Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی در حالی از لزوم احترام به حق حاکمیت کشورها سخن گفت که خودش چند دقیقه بعد در امور داخلی ایران دخالت کرد. ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات

گروه بین‌‌الملل خبرگزاری تسنیم- برای کشورهای دنیا، "دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهور آمریکا بیش از آنکه رهبر یک کشور باشد، دستمایه طنز و شوخی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رهبران دنیا هنگامی که ترامپ سخنرانی‌اش در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را همانند تظاهرات‌ها در جمع هوادارانش با برشمردن دستاوردهای دولتش آغاز کرد، نتوانستند جلوی خنده‌شان را بگیرند. 

در جای دیگری از همین سخنرانی هنگامی که او ادعای دیگری مطرح کرد مبنی بر اینکه آلمان کاملاً به انرژی روسیه وابسته خواهد شد، دوربین‌ها، هیئت آلمان را در حال خنده و پچ پچ میان خودشان نشان دادند. 

سیاست‌ها و رفتارهای ترامپ و مقام‌های دولت او، در 18 ماه گذشته از زمان ورورد به کاخ سفید چنان سردرگم و آکنده از سرگردانی بوده که از نگاه بسیاری  شایسته واکنشی غیر از خنده هم نبوده.

 در همین سخنرانی دیروز، محور سخنرانی ترامپ را احترام آمریکا به حق حاکمیت کشورها تشکیل می‌داد و او از سایرین هم خواست که طبق همین رویه عمل کنند. 

ترامپ ادعا کرد: "ایالات متحده به شما نخواهد چطور زندگی، کار یا عبادت کنید. در ازای این، تنها از شما درخواست می‌کنیم به حق حاکمیت ما احترام  بگذارید."

تنها اندکی بعد، او بخش‌هایی از سخنانش را به حمله به ایران و ونزوئلا و تعیین تکلیف برای آنها درباره اینکه باید در داخل کشور خودشان چطور رفتار کنند اختصاص داد و حتی برای تجارت سایر کشورها با ایران هم نسخه پیچید و با تحکم، از کشورهای عضو اوپک خواست قیمت نفت را پایین بیاورند.

ترامپ گفت: " آنها (ایرانی‌ها) سرمایه‌های کشور را برای ثروتمند کردن خودشان هدر داده‌اند و اقدام به گسترش شر در سراسر منطقه کرده‌اند."

 وی ادامه داد: "نمی‌توانیم به رژیمی که فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهد و اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کند اجازه دسترسی به کلاهک هسته‌ای بدهیم. نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. درخواست می‌کنیم این کشور را تا زمانی که تجاوزگری‌هایش ادامه دارند، منزوی کنید."

این نوع "احترام" آمریکا به حق حاکمیت کشورها، البته نه پدیده‌ای مختص خود به دوران فعلی است و نه در کاخ سفید او رویکردی است که تنها توسط خودش دنبال می‌شود.

کمی بعد از اتمام سخنرانی ترامپ، چند مقام دیگر دولت او به اتهام‌پراکنی علیه ایران پرداخته و بر خلاف شعار او درباره حق حاکمیت کشورها به دخالت در امور داخلی یک کشور دارای حق حاکمیت مستقل پرداختند. 

"مایک پامپئو"، وزیر امور خارجه آمریکا در اجلاس گروه موسوم به "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" نه تنها درباره مسائل داخلی ایران بلکه درباره حق کشورهای اروپایی برای تجارت با ایران دخالت کرد. 

او گفت که از تلاش‌های اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای برجام و باز کردن کانال‌های مالی با ایران "مأیوس" و "برآشفته" شده و "تمامی کشورها باید به تلاش برای تغییر رفتار ایران ملحق شوند. هیچ کشوری نمی‌تواند در این ماجرا بی‌طرف بماند."

اندکی قبل‌تر از پامپئو،  "برایان هوک"، مشاور ویژه او در امور ایران هم از کشورها خواست از تجارت با ایران پرهیز کنند زیرا "ایران تا زمانی که تحت فشار یا تحریم قرار نگرفته باشد و منزوی نشود، به نحو مناسب رفتار نخواهد کرد."

هوک، در حالی که کشورش کیلومترها دورتر از مرزهای خودش به کشورهای منطقه نیرو فرستاده و از جمله عوامل اصلی طولانی شدن درگیری‌ها در نقاط مختلف غرب آسیا بوده، این اتهامات را به ایران نسبت داد. 

او گفت: "لبنان بازیچه ایران است ... نمی‌توانیم به ایران اجازه دهیم که یمن را لبنانیزه کند، عراق را لبنانیزه کند، سوریه را لبنانیزه کند."

برایان هوک در ادامه مدعی شد: "کاهش تحریم‌ها به آرمان ایران کمک کرد و درگیری‌های یمن را بدتر کرد. ایران به دنبال نزاع و بدتر کردن آن‌ها است."

این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که دولت آمریکا از زمان آغاز حمله ائتلاف عربستان به یمن، از آن حمایت‌های اطلاعاتی و لوجستیکی کرده و به تنش‌ها در این کشور دامن زده است.

چندی پیش سی‌ان‌ان گزارش داد بمبی که ائتلاف عربستان با آن به کودکان دبستانی در یمن حمله کرد و ده‌ها نفر را به شهادت رساند، ساخت آمریکا بوده است. تلاش‌های بین‌المللی برای کاهش حمایت تسلیحاتی آمریکا از عربستان تا کنون موثر واقع نشده است.

"جان بولتون"، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم در همان نشست دخالت در امور داخلی یک کشور دیگر را معنا کرد: "رژیم ایران و حامیان آن با پیامدهای جدی روبه‌رو می‌شود، اگر که رفتارش را تغییر ندهد. بگذارید پیام را امروز صریح بگویم: ما شما را زیر نظر داریم، و به سراغ شما می‌آییم."

انتهای پیام/ 

R36444/P36446/S8,89,90,95,1128/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟

تعطیلات رسمی بخشی حیاتی از بافت فرهنگی و اجتماعی هر ملتی است و فراهم‌کردن زمانی برای دوری از کارهای روزمره بسیار ضروری است.

به گزارش ایسنا، کشورها با توجه به فرهنگ خود تعطیلاتی دارند که برای مراسم مذهبی، روزهای ملی، یادبود یا روزهایی برای بزرگداشت برخی رویدادهای تاریخی خاص در منطقه است. تعطیلات رسمی معمولاً در قوانین ملی مشخص می‌شوند و به عنوان روزهای غیر کاری هستند. اگرچه معمول است که افراد در این روزها کار کنند و اغلب نرخ ساعتی بالاتر یا یک روز تعطیل اضافی دریافت می‌کنند.

تفاوت بسیاری در تعداد تعطیلات رسمی در کشورهای مختلف وجود دارد و در این گزارش کشورهایی با بیشترین و کمترین تعطیلات بررسی شده است.

کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل نپال با تعطیلات رسمی ۳۹ روزه

فرهنگ متنوع نپال مانند میانمار،  به بسیاری از تعطیلات عمومی مذهبی و غیر مذهبی این کشور کمک می‌کند. جمعیت ۳۰ میلیون نفری آن را هندوها تشکیل می‌دهند که اکثریت هستند. با این حال، نپال همراه با تعداد قابل توجه تعطیلات رسمی خود دارای یک هفته کاری ۶ روزه استاندارد است و اکثر مشاغل دولتی و خصوصی فقط در روزهای شنبه تعطیل می‌شوند.

میانمار با تعطیلات ۳۲ روزه

آرایش چندفرهنگی میانمار به آن کمک می‌کند تا جایگاه اول این فهرست را حفظ کند. این کشور نه تنها بیشترین تعطیلات رسمی را در بین کشورهای آسیایی، بلکه در جهان دارد. جمعیت ۵۳ میلیون نفری این کشور آسیای جنوب شرقی شامل بیش از ۱۳۰ گروه قومی است که مجموعاً به بیش از ۱۰۰ زبان صحبت می‌کنند.

ایران با تعطیلات رسمی ۲۶ روزه

اکثر تعطیلات رسمی ایران بر اساس روزها و رویدادهای مهم در تقویم اسلامی است. از آنجایی که ایران از هر دو تقویم هجری شمسی و قمری استفاده می‌کند، تاریخ‌های معینی برای تعطیلات رسمی آنها وجود دارد.

سریلانکا با تعطیلات رسمی ۲۵ روزه

سریلانکا با جمعیتی بالغ بر ۲۲ میلیون نفر، محل زندگی زبان‌ها، فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف است. به این ترتیب، بسیاری از تعطیلات رسمی سریلانکا مذهبی هستند.

بنگلادش با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه به عنوان کشوری است که تعطیلات رسمی زیادی دارد.

مصر با تعطیلات رسمی ۲۲ روزه شناخته می‌شود البته برخی از خدمات مانند آرایشگاه‌ها در روز دوشنبه به جای روز واقعی تعطیلات عمومی خاص تعطیل می‌شوند.

کامبوج با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه و هند با تعطیلات رسمی ۲۱ روزه نیز از جمله کشورهایی با بیشترین آمار روزهای تعطیل است.

مالزی با تعطیلات رسمی ۲۱ تا ۲۵ روزه که با توجه به ایالت متفاوت است. البته برخی دیگر از کشورهایی که تعطیلات رسمی زیادی را دارند عبارتند از چین، هنگ‌کنگ، پاکستان، ترکیه و تایلند است.

کدام کشورها کمترین تعداد تعطیلات رسمی را دارند؟

برخی از کشورها تعطیلات رسمی زیادی ندارند. به عنوان مثال، مکزیک کمترین تعطیلات را در بین کشورهای بزرگ دارد. مکزیک تنها هشت روز تعطیل رسمی را هر سال به رسمیت می‌شناسد. چند کشور دیگر نیز وجود دارند که کمتر از ۱۰ تعطیلات دارند.

طبق گزارش ورد پاپولیشن، سوئیس با تعطیلات رسمی هفت تا ۱۵ روزه، اکوادور با تعطیلات رسمی ۸ تا ۹ روزه و انگلستان با تعطیلات رسمی ۸  روزه، کانادا با تعطیلات رسمی ۸ تا ۱۲ روزه، برزیل با تعطیلات رسمی ۹ روزه، تایوان با تعطیلات رسمی ۹ روزه، بلژیک با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه و جمهوری ایرلند با تعطیلات رسمی ۱۰ روزه  از جمله این کشورها هستند و کارمندان آنها ممکن است به اندازه سایر کشورها مرخصی نگیرند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • غریب آبادی: وضعیت حقوق بشر به صورت مکتوب منتشر می‌شود
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بیشترین و کمترین تعطیلات رسمی از آن کدام کشور است؟
  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم