Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران با انتقاد از گرانی سرسام آوری که پتروشیمی‎ها بر خیلی از کالاها و مردم ایران تحمیل کردند، گفت: با اصرار دولت بر حفظ قیمت های قبلی محصولات لبنی، کارخانجات لبنی حتماً ورشکسته خواهند شد. ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳ اقتصادی صنعت و تجارت نفت و انرژی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رضا باکری افزود: با توجه به اینکه دولت نتوانست عرضه مواد پتروشیمی و قیمت آن را کنترل کند و در نتیجه آن افزایش قیمت های مواد پتروشیمی اتفاق افتاد همچنین­­ افزایش قیمت شیر خام موجب شده تولید محصولات لبنی با قیمت های قبلی مقرون به صرفه نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: صنایع لبنی برای حفظ اشتغال و ادامه روند تولید حتماً باید افزایش قیمت را در محصولات خود داشته باشد­در غیر اینصورت تولید به صرفه نخواهد بود.

باکری گفت: در جلسات متعددی که انجمن هایی مانند آب معدنی، روغن خوراکی و لبنیات بعنوان مصرف کننده مواد اولیه پتروشیمی با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتند، پتروشیمی ها حاضر نشدند مواد اولیه را با قیمت قبلی عرضه کنند.

وی افزود: هیئت وزیران در آخرین ابلاغ خود قیمت مواد پتروشیمی را آزاد کرد بطوریکه قیمت مواد اولیه پتروشیمی از کیلویی 4 هزار تا 7 هزار تومان هم اکنون به کیلویی 14 هزار تا 30 هزار تومان افزایش یافته است. همچنین مواد بسته بندی نیز افزایش قیمت 3 تا 7 برابری داشته ضمن اینکه برای شیر خام نیز که قیمت مصوب کیلویی هزار و 570 تومان تعیین شده است دامدار به این قیمت عرضه نمی کند بلکه هم اکنون کیلویی 2 هزار و 200 تومان به کارخانجات صنایع لبنی تحویل می شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت:​ با توجه به وضع فعلی چندین بار با مراجع ذیصلاح مکاتبه کردیم و دیروز هم در جلسه ستاد تنظیم بازار تأکید کردیم با وجود افزایش قیمت ها و اتفاقات 3 ماه اخیر که هزینه تمام شده تولید را کیلویی 800 تا 1000 تومان افزایش داده اگر کارخانجات صنایع لبنی افزایش قیمت در محصولات خود نداشته باشند روند تولید در این کارخانجات متوقف شده و دهها هزار نفر از نیروی انسانی بیکار خواهند شد زیرا با ادامه رعایت قیمت های مصوب، کارخانجات صنایع لبنی قادر به عرضه نخواهند بود و خطوط آنها تعطیل خواهد شد.

وی افزود: همانطور که قیمت مواد بسته بندی و شیر خام با بهای تمام شده و براساس مکانیزم عرضه و تقاضا و نرخ بازار آزاد تعیین می شود دولت باید اجازه دهد قیمت محصولات لبنی هم اینگونه تعیین شود که در این باره پیگیری های ما ادامه دارد.

باکری گفت: کارخانجات صنایع لبنی برای جلوگیری از ورشکستگی و حفظ اشتغال، افزایش قیمت هایی را در محصولات خود داشته اند اما به واسطه همین افزایش قیمت های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و مواد بسته بندی، مدام به تعزیرات معرفی می شوند.

وی افزود: دولت اختیار دارد یا قیمت ها را اصلاح کند تا کارخانجات صنایع لبنی به کار خود ادامه دهند یا اینکه این کارخانجات ورشکست شوند.

انتهای پیام/

R1010113/P1010113/S7,78,80/CT12 واژه های کاربردی مرتبط صنعت پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنعت پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی صنعت پتروشیمی شرکت ملی صنایع پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمود شهریاری مدیرعامل این شرکت اظهار داشت: ما با رسیدن به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز توانستیم قطعات مورد نیاز صنایع مختلف را طراحی و تولید کنیم که قیمت آن کاملاً مقرون به صرفه است و با یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی عرضه می‌شوند.

وی به مزیت این محصول تولید شده اشاره کرد و گفت: این محصولات در برابر آتش و گرمای زیاد نمی‌سوزند و تجزیه نمی‌شوند.

شهریاری افزود: دستگاه‌های خطوط شیشه، کاشی و سرامیک که به صورت اتومات هستند تکنولوژی بسیار بالایی دارند و با سرعت و دمای بالایی کار می‌کنند که این محصول با این ویژگی می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

این پژوهشگر با بیان اینکه این دانش فنی برای صنایع مختلفی کاربرد دارد، گفت: علاوه بر صنایع شیشه و کاشی در حال گسترش این دانش فنی برای صنایعی با دمای بالا، به عنوان قطعات و ملزومات مربوط به کوره‌های عملیات حرارتی، چیدمان کوره‌ها، هیترها، بوته‌ها و به طور کلی تمام قطعاتی که کاربرد دما بالا دارند، هستیم.

گفتنی است، قطعات مختلف مورد استفاده در صنعت شیشه و کاشی با این دانش فنی بومی‌سازی شده است.

کد خبر 6098231

دیگر خبرها

  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • همکاری علمی دانشگاه آزاد همدان با یک شرکت لبنی
  • هنری که لاکچری شده!
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • دست‌یابی به دانش فنی ساخت پلیمرهای نسوز در پژوهشگاه مواد و انرژی
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین