Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران؛ دکتر محمدرضا قوام نصیری در همایش بین المللی رادیوتراپی پیشرفته در کشور‌های در حال توسعه که در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود، گفت: سالانه ۱۰۰ هزار بیمار جدید مبتلا به سرطان در کشور تشخیص داده می‌شود و در حال حاضر ۶ برابر این تعداد بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شیوع سرطان‌ها در کشور بر اساس موقعیت جغرافیایی است، افزود: در خراسان شمالی، منطقه ترکمن صحرا شاهد شیوع بالای سرطان مری و معده هستیم و در خوزستان شاهد افزایش سرطان دستگاه ادراری و مثانه هستیم که دلایل آن‌ها نیز شناخته شده است.

قوام نصیری در ارتباط با علت شیوع بالای سرطان مثانه در خوزستان گفت: آب کارون که مردم منطقه در آن شنا می‌کنند دارای انگل «شیستوزومیا» است که همین انگل در رود نیل مصر نیز وجود دارد که باعث افزایش موارد ابتلا به سرطان مثانه شده است.

وی از سرطان معده به عنوان کشنده‌ترین نوع سرطان‌ها نام برد و افزود: متأسفانه علائم سرطان معده مشابه سوءهاضمه است و بر همین اساس دیر تشخیص داده می‌شود.

رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: با توجه به اینکه پزشک در مراجعه بیمار نمی‌تواند برای او تست‌های سنگین و گران قیمت انجام دهد، در نتیجه تشخیص سرطان معده به تأخیر می‌افتد و درمان آن دشوار می‌شود.

قوام نصیری از کاهش وزن شدید و خونریزی دستگاه گوارش فوقانی به عنوان علائم سرطان معده پس از تشخیص نام برد و افزود: این نوع سران در اروپا و آمریکا نیز همچنان کشنده است.

وی در عین حال از کشور ژاپن به عنوان تنها کشور دنیا نام برد که توانسته است در ۳۰ سال اخیر به صورت خیلی چشمگیر موارد ابتلا به سرطان معده را کاهش دهد.

قوام نصیری درباره وضع سرطان در تهران نیز گفت: با توجه به اینکه بیش از نیمی از بیماران مبتلا به سرطان از استان‌های اطراف وارد می‌شوند، نمی‌توان به درستی عنوان کرد چه نوع سرطانی در تهران شایع‌تر است.

وی در عین حال آلودگی هوا را به عنوان یکی از عوامل بسیار مؤثر در بروز سرطان دانست و افزود: آلودگی هوا که از طریق سیستم گردش خون وارد ریه و مغز انسان می‌شود، در کودکان بسیار خطرناک‌تر است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همایش بین المللی رادیوتراپی بیماران سرطانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۳۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با برنامه ریزی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مصرف کولرها در ایران معادل مصرف برق کشور ۱۲۰ میلیون نفری است
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • بهترین زمان استفاده از ویتامین‌ها چه ساعتی است؟
  • افزایش ۲ هزار نفری شرکت کنندگان در آزمون اعطای مدرک تحصیلی معادل به حافظان قرآن کریم در کشور
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • سامانه پیش‌بینی نقطه‌ای وضع هوا، قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است