Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

قیمت گوجه‌ فرنگی در برخی میوه‌فروشی‌ها به کیلویی ۸۰۰۰ تومان هم رسیده و هر قوطی رب نیز ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود، آمار صادرات نشان می‌دهد که در پنج ماهه امسال بیش از ۸۷ درصد صادرات گوجه افزایش یافته که به گفته اتحادیه‌های صنفی عامل افزایش ۱۰۶ درصدی قیمت در بازار مصرف است.

به گزارش ایسنا براساس آمار رسمی منتشر شده طی پنج ماهه نخست امسال بالغ بر ۳۵۴ هزار تن گوجه‌فرنگی به ارزشی بالغ بر ۱۸۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شده است که از نظر وزنی ۸۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد و از نظر ارزشی ۶۵.۸۲ درصد بیشتر از همین بازه زمانی در سال گذشته بوده است.

این افزایش صادرات که طبیعتا در پی افزایش چند برابری نرخ ارز اتفاق افتاده در حالی به ثبت رسیده است که قیمت گوجه‌فرنگی در بازار داخلی رو به افزایش بوده و به گفته کارخانه‌های تولیدکننده رب گوجه‌فرنگی این محصول نیز به دنبال گرانی گوجه‌فرنگی با افزایش قیمت مواجه شده است، چراکه گوجه‌فرنگی در سال گذشته و در همین بازه زمانی حداکثر کیلویی ۲۰۰۰ تومان قیمت داشت. حال آنکه قیمت آن در سطح شهر به کیلویی ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تومان رسیده است.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: صادرات گوجه فرنگی گرانی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی

یعقوعلی نظری استاندار خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد بدون نفت کشور و بر این اساس بیش از ۹۵ درصد اقتصاد استان در اختیار بخش خصوصی است.

او افزود: در استان رشد بیمه بیکاری نداریم و این در حالیست که سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ درصد کاهش در این حوزه داشتیم و این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری در استان ۶.۲ است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در این نمایشگاه چندین مجموعه ارزشی استان و از جمله زنجیره ارزش «زیارت و گردشگری» و «فولاد» به مخاطبان معرفی می‌گردد.

نظری با اشاره به رویکرد تشکیل زنجیره‌های ارزشی، بیان کرو: یکی از مزیت‌هایی که خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد، وجود بارگاه منور رضوی است که مزیتی را برای این خطه به شمار می‌رود و این امر مهم را یک ظرفیت مهم و استثنایی می‌دانیم.

او با تاکید بر اینکه موضوع زیارت یک زنجیره ارزش است، تصریح کرد: با استفاده از این ظرفیت، به وسیله موضوع زیارت و تشرف به بارگاه منور رضوی بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی ما حل می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: مزیت دیگر استان خراسان رضوی معادن آن است و ۳۰ درصد از سنگ آهن فولاد کشور در استان خراسان رضوی و شهر خواف تامین می‌شود.

نظری با بیان اینکه مسئله ترانزیت از دیگر زنجیره‌های ارزش استان خراسان رضوی است، اظهار کرد: کوتاه‌ترین بخش مربوط به کریدور شمال به جنوب در شرق کشور واقع شده که مبدا آن چابهار است؛ لذا این کریدور از شرق کشور امتداد پیدا می‌کند و به کشور روسیه و کشور‌های آسیای مرکزی می‌رسد و ظرفیت ترانزیتی خوبی برای ایران ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه خراسان رضوی یک استان با سابقه در کشاورزی و فراورده‌های آن است افزود: بیشتر صنایع غذایی کشور، در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • تولید گوجه فرنگی به ۳۰۰ هزار تن می‌رسد
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • «کرایی مرغ» یک غذای مجلسی که باید امتحانش کنی
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • گوجه فرنگی‌ها «جهان موازی» خود را دارند!