Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی حاتمی زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه اظهار داشت: این میزان گندم از سوی 11 مرکز خرید شرکت‌های تعاونی روستایی به ارزش 98 میلیارد و 449 میلیون ریال، خریداری شد.
وی بابیان اینکه خرید گندم ، نسبت به سال گذشته 14هزار و 811تن کاهش دارد، افزود: تغییر الگوی کشت، تداوم پدیده خشکسالی و کاهش میزان بارندگی ها بیشترین علت کاهش خرید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** پرداخت 75 درصد بهای گندم خریداری‌ شده به کشاورزان
وی بابیان اینکه امسال بیشترین گندم از شهرستان‌های ابرکوه و خاتم از قرار کیلویی 13 هزار ریال خریداری شد، خاطرنشان کرد : تاکنون 75 درصد بهای این محصول به‌حساب کشاورزان واریزشده است.
این مسئول با اشاره به اینکه امسال چهار هزار و 163 تن گندم از کشاورزان ابرکوه و سه هزار و 391 تن نیز از کشاورزان خاتم خریداری شد، افزود: ابرکوه برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست خرید گندم استان را کسب کرد.
حاتمی زاده سطح زیر کشت گندم استان را در سال زراعی 97 - 96، 11 هزار و 200 هکتار ذکر کرد و یادآور شد: از این میزان 36 هزار تن گندم در استان تولید شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد تصریح کرد: هرچند خرید تضمینی گندم پایان‌یافته است، اما شرکت‌های تعاونی روستایی ، تا پایان مهرماه آمادگی لازم را برای خرید گندم دارند.
اراضی قابل کشاورزی استان یزد 170 هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم 2دهه خشکسالی، 116 هزار هکتار آن به کاشت انواع محصول زراعی و باغی اختصاص دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 جهاد کشاورزی خشکسالی کشاورزی یزد گندم اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۰۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا سید احمدی پیش از ظهر امروز دوشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: بنا بر پیش بینی اداره کل هواشناسی خوزستان، در سه روز آینده احتمال بارش در استان وجود دارد.

سید احمدی افزود: از تمامی کشاورزان استان درخواست می‌شود در این مدت محصول گندم خود را به مراکز سرپوشیده، سیلوهای استاندارد و کارخانه‌های آرد تحویل کنند.

وی ادامه داد: همچنین شرکت غله و خدمات بازرگانی به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز استاندارد تحویل دهند هر کیلوگرم ۸۰ هزار تومان هزینه حمل پرداخت می‌کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از برداشت ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خبر داد و گفت: روزانه ۹۱ هزار تن گندم در استان برداشت می‌شود.

سید احمدی افزود: ۲ هزار و ۷۵۰ دستگاه کمباین برداشت گندم در استان را انجام می‌دهند و نرخ فعالیت هر کمباین توافقی است.

وی اظهار کرد: در صورت نرسیدن توافق بر اساس نرخ سازمان نظام مهندسی کشاورزی بین گندمکاران و صاحبان کمباین انجام شود

کد خبر 6091910

دیگر خبرها

  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستانی تا ابتدای هفته آینده
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان