Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مادريد- ايرنا- «کامبيز شيخ حسني» سفير ايران در کوبا با اشاره به حمله تروريستي اخير در اهواز، استفاده از تروريسم به عنوان ابزار سياست خارجي را محکوم کرد.

به گزارش ايرنا، شيخ حسني روز جمعه به خبرگزاري `پرنسا لاتينا` گفت که اين اقدامات- توسط يک گروه جدايي طلب برابر شرکت کنندگان در يک رژه نظامي در شهرستان اهواز-، سزاوار شديدترين محکوميت جامعه بين المللي هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد که در نتيجه حمله ذکر شده که در روز 22 سپتامبر رخ داد، افراد غيرنظامي از جمله يک کودک چهار ساله جان خود را از دست دادند.
شيخ حسني همچنين اعلام کرد که مهاجمان از سوي برخي کشورهاي همسايه ايران حمايت مي شوند.
سفير ايران تاکيد کرد که چنين اقداماتي نبايد تکرار شوند، زيرا نه تنها باعث کشته شدن نظاميان مي شود، بلکه افراد بي گناه نيز جان خود را از دست مي دهند.
سفير ايران در کوبا با بيان اينکه تروريسم حتي براي حاميانش خطرناک است، تاکيد کرد که تروريسم يک هيولايي است که مي شود به وجود آورد، اما نمي توان آن را کنترل کرد.
وي تاکيد کرد که ايران سالهاست که عليه اين پديده شوم در منطقه مبارزه مي کند.
شيخ حسني افزود: `متاسفانه از آغاز انقلاب اسلامي، ما قرباني اقدامات تروريستي، حملات و تجاوزات متعدد بوده ايم` اما اين حوادث ناگوار، منجر به تقويت وحدت ملي ايرانيان شده است.
ديپلمات ايراني از تمام کشورهايي که با کشورمان ابراز همدردي کرده و حملات را محکوم کرده اند، از جمله کشور کوبا، تشکر کرد.
شيخ حسني بطور ويژه از پبام همدردي ارسال شده توسط «ميگل دياز کانل» رئيس جمهوري کوبا قدرداني کرد.
چهار عضو يک گروهک تروريستي روز شنبه هفته جاري در رژه نيروهاي مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، پس از پوشيدن لباس مبدل نظامي به جايگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامي و انتظامي حمله کردند.
در آن اقدام دستکم 25 تن از جمله چند غيرنظامي شهيد و 69 تن ديگر زخمي شدند.
شبد *5*491**9122
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند

روز جمعه (۱۴ اردیبهشت)، یک زن سوئدی در میدان شهر مالمو سوئد به قرآن کریم توهین کرد. این فرد موهن، همان زنی است که هفته گذشته و در نزدیکی استکهلم به قرآن کریم اهانت کرده بود؛ در ویدئوی منتشر شده، نشان داده می‌شود که این زن با حفاظت کامل پلیس سوئد دست به این اقدام موهن می‌زند و مسلمانان نیز در حالی که پرچم فلسطین به دست دارند، علیه او شعار داده و از مقدسات اسلامی دفاع می‌کنند.

به دنبال این اقدام موهن، «روبرت بگلریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران»، «همایون سامه یح نجف آبادی نماینده کلیمیان ایران»، «اسفندیار اختیاری نماینده زرتشتیان ایران»، «آرا شاوردیان نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران» و «شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی ایران»، نمایندگان اقلیت‌های دینی مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای به شرح زیر صادر کردند.

«اهانت به قرآن کریم، اقدام ضد اندیشه، ضد اخلاق و ضد بشری مدعیان آزادی بیان در اهانت به قرآن کریم که تحت حمایت استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی غرب در کشور سوئد که با حمایت مقامات این کشور انجام می‌شود، یک جنایت فرهنگی است.

مقامات سوئدی که مسبب ایجاد این جنایت بوده‌اند باید از این قبیل اقدامات علیه مقدسات اسلامی و بشری دست برداشته و با عذرخواهی از تمام مسلمانان و موحدان، جهان درصدد جبران آن برآیند.

اهانت به قرآن، هتک فضیلت انسانیت و اخلاق است و دولت سوئد در این اقدام شرم آمیز، آزادی بیان را به مسلخ برد. تکرار زنجیره‌ای این اهانت‌ها در کشور‌های غربی، نشانه برنامه ریزی‌های پنهان جریان‌های ضد دینی در اسلام ستیزی است، که این نشان از استیصال غرب و کارنامه سیاه خود که نشان از اسلام هراسی در آن مثل روز روشن بوده که طبعا اقدامات دین ستیز و جنون آمیز با شعار‌هایی همچون آزادی بیان، پرده از صورت کریه و دستان ناپاک مستکبرین عالم برداشته و ضمیر شیطانی آنان را رسوا کرده و در آینده نیز خواهد کرد.

ما نمایندگان ادیان الهی در مجلس شورای اسلامی ایران این اقدام جنایتکارانه هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم می‌کنیم و نیز نفرت و انزجار خود را از این تصمیم شوم و عمل کوردلانه اعلام کرده و اقدام قاطعانه تمام نهاد‌های بین‌المللی در تقابل با این گونه رفتار‌های مذبوحانه و جریحه‌دار کردن عواطف برادران و خواهران مسلمان را خواستاریم و از همه آزادی‌خواهان جهان می‌خواهیم در کنار مسلمانان با سیاست پلید توهین به همه مقدسات و نفرت پراکنی مقابله کنند.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت؛ ۶ مرحله اخذ رای الکترونیک/ نشست رئیسی و استانداران
  • رئیس دفتر سیاسی حماس: توافق آتش‌بس باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • هنیه: توافق باید جامع و مرحله‌ای باشد
  • نمایندگان اقلیت‌های دینی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد را محکوم کردند
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • گانتس: تا این لحظه پاسخ رسمی درباره توافق تبادل دریافت نکرده‌ایم
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • اعتراف عجیب سیدمحمد خاتمی /مولوی سُنی فراری از مشهد در افغانستان کشته شد /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی