Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در دیدار با وانگ یی، همتای چینی خود در حاشیه هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد اتحادیه اروپا از استفاده از تحریم و تعرفه به عنوان یک ابزار سیاسی حمایت نمی‌کند.

 

وزارت امور خارجه چین به نقل از ماس اعلام کرد: "روابط بین المللی با چالش‌های ساختاری روبرو است، همه طرف‌ها باید از اصول روابط بین الملل که به طور مشترک تهیه شده است، محفاظت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا از استفاده از تحریم و تعرفه به عنوان یک ابزار سیاست خارجی حمایت نمی‌کند. آلمان خواستار تقویت تماس‌ها و همکاری‌ها بین اتحادیه اروپا و چین درباره مسائل بین المللی مهم است. آلمان و چین مواضع مشابهی درباره مسائل مربوط به تجارت آزاد و تغییرات آب و هوایی و همچنین موافقتنامه هسته‌ای ایران دارند. "

 

او با بیان اینکه آلمان امیدوار است چین نقش بیشتری در مسائل بین المللی ایفا کند، افزود آلمان آماده است هماهنگی و تماس نزدیک با شورای امنیت سازمان ملل و دیگر سازمان‌های چندجانبه را حفظ کند".

 

وزیر امور خارجه چین نیز اعلام کرد جهان با حمایت گرایی و بلاتکلیفی فزاینده‌ای روبرو است. طرف چینی آماده تقویت تماس‌ها با طرف آلمانی درباره توسعه و اصلاح سازمان جهانی تجارت، حفاظت بهتر از ارزش‌های اولیه سازمان تجارت جهانی، اصول تجارت بین المللی و منافع حقوقی کشور‌های در حال توسعه است".

هم چین هم آلمان نگرانی خود را از تغییر سیاست تجاری آمریکا به حمایت گرایی که به اعمال تعرفه‌هایی بر واردات فولاد و آلومینیوم این کشور منجر شده است، ابراز کرده اند. دو طرف همچنین درباره دیگر مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفتگو کرده اند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۰۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه به گامبیا رفت

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی به‌ منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا، تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

به گزارش مشرق، در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی «ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار» برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین‌المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت
  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل