاهای استان اجرا خواهد شد.

 

وی افزود: یکصد و 38 مرکز جامع خدمات سلامت کل روستاهای استان این خدمات را ارائه می دهند و به تمامی متخصصان، فوق تخصص ها، درمانگاه ها دسترسی دارند.

 

حسینی در پایان از رتبه بندی پزشکان تا پایان سال خبر داد و گفت: بر اساس این رتبه بندی پزشکان به گروه های A، B، C   تقسیم می شوند و نسبت به امتیاز کسب شده تشویق، تذکر و تعلیق می شوند.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: محرم دفاع مقدس ماه محرم اهواز هفته دفاع مقدس تروریست خامنه ای آیت الله خامنه ای حادثه تروریستی اهواز حمله تروریستی اهواز بیماران خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز

مدیر گروه سلامت روان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۶ مرکز در البرز خدمات رایگان تخصصی سلامت روان به شهروندان ارایه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ار کرج، ‌مجید نیک‌نژاد صبح امروز در حاشیه بازدید از  مراکز ارائه دهنده تخصصی سلامت روان یا همان مراکز " سراج " در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان البرز 6 مرکز تخصصی سلامت روان به اختصار "سراج " وجود دارد که به بیمارانی که از سطوح پایین تر برای درمان های تخصصی سلامت روان و پیگیری های مداوم بعد از ترخیص ارجاع شده اند ، به صورت رایگان خدمات تخصصی ارائه می کند. وی افزود: درمان های تخصصی سلامت روان گاها طولانی مدت و با هزینه های بالا انجام می شود اما مراکز سراج که دو مرکز در کرج و چهار مرکز دیگر در شهرستان های ساوجبلاغ ، نظرآباد، فردیس و اشتهارد  راه‌اندازی شده‌اند  که با حضور روانپزشک ، روانشناس و یک مددکار اجتماعی این خدمات را ارائه می دهند و برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند درمان در منزل و پیگیری تلفنی انجام می‌شود.

وی افزود: بیمارانی که از مراکز بهداشتی، بهزیستی، مدارس و دیگر سازمان‌ها ... به این مراکز ارجاع داده می‌شوند بیمارانی هستند که از اختلالات شدید روان یا افکار پرخطری مانند خودکشی و ... رنج می برند و علاوه بر درمان و پیشگیری از عود مجدد بیماری، ، خانواده های این بیماران نیز آموزش های لازم را دریافت می‌کنند.

وی یکی از نقاط قوت مراکز سراج را حضور مددکار اجتماعی دانست و تصریح کرد: مددکار فعال در این مراکز با ارتباطی که با دستگاه های مربوطه ایجاد می کند آسیب های اجتماعی مراجعین مثل فقر، بیکاری ، بی سوادی و ...بررسی و  پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • انواع خدمات پذیرایی هتل‌ ها و تورها | از ‌‌‌BB تا UALL
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه