Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري شين هوا؛ نیروهای نظامی عراق در استان شرقی دیاله این کشور عملیات نظامی گسترده ای علیه تروریست های داعش آغاز کردند.
روزنامه مستقل المشرق عراق نوشت: هدف از برگزاری این عملیات جلوگیری تروریست های داعش از حملات غافلگیر کننده علیه نیروهای امنیتی و شهروندان غیر نظامی این کشور توصیف می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظهر العزاوی فرمانده مرکز عملیات نظامی دیاله گفت: نیروهای نظامی با حمایت جنگنده نیروی هوایی از پنج مسیر به مواضع گروه هاي تکفيري صهيونيستي داعش در مناطق اوزیم Udhiem امرلی و توزخورماتو نزدیک استان مرزی صلاح الدین حمله کردند.
عزاوی افزود، نیروهای نظامی عراق به منظور مورد هدف قرار دادن پناهگاهها و مراکز استقرار این گروه تروریستی مناطق گسترده ای را شناسایی کردند.
محمد الزهیری، فرمانده عملیات گفت عملیات گسترده نظامی تنها محدود به مناطقی در دیاله نخواهد شد؛ بلکه با همکاری نیروهای زمینی و واحدهای حشد الشعبی تا نزدیکی های استان صلاح الدین را در بر خواهد گرفت.
این عملیات در حالی انجام می شود که چهار روز پیش نیز نیروهای نظامی عراق با هدف مبارزه و نابودی شبه نظامیان و تروریست های داعش در استان های نینوا و صلاح الدین و انبار در شمال و غرب عراق عملیات مشابهی را انجام دادند.
به رغم عملیات های نظامی در استان دیاله، باقیمانده های گروه تروریستی داعش همچنان در برخی از مناطق نزدیکی مرز ایران و همچنین دیگر مناطق غربی استان حمرین در شمال بعقوبه در 65 کیلومتری شمال شرقی بغداد مستقر و پنهان هستند.

افزون برآن به رغم استمرار و ادامه عملیات نظامیان عراق برای شناسایی و نابودی گروههای شبه نظامی، دسته های کوچک داعش پس از تجدید قوا در اینگونه مناطق، حملاتی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان غیر نظامی انجام داده اند.
حیدر العبادی نخست وزیر عراق در نهم دسامبر 2017 رسما آزاد سازی کامل عراق از گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عراق داعش دياله عمليات نظامي تروريست صلاح الدين صلاح الدين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۳۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا

رزمندگان مقاومت اسلامی عراق روز جمعه یک هدف حیاتی را در حیفا در داخل فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای با بیان اینکه هدف‌گیری توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد، تاکید کرد: در تکمیل مرحله دوم عملیات برای مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم فلسطین در غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی به انهدام سنگرهای دشمن ادامه خواهیم داد.

چهارشنبه گذشته، مقاومت عراق تصویری منتشر کرد که نشان می‌داد چندین پهپاد آن در حال پرواز به سمت شهرک «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی هستند.

براساس گزارش رای الیوم، رسانه‌های نظامی مقاومت این تصویر را با این عبارت ضمیمه کرده‌اند که «رعب و وحشت هنوز تمام نشده است و بیشتر است» که اشاره دارد به اینکه مقاومت با توجه به تداوم خصومت اشغالگران و در حمایت از غزه و مقاومت آن به عملیات خود علیه اهداف اشغالگران ادامه می‌دهد.

پیش از این، مقاومت در ۲۰ آوریل اعلام کرد که ۲ عملیات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است.

مقاومت عراق توضیح داد که مجاهدان آن در یک عملیات هدف حیاتی اسرائیل را در ایلات و در عملیات دیگر پایگاه هوایی عوبدا متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا