Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز چهارشنبه در جلسه اخلاق حوزه علمیه استان قزوین که در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: امام علی (ع) در نامه ۴۱ خطاب به فرزندان و همه کسانی که وصیت‌نامه حضرت به آنها می‌رسد سفارش‌های فراوان کرده‌اند و یکی از مهمترین سفارش‌های حضرت، سفارش به امر به معروف و نهی از منکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: حضرت تأکید می‌کنند مبادا نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌اعتنا باشید و آنرا جدی نگیرید چرا که اگر جدیت در امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشید، بدترین‌های شما بر شما مسلط خواهند شد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در حکمت ۳۱ فرمودند کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند، کافران و منافقان را به ذلت می‌کشاند و این مهم به آن معناست که امر به معروف و نهی از منکر مایه عزت و سربلندی است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در احادیث آمده است امر به معروف و نهی از منکر دو مخلوق از مخلوقات الهی و یا دو خُلق از اخلاق الهی هستند و هر کسی آن را یاری کند، خدا او را یاری خواهد کرد.

وی افزود: در ادامه حدیث آمده است هر کسی امر به معروف و نهی از منکر را تضعیف کند، خداوند او را خوار می‌گرداند و هیچ بهانه‌ای در این زمینه مورد پذیرش نیست چرا که امر به معروف و نهی از منکر رزق را کم نمی‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین ابراز داشت: امیرالمؤمنین (ع) آدم‌ها را به چند دسته تقسیم کرد و فرمود گروهی از آدم‌ها منکِر منکَر هستند و بدی‌ها را با دست، زبان و دلشان انکار می‌کنند و این کامل‌ترین برخورد در مقابل منکر است و آنها همه خیرها را برای خودشان جمع کرده‌اند.

این مفسر قرآن و نهج‌البلاغه ادامه داد: گروهی دیگر هستند که بدی را با زبان و قلب انکار می‌کنند اما اقدام عملی در مقابل آن ندارند و حضرت در خصوص آنها می‌فرماید این گروه دو خصلت از ویژگی‌های خوبی را برای خود جمع و دیگری را ضایع کرده است.

وی اضافه کرد: دسته سوم گروهی هستند که قلباً از منکر و بدی ناراحت می‌شوند اما زبان و عملشان هیچ کاری در مقابل منکر انجام نمی‌دهد و این گروه سه خصلت از خصلت‌های انسانی مؤمن را ضایع می‌کنند و یکی را برای خود نگه می‌دارند.

آیت‌الله عابدینی افزود: دسته چهارم گروهی هستند که بدی و منکر را با قلب، دست و زبان منکر می‌شوند و به آن اهمیتی نمی‌دهند؛ آن کسانی که هر سه خصلت را ضایع کرده‌اند، مرده زنده نما هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید بتوانیم به درستی معروف و منکر زمان خود را بشناسیم، اظهار کرد: امام حسین (ع) با بیعت نکردن با یزید و با قرار گرفتن در مقابل او نشان داد که معروف آن زمان امامت ولی خدا و منکر تسلط ظلم و طاغوت است.

وی تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند لعنت بر کسانی که امر به معروف می‌کنند اما خودشان آن معروف را ترک می‌کنند و در حالی که نهی از منکر می‌کنند خودشان مرتکب منکر می‌شوند.

کد خبر 4413452

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قزوین امر به معروف و نهي از منكر ماه محرم بوشهر کرمانشاه هفته دفاع مقدس خبرگزاری مهر مشهد عاشورا گرگان مراسم عزاداری رژه نیروهای مسلح شهرکرد سانحه تصادف شیراز دفاع مقدس جنگ تحمیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!

در این فیلم آمده است:

«دلم می‌خواهد اسم پسرم را بگذارم یزید یا معاویه.

الحمدلله ان‌شاءالله در آینده یزیدها زیاد می‌شوند!

◽️تصور کن اسم پسرم یزیدبن‌عبدالله باشد.

به به! خدا نگهدارش باشد. اسم قشنگی است الحمدلله! »

این فیلم از آن جهت منتشر می‌شود چراکه پان‌ترک‌ها منکر حضور وهابی‌ها در شمال ارس هستند!

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • تعامل دستگاه‌ها لازمه تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • زیرآب زنی با نهی از منکر فرق دارد ‍!
  • دقیقی - اوزونیدیس: پرده دوم از یک درگیری
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • ضرغامی: امروز برخی آمران جز «هل الدین الاالبغض» نمی‌شناسند
  • کنایه تند وزیر به آمران حجاب :هل الدین الا البغض
  • کنایه ضرغامی به برخورد تند آمران حجاب /مطهری می‌گفت «هل الدین الاالحب»، آمران می‌گویند «هل الدین الاالبغض»
  • کنایه تند ضرغامی به برخورد آمران حجاب