Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشکلات رفاهی خوابگاه المهدی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی باعث شد تا تعدادی از دانشجویان این خوابگاه با تجمعی، اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

گوه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه سادات حسینی نسب؛ * بحث تغذیه و سلف دانشجویان در چند سال اخیر به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات رفاهی دانشجویان مطرح شده و تاکنون وزارت علوم با ارائه برنامه‌های مختلف رفاهی، سعی کرده تا این مشکل صنفی را سامان دهد؛ با این حال، نارضایتی‌ها کماکان ادامه دارد و هر از گاهی می‌بینیم حرکتی اعتراضی در این رابطه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی از دانشجویان می‌گویند از همان روز اول که وارد دانشگاه می‌شویم مشکلات و ناهماهنگی‌ها خودشان را نشان می‌دهند و کیفیت غذای سلف و امکانات رفاهی خوابگاه از موضوعاتی هستند که همیشه ما را درگیر خود کرده‌اند.
این بار این مشکلات رفاهی سر از خوابگاه المهدی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی درآورده و باعث شده تا تعدادی از دانشجویان این خوابگاه با تجمعی، اعتراض خود را به این موضوع و به خصوص نسبت به کیفیت غذا نشان دهند.     هادی یکی از دانشجویان خوابگاه المهدی در این رابطه با خبرنگار ما می‌گوید: هنوز چند روزی از آغاز سال تحصیلی نگذشته است که باز هم مشکلات خوابگاه شروع شده است.

وی می‌افزاید: مشکل ما فقط غذای سلف نیست، اتاق‌ها آینه و رخت آویز ندارند، نظافت هم به موقع انجام نمی‌شود؛ این‌ها صدای دانشجویان را درآورده است.

هادی معتقد است: در ترم‌های قبل هم اینگونه مشکلات وجود داشته، اما مسئولین دانشگاه گفته بودند در ترم جدید حل می‌شود.

او می‌گوید: ما انتظار داریم وقتی دانشگاه دانشجو می‌پذیرد باید حداقل امکانات رفاهی را فراهم کند و اینکه ما هر روز بخواهیم نسبت به کمبود‌های خوابگاه و دانشگاه اعتراض داشته باشیم، خیلی خوشایند نیست.     در این راستا سراغ رشید سلیمان زاده، دبیر شورای صنفی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان رفتیم. او به خبرنگار ما می گوید: با توجه به اینکه سال تحصیلی، تازه آغاز شده، یک سری مشکلاتی صنفی به وجود آمده بود که با رسیدگی مسئولین دانشگاه حل شد.   وی می افزاید: دانشجویان خوابگاه به کیفیت غذای شام اعتراض داشتند که با عوض کردن منوی غذا، موضوع رفع شد. همچنین چون تازه رنگ آمیزی خوابگاه به اتمام رسیده، هنوز آینه و رخت آویز در اتاق ها نصب نشده که در چند روز آینده نصب می شود.   محسن فلاح، مدیر امور دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان نیز با اشاره به اعتراض دانشجویان خوابگاه نسبت به غذای سلف می‌گوید: در منوی غذای سلف دانشگاه اشتباهی رخ داده بود. به جای اینکه غذای برنجی برای شام پخت شود، غذای دیگری پخت شد و دانشجویان به حجم غذا اعتراض داشتند که با اطلاع رسانی، این مشکل رفع شد.

مدیرامور دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان می‌افزید: ما سعی کرده ایم در منوی غذا سلف تنوع بدهیم و از هفته‌های آینده غذا‌ها به صورت دو منویی، توزیع می‌شود.

وی تاکید داشت: سلف دانشگاه ما صنعتی است و در این راستا در حال رایزنی خرید تجهیزات بهتر برای سلف هستیم.

فلاح با اشاره به امکانات خوابگاه دانشگاه می‌گوید: تمام سعی و تلاش ما این است که امکانات رفاهی برای دانشجویان محیا کنیم. امیدواریم بتوانیم در آینده کمبود‌های خوابگاه جبران کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مشکلات صنفی دانشگاه کیفیت غذای سلف خوابگاه دانشجویی شهید مدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۱۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور دانشجویان، دومین نشست مدیران امور دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور ۱۹ الی ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور دکتر داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان، دکتر نعیمی معاون امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان، دکتر دانشور مدیر کل امور دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویان برگزار می شود.

در این نشست که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار می‌شود حاضرین پس از ارائه تجارب موفق خود در حوزه دانشجویی به تبادل نظر در خصوص پیش‌نویس آیین‌نامه جامع اسکان در سراهای دانشجویی، پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی خواهند پرداخت.

در بخش دوم این نشست دو روزه شرکت کنندگان در کارگاه آموزشی تحلیل آسیب‌های روانی- اجتماعی دانشجویان که از سوی دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان برگزار خواهد شد؛ شرکت می کنند.

گفتنی است در پایان این نشست از مدیران دانشجویی شایسته مناطق با اهداء لوح تقدیر، تجلیل به عمل خواهد آمد.

کد خبر 6098219

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • مقایسه صحنه اعتراضات دانشجویی در ایران و آمریکا
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • سندرز خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم
  • اعتصاب غذای دانشجویان دانشگاه پرینستون در همبستگی با غزه