Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

مدیرکل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به حمایت از تولیدکنندگان داخلی، از ظرفیت‌های موجود برای تولید برند‌های مختلف آرایشی و بهداشتی در کشور خبر داد.

عبدالعظیم بهفر در جلسه‌ای که با موضوع مسائل و مشکلات شرکت‌های تولیدی و وارداتی آرایشی و بهداشتی، با حضور رئیس کمیسون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تولید کنندگان و وارد کننده‌های این صنعت برگزار شد، با تشریح اقدامات صورت گرفته در این حوزه، اظهار کرد: تشکیل میز آرایشی ایران که متشکل از تمام نقش آفرینان این حوزه یکی از اقدامات مثبت انجام شده است و در جنگ اقتصادی تنها با همفکری و مشارکت همگانی باید در جهت حفظ اتحاد، رفع موانع تولید و تامین نیاز و حفظ مردم تلاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه مشکلات این صنف مربوط به سیستم سازمان غذا و دارو نیست، گفت: مشکلاتی که در زمینه تامین محصولات سلولزی در روز‌های گذشته ایجاد شد نیز ناشی از برخی عدم هماهنگی و اقداماتی بود که در حوزه‌هایی خارج از سازمان غذا و داور وزارت بهداشت بود.

به گفته مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تمهیدات اتخاذ شده، میزان واردات مواد اولیه صنعت آرایشی و بهداشتی در ۶ ماهه اول امسال تقریباً معادل ۶ ماهه اول سال گذشته بود حتی برای فراورده‌های سلولوزی با تسهیلاتی که برای مواد اولیه کارخانجات در نظر گرفته شده است میزان مجوز واردات این مواد افزایش یافته است، هر چند ناهماهنگی‌ها و مشکلاتی در زمینه ترخیص این مواد در گمرکات کشور وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط صنعت، کمبودی در بخش محصولات آرایشی و بهداشتی در کشور و سطح داروخانه‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: پس از اتخاذ سیاست‌های اخیر سازمان، بسیاری از واردکنندگان مشتاق به سرمایه گذاری در حوزه تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به صورت سفارش و یا احداث کارخانه شده اند.

بهفر افزود: تولیدکنندگان باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق بتوانند برند‌هایی که قابلیت تولید داخل را دارند، در کشور تولید کنند. همچنین برنامه صادرات این فراورده‌ها را در دستور کار خود قرار بدهند.

وی با اشاره به اینکه فرمول دارو و فرآورده‌های آرایشی متفاوت است، گفت: قوانین و ضوابط فراورده‌های آرایشی و بهداشتی با نظرات دارویی متفاوت است و امیدواریم با ایجاد ضوابط خاص خود شاهد رشد روزافزون این صنعت باشیم؛ چرا که نگاه دارویی به این صنعت باعث ایجاد مشکل می‌شود.

مدیرکل فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تاکید بر لزوم تعامل بیشتر بین وارد کنندگان و تولید کنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی با یکدیگر، عنوان کرد: سیاست اصلی این اداره کل ایجاد تعامل بین همه بازیگران صنعت فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی اعم از تولید کنندگان و وارد کنندگان مواد اولیه و محصول نهایی در جهت حفظ سلامت مردم و کمک به تامین کالای مورد نیاز و حفظ اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان صنف آرایشی و بهداشتی ظرفیت‌های خالی و نوع خطوط را به ما اعلام کرده‌اند و بهتر است درمورد تولید برند‌های مختلف با یکدیگر و واردکنندگان مجاز تعامل کنند، سازمان غذا و دارو نیز در زمینه تامین و تولید فراورده‌های آرایشی بهداشتی همکاری لازم را انجام خواهد داد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو مشکلات اقتصاد کشاورزی ایران جنگ دارو وزارت بهداشت واردات سرمایه گذاری رشد اشتغال ایران سلامت صنعت مشکلات پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۷۹۸۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون

دکتر زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک سفتریاکسون فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، گفت: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هر گونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد. 

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی دارو‌های آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • توزیع وارفارین در داروخانه‌های منتخب
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب