Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر حزب کارگر انگلیس در سخنرانی همایش سالیانه این حزب گفت که این حزب تیراندازی صهیونیست‌ها به مردم غیرمسلح فلسطین، زندانی کردن کودکان و شهرک‌سازی‌های صهیونیست را محکوم می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جرمی کوربین» رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس امروز (چهارشنبه) گفت که حزب کارگر انگلیس از راه حل دو دولتی برای مسئله فلسطین حمایت می‌کند و در صورت به دست گرفتن قدرت، دولت فلسطین را به رسمیت می‌شناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوربین که در آخرین روز از همایش سالیانه حزب کارگر در شهر «لیورپول» در جمع هزاران نفر از هواداران حزب صحبت می‌کرد، درباره سیاست خارجی حزب تحت رهبری‌اش، گفت: «سیاست خارجی حزب کارگر را ارزش‌های ترقی‌خواهانه و همبستگی بین‌المللی پیش خواهد برد. این به معنی عدم ارتکاب مداخلات بی‌ملاحظه‌ای مانند عراق و لیبی است، این به معنی پیگیری گفت‌وگو پیش از تقابل است... به معنی حمایت از حقوق بشر و دموکراسی در همه جاست، نه فقط جایی که صرفه اقتصادی دارد.»

او با اشاره به کشتار اقلیت «روهینگیا» در میانمار، خطاب مقام‌های این کشور از جمله «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم، گفت: «از دولت میانمار می‌خواهیم از نسل‌کشی دست برداشته و اجازه دهد روهینگیا به خانه‌های خود بازگردند.»

کوربین که پیش از رهبری حزب کارگر از فعالان شناخته‌شده انگلیسی در زمینه حقوق فلسطینی‌ها بوده، در ادامه به اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «بگذارید چند کلمه‌ای هم درباره بی‌عدالتی جاری در حق مردم فلسطین صحبت کنم. حزب ما در محکوم کردن تیراندازی ارتش اسرائیل به سوی صدها معترض بدون سلاح و قانون تبعیض‌آمیز "دولت-ملت" اسرائیل، متحد است.»

وی افزود: «ادامه اشغالگری، گسترش شهرک‌های غیرقانونی و حبس کودکان فلسطینی منزجرکننده است. ما از راهکار دو دولتی حمایت می‌کنیم... اما اکنون ربع قرن پس از توافق اسلو، ما به هیچ وجه به صلح و عدالت نزدیک‌تر نشده‌ایم.»

او سپس در اظهاراتی بی‌سابقه که با تشویق ممتد حضار و تکان دادن پرچم توسط برخی از حاضران همراه شد، گفت: «این تراژدی همچنان ادامه دارد و جهان هم نظاره‌گر است... برای عملی کردن راهکار دو دولتی، ما به محض در اختیار گرفتن قدرت، دولت فلسطین را به رسمیت خواهیم شناخت.»

رهبر حزب کارگر انگلیس در مسائل مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) گفت با طرح کنونی دولت انگلیس مخالف است و حزب کارگر هرگز با عدم توافق در جدایی از بروکسل موافقت نخواهد کرد.

کوربین در ادامه تاکید کرد عدم توافق برگزیت فاجعه ملی است و اگر حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس نتواند به توافق با اتحادیه اروپا دست یابد، حزب کارگر بر برگزاری انتخابات سراسری زودتر از موعد تاکید خواهد کرد. 

او به فشار رسانه‌ها به او و حزب کارگر هم اشاره کرد و گفت: «به نظر میلیاردرها که اغلب رسانه‌های بریتانیا را در اختیار دارند، چندان از ما خوششان نمی‌آید... اینجا رسانه‌ها معمولا آزادند که دروغ یا بخشی از واقعیات را منتشر کنند و به جای مقابله با زورمندان، ضعفا را بدنام کنند.»

وی با بیان اینکه این حزب در برابر آزار اقلیت‌ها در انگلیس سکوت نمی‌کند، گفت احزاب راستگرا به دنبال یافتن مقصری برای پنهان کردن شکست نظام اقتصادی کنونی هستند، به همین دلیل علیه مسلمانان، پناهجویان، اقلیت‌ها، یهودیان و دیگران موضع می‌گیرند. او که از سوی رسانه‌ها به یهودستیزی متهم شده، ابتدا با محکوم کردن آزار یهودیان و تأکید بر مبارزه با هرگونه یهودستیزی در حزب کارگر، به اسلام‌ستیزی هم اشاره کرد.

او گفت: «حزب ما هرگز در برابر اسلام‌ستیزی فزاینده سکوت نخواهد کرد، چه از سوی راستگرایان در خیابان باشد، چه از سوی وزیر خارجه سابق.»

اشاره کوربین به اظهاراتی که چندی قبل از سوی «بوریس جانسون» وزیر خارجه مستعفی انگلیس علیه زنان محجبه مطرح شد. اظهارات توهین‌آمیز وی با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی جمعیت مسلمان انگلیس مواجه شد، اما او بابت این اظهارات عذرخواهی نکرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل انگلیس جرمی کوربین حزب کارگر انگلیس فلسطین قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشجویان انگلیسی و فرانسوی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، با گسترش دامنه اعتراضات جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف آمریکا در حمایت از فلسطین، موج اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی اینک دانشگاه‌های مختلف کشورهای اروپایی را نیز در نوردیده است.

پس از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در ایالت‌های مختلف آمریکا، اکنون دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در سرتاسر کشورهای اروپایی از جمله در فرانسه و انگلیس در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی به پاخواسته‌اند.

دانشجویان انگلیسی و فرانسوی همزمان با گسترش جنبش‌های دانشجویی در آمریکا، امروز جمعه در حمایت از فلسطینی‌ها و قطع ارتباط با دانشگاه‌های رژیم صهیونیستی در شهرهای مختلف تظاهرات کردند.

دانشگاه کالج لندن (UCL) و دانشگاه وارویک (Warwick) به همراه دانشگاه سوربن و ساینس پو یا همان دانشکده معروف علوم سیاسی پاریس به کانون جنبش ضدصهیونیستی دانشجویان فرانسه تبدیل شده‌اند

دانشجویان انگلیسی در دو شهر لندن و کاونتری در اعتراض به ارتباط این دانشگاه‌ها با مؤسسات دانشگاهی رژیم اسرائیل تجمع کردند.

در همین ارتباط، دانشجویان حامی فلسطین در فرانسه با تعطیلی کلاس‌های درس در مقاطع مختلف با تجمع در مقابل دانشکده علوم سیاسی معروف در شهر پاریس در حمایت از فلسطین و اعلام حمایت از خیزش دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی خواستار قطع همکاری دانشگاهی فرانسه با همه مراکز و نهادهای دانشگاهی وابسته به رژیم صهیونیستی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه شدند.

انجمن دانشجویی حمایت از فلسطین در دانشکده علوم سیاسی فرانسه طی بیانیه‌ای خواستار پایان همکاری دانشکده علوم سیاسی پاریس با همه مؤسسات وابسته به اسرائیل شد و همچنین خواستار محکوم کردن آشکار این رژیم در کشتار مردم فلسطین در نوار غزه و پایان دادن به سرکوب تجمعات دانشجویی در حمایت از فلسطین شد.

دانشجویان فرانسوی با در دست داشتن پرچم فلسطین و عکس‌های دانشجویان بازداشتی ضمن حمایت از ملت فلسطین؛ با شعار «اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک» عملکرد دولت فرانسه را به شدت زیر سوال بردند.

از سوی دیگر، ژان لوک ملانشون، رهبر حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» به همراه اعضای این حزب از جنبش دانشجویان حامی فلسطین در مقابل سرکوب دانشجویان از سوی پلیس حمایت کرد.

کد خبر 6089400

دیگر خبرها

  • شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهر‌های انگلیس
  • تقویم نجومی امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | تقویم همسران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مزاح رهبر انقلاب با روش عجیب یک کارگر برای گرفتن انگشتر
  • این کشور هم فلسطین را به رسمیت شناخت
  • جامائیکا نیز کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • ببینید | ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر انقلاب
  • جامائیکا کشور مستقل فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت
  • فیلم| ابتکار جالب یک کارگر برای گرفتن انگشتر رهبر معظم انقلاب!
  • جامائیکا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد