Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌مراسم نکوداشت امیر دریادار حبیب الله سیاری، به عنوان یک دانشمند نظامی ایرانی، به همت بنیاد نخبگان استان فارس در شیراز برگزار شد.

‌به گزارش ایسنا، معاون وزیر دفاع  در این مراسم با تاکید بر لزوم برگزاری اینگونه مراسم، چنین نکوداشت‌هایی را برای شناساندن نخبگان به جوانان بسیار اثرگذار دانست.

امیر دریادار امیر رستگار، خاطر نشان کرد: امیر سیاری در ایجاد زیرساخت‌های علمی پیشرفت نیروی دریایی جمهوری اسلامی بسیار تاثیرگذار بوده تا جایی که امروز بیش از 80 درصد تجهیزات نیروی دریایی بومی‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رستگاری با اشاره به اینکه امیر سیاری، نیروی دریایی ساحلی جمهوری اسلامی ایران را به نیروی دریایی اقیانوسی تبدیل کرد، گفت: امیر سیاری  توجه ویژه ‌ ای به کارخانه‌های نیروی دریایی داشت که اولویت اول حوزه تجهیزاتی است .

معاون وزیر دفاع تاکید کرد که امروز نیروی دریایی جمهوری اسلامی نه تنها امنیت آب‌های کشور و کشتی‌های ایرانی که امنیت آبراهه‌های جهانی و کشتی‌های سایر کشورها را نیز تامین کرده است.

به اعتقاد این فرمانده ارتشی، نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران امروز به لحاظ تجهیزاتی به روز است و ساخت ناوشکن، زیردریایی و انجام تعمیرات و تامین بالغ بر 80 درصد از تجهیزات به شکل بومی انجام می‌شود.

فرمانده تکاوران دریایی در دوران دفاع مقدس نیز گفت: امیر حبیب الله سیاری طی ۱۰ سال فرماندهی نیروی دریایی، این مجموعه را از حالت قدیمی دوران دفاع مقدس به سمت یک مجموعه علمی و پیشرفته سوق داد.

ناخدا یکم هوشنگ صمدی با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس سوگوار دلاورانی از تبار خورشید هستیم، افزود: آنها با عشق به وطن و اعتقاد راسخ به اصول مذهبی، برای سربلندی ایران اسلامی جنگیدند و در این میان تکاوران دریایی ارتش بودند که همواره از آب‌های خلیج فارس دفاع کردند .

این فرمانده نظامی افزود: ستوان یکم حبیب الله سیاری در سال ۵۹ پس از مجروحیت فرمانده گروهان جایگزین وی شد؛ آن افسر جوان و کم تجربه که دارای قدرت فکر و اندیشه و عمل بود، علی رغم جوانی، عقیده و هدفی والا داشت و موفق به طی رده‌های مختلف تا فرماندهی نیروی دریایی شد.

صمدی، ایمان راسخ، مسئولیت پذیری، مهربانی با زیردستان را از بارزترین صفات امیر دریادار سیاری معرفی کرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان فارس هم در مراسم نکوداشت امیردریادار حبیب الله سیاری، گفت: این نخستین باری است که یک دانشمند نظامی در ایران مورد تکریم قرار می گیرد.

حبیب شریف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر به سمت نخبگی، نخبه پروری و الگوسازی و تکریم از نخبگان را از اهداف بنیاد نخبگان اعلام و اضافه کرد: هدف از تکریم توسعه و ترویج فرهنگ تکریم، شناسایی اثرگذاران علمی و فرهنگی نخبگان جامعه، شناسایی رموز موفقیت است.

شریف گفت: امیر سیاری را اگر صرفا از دیدگاه یک نظامی، تکاور یا فرمانده موفق بنگریم حق ایشان و ملت را ادا نکرده‌ایم؛ وی یک دانشمند، عالم و عارف، نخبه‌ای دارای مدارج علمی ممتاز و مدیر و نو آوری در سطح بالا است.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این مراسم امیر دریادار حبیب الله سیاری را به عنوان فردی که کمالات علمی و عملی را در عرصه های علم و دانش و مباحث نظامی با هم دارد معرفی کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام گفت: کاری که امروز برای اولین بار درفارس آغاز شده قدرت نخبگان، تلاشگران عرصه جهاد و دفاع مقدس را به دنیا نشان می دهد .

امام جمعه شیراز ابراز امیدواری کرد که برنامه قدردانی از نخبگان در فارس تداوم داشته باشد و گفت: امیر سیاری کمالات علمی و اجرایی را با هم دارد، او که از سوی مقام معظم رهبری مورد قدردانی قرار گرفته افتخاری برای فارس و کشور است.

به گزارش ایسنا، دختر امیر دریادار سیاری نیز گفت: هیچکس فکر نمی کرد جانباز ۷۰ درصدی دیروز در خرمشهر، بدل به حبیب ‌ الله سیاری شود .

سروناز سیاری با اشاره به اینکه مگر می شود که دشمن در خاک کشورت باشد و یک کلاه سبز گریه نکند، گفت: کلاه سبزها عهد دیگری با این خاک دارند؛ عهد کلاه سبزها برای فتخ خاک که نه برای فتح ارزش‌هاست .

وی پدرش را مسیح نیروی دریایی جمهوری اسلامی نامید و با بیان اینکه امروز ناوگروه‌های ارتش ایران به آبهای جهانی رسیده‌اند، گفت: امروز کلاه سبزهای ایران از خونین شهر تا اقیانوس اطلس و سواحل مکران حضوری مشهود دارند .

امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی، نیز با اشاره به حادثه تروریستی اهواز گفت: امروز زمانه‌ای نیست که تروریست ‌ ها کاری انجام دهند و بروند بدون آنکه پاسخی قاطع دریافت نکنند.

سیاری خاطرنشان کرد: آنچه که امروز از استقلال، بالندگی و امنیت داریم به برکت خون شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنها است و امیدوارم بتوانیم فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را به آیندگان انتقال دهیم .

او با تصریح اینکه امروز دشمنان به دنبال گرفتن امنیت ایران هستند، تاکید کرد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با تمام توان در راستای حفظ امنیت ایران تلاش کرده و می‌کنند و بی تردید پاسخ هر حرکتی را خواهند داد.

سیاری در خصوص ناوشکن جماران نیز گفت: ناوشکن‌ها نام قله‌های ایران، ناوهای پشتیبانی نام جزایر و کوچکترها نام رودها را بر خود دارند.

او ادامه داد: وقتی که امام (ره) از لزوم روی پای خود ایستادن گفتند و مقام معظم رهبری نیز بر ساخت ناوشکنی با توان حمل موشک و بالگرد تاکید کردند، ناوشکن جماران متولد شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه، تولید ناوشکن جماران باعث شد که دنیا به توانایی جمهوری اسلامی ایران اعتراف کند، افزود: ناوشکن‌های جدیدی نیز به نام‌های دنا و شیراز نام گذاری شده است.

به گزارش ایسنا، امیر دریادار حبیب‌الله ستاری، متولد دیماه 1334 در روستای نوبندگان شهرستان فسا از توابع استان فارس است.

این فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که همینگ معاون هماهنگ کننده ارتش است، 44 سال سابقه‌ی خدمت در نیروهای مسلح را در کارنامه خود دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام امير دريادار حبيب الله سياري منطقه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی

به گزارش جام جم آنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.

این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲ هزار کیلومتری با نام «قدر ۴۷۴» نیز نصب شده است.

سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است، اما در سال‌های اخیر، مامور به حضور در آب‌های اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناور‌های مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.

به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آب‌های دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.

در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود.

دیگر خبرها

  • درخواست ویژه مقام ارشد نظامی از اساتید ارتش
  • نگاه به آینده باید در تربیت و آموزش ارتش وجود داشته باشد
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • دریادار سیاری: اگر نگاه به آینده نباشد، آموزش دچار روزمرگی می‌شود
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • ببینید | شناور سپاه از خط استوا عبور کرد | اولین ماموریت در نیمکره جنوبی
  • اولین ماموریت اقیانوسی سپاه در نیمکره جنوبی