Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مدیر کل و رییس آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: یکی از کمبودهای اساسی در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان فقدان اردوگاه دانش آموزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تابان تربت؛ سعید نیرویی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: تا امروز برای جبران آن از پارک شهید حجتی استفاده می شد که در واقع اردوگاه نبود و به صورت 2 منظور یعنی هم اردوگاه و هم پارک استفاده می شد که برای ما مشکلات زیادی در بر داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هنرستان طالقانی واقع در روستای ملکی که در منطقه خوش آب و هوایی نیز واقع است، می تواند مشکل ما را برطرف سازد، گفت: هنرستان دارای چهار سوله، سالن ورزشی و خوابگاه است ومهم تر اینکه 18 نیز ساعت آب داریم و لذا بهترین فرصت برای شهرستان است که از یک سو تبدیل به اردوگاه شود و از سوی دیگر با انتقال هنرستان به مرکز شهر، رغبت بیشتر ادامه تحصیل برای هنرجویان ایجاد می شود.

نیرویی ارزش ریالی تاسیسات فنی موجود در هنرستان را 70 میلیارد ریال و با ظرفیت 30 هنرجو عنوان و اظهار داشت: اکنون در خیابان گلچین مجتمع آموزشی بسیار بزرگی و از جمله بنای جدید هنرستان در حال ساخت است که تکمیل و تجهیز آن بر اساسا برآورد پارسال به دست کم 55 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی در بخش دیگری اظهار داشت: تا پایان مهرماه جاری سه مدرسه چهار کلاسه در روستاهای جعفر آباد، صنوبر و منظر و یک باب نمازخانه با کمک خیران و با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

نیرویی همچنین گفت: امسال برخلاف پارسال استقرار پایه دوازدهم و سه ساله شدن هنرستان ها را داشته ایم که این امر باعث افزایش دانش آموز در مقطع دبیرستان شد و همچنین با افزایش 500 نفری دانش آموزان در مقطع دبستان مواجه شده ایم.

وی افزود: با تجمیع مدارس و استفاده بهینه از ساختمان های موجود توانسته ایم چند مدرسه را احیا کنیم که این اقدام صرفه جویی بزرگی برای این اداره در بر داشته است.

نیرویی همچنین گفت: در سال تحصیلی جدید 420 میلیون برای زیباسازی مدارس و پروژه مهر به ما اختصاص یافت که بین مدارس توزیع شد که البته باید اذعان داشت کمک اولیا چندین برابر این بودجه است و بدون کمک اولیای دانش آموزان این طرح به خوبی به سرانجام نمی رسید.

اکنون در تربت حیدریه 37 هزار و 169 نفر دانش آموز که از این تعداد 3600 نفر کلاس اولی در 161 کلاس هستند و این دانش آموزان در 272 آموزشگاه و هزار و 637 کلاس و با کمک 2 هزار و 500 نفر نیروی فرهنگی، تحصیل می کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ۹۲ هنرستان در استان گفت: این مجموعه‌ها متناسب با نیاز استان، نیرو تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد رضا حسین‌نژاد امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش‌آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: تربیت و پرورش نیروهای غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین‌نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، گفت: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی افزود: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس‌جمهور و تصویب ایجاد هشت هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های مؤثری را خواهیم برداشت.

کد خبر 747499

دیگر خبرها

  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد