Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:11:46 GMT

باید به فکر مطالبات و بهبود وضع معیشت مردم بود

تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۱۸۶۹۵

باید به فکر مطالبات و بهبود وضع معیشت مردم بود

لنجان-امام جمعه زرین شهر گفت: مردم ایران از سختی های متعدد سربلند بیرون آمده اند و باید به فکر معیشت و گرفتاری های آنان بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با بیان اینکه سیاسی‌کاری در برخورد با برخی مسایل اقتصادی ممنوع است، اظهار کرد: مشکلات و مسایل به وجود آمده در حوزه اقتصادی فشار زیادی را بر روی قشر ضعیف جامعه وارد کرده است و در به وجود آمدن این مشکلات و بحران ها همه مقصر هستیم و برهمین اساس باید نسبت به میزان جایگاه خود تلاش کرده تا از این گردنه سخت عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وضعیت آشفته بازار سکه و ارز، افزود: امروز بازار ارز و سکه پرتگاه بحران های به وجود آمده نیست بلکه بی مدیریت های موجود در کشور پرتگاه خطرناکی است که اگر هوشیارانه عمل نکنیم نمی توانیم به سلامت از این پرتگاه عبور کنیم.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: اینکه به یک‌باره دست سرمایه داران را ببنیدم، تولید را با مشکل مواجه کنیم و تصمیمات غلط بگیریم باعث می شود پرتگاه های خطرناکی در جامعه ایجاد شود، از سوی دیگر باید پذیرفت در دست برخی مردم سرمایه های عظیمی وجود دارد.

وی ادامه داد: باید سرمایه های موجود را با برنامه ریزی و جلب اعتماد مردم این سرمایه ها به دست خود مردم در مسیر تولید و اشتغال هدایت کرد تا چالش های به وجود آمده کاهش یابد.

باقریان خاطرنشان کرد: همه منابع لازم درون کشور وجود دارد و به هیچ منبع دیگری که در خارج از مرزها وجود داشته باشد نیاز نداریم و چنانچه امروز این منابع به درستی استفاده نمی شود و شاهد مشکلات متعدد هستیم از بی مدیریتی و غفلت های خواسته و ناخواسته مسئولان است.

وی با بیان اینکه مردم ایران از سختی های متعدد سربلند بیرون آمده اند و باید به فکر معیشت و گرفتاری های آنان بود، افزود: بارها اعلام شده بعضی قوانین در این کشور خود مشکل ساز هستند، از سوی دیگر در برخی موارد بعضی از مسئولان نیز با غفلت و بی مدیریتی خود مشکلات بسیاری را ایجاد می‌کنند و متاسفانه گاهی اوقات دولت حاضر نیست  گره‌ای از مشکلات را مردم که لایق بهترین خدمت ها هستند را  باز کند و این مسئله خود آسیبی بزرگ به شمار می آید.

باقریان با بیان اینکه عدم توجه به اهداف  اصلی قیام سید وسالار شهیدان یکی از مشکلات و دردهای جامعه امروز است، یادآور شد: امروز باید اهداف قیام امام حسین(ع) را بشناسیم و آنان را در زندگی و جامعه به کار ببندیم و چنانچه یکی از اهداف امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر اعلام شده، نباید فکر کرد امام حسین (ع) به  دلیل مسایل پیش پا افتاده  امر به معروف و نهی از منکر کردند.

وی متذکر شد: تا سخن از امربه معروف ونهی از منکر به میان می آید فکر می کنیم فقط در مورد حجاب و... است، در حالی که امر به معروف و نهی از منکری که امام حسین (ع) به خاطر ان قیام کردند ارزش و جایگاه بسیار والای دارد و اگر همین امربه معروف و نهی از منکر را بشناسیم بسیاری از مشکلات اخلاقی و اجتماعی جامعه رفع خواهد شد.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه اقدام سپاه اقتدار ایران اسلامی را به رخ دنیا کشید، گفت: عده ‌ای آن سوی مرزها فکر می‌کردند با به راه انداختن برخی گروه های تروریستی می توانند مرزهای ایران اسلامی را ناامن کنند، اما سپاه این تحرکات را به خوبی شناخت و شناسایی کرد و سیلی سنگینی به آنان زد تا دیگر جرات توطئه بر علیه نظام و کشور را نکنند.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: امام جمعه زرین شهر خطبه نماز جمعه لنجان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان اکولوژی پارکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۱۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود

برنامه «تهران ۲۰» ساختار و تعریف مشخصی برای مخاطب دارد و تلاش بر این است که مطالبات شهروندان تهرانی در آن بررسی، تشریح و پیگیری شود. مجتبی احمدی تهیه کننده تهران ۲۰ درباره این برنامه گفت: اینکه توانستیم بعد از سال‌ها تلاش در چهار سال اخیر بیش از همیشه اعتماد مخاطب را به دست بیاوریم بسیار خوب است.

او ادامه داد: در حفظ ماموریت برنامه با تلاش همه همکارانم در سال‌های اخیر به روندی رو به جلو در پیگیری خواسته‌های ساکنان استان تهران دست پیدا کردیم که  به نظر اتفاق مهمی است.

وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته بخش هشتگ تهران ۲۰ را فعال کردیم که محصول آن ارتباط تصویری با مخاطب بود و عملاً با باور اینکه برنامه می‌تواند در نمایش خواسته‌های مردم سهمی داشته باشد و آن را از طریق مسئولین مرتبط پیگیری کند هم استانی‌ها را بر آن داشت که با امیدواری نسبت به ارسال ویدیویی از خواسته‌هایشان در بخش هشتگ تهران ۲۰ با ما همراه شوند و تلاش برنامه هم بر این بود که با پخش ویدیو‌های ارسالی مردم و روی خط آوردن و یا حتی در میز گفتگوی تهران ۲۰ به نقد و بررسی نشاندن آن موضوع، نسبت به نتیجه خواسته مخاطب اقدامی موثر داشته باشد.

احمدی درباره تغییرات فصل جدید توضیح داد: در فصل جدید تیم خبری برنامه تهران ۲۰ فعال‌تر از گذشته عمل می‌کند و با افتتاح روزنامه تهران ۲۰ که در حقیقت انعکاس تمام اخبار روز تهران و تحلیل و بررسی نقل قول‌های مرتبط با موضوع روز است فرصتی را ایجاد کرده‌ایم که در درباره موضوع هر شب جدا از نظر مهمان حاضر، نقل قول‌های مرتبط و البته موافقین و مخالفین را از طریق روزنامه به مخاطب منعکس کنیم تا ضمن پربارتر ساختن میز تحلیل، از یک طرفه به قاضی رفتن در هر موضوعی خودداری کرده و فرصت را برای افراد مختلف مرتبط با سوژه و سناریوی موضوع اتاق فکر پیش ببریم.

وی فزود: در واقع اتاق فکر برنامه تهران ۲۰ در فصل جدید جدا از تامین محتوای مورد نیاز برنامه به دنبال رصد اخبار و انعکاس آن در کنار میز اصلی برنامه است و عملاً این اتفاق فرصت را ایجاد کرده است که مخاطب از زوایای مختلف در خصوص یک موضوع مطلع باشد و البته تا حدودی با دیدن برنامه تهران ۲۰ از اخبار و اتفاقات روز جامعه به ویژه اتفاقات استان تهران  آگاه شود. 

 احمدی درخصوص دیگر ابعاد برنامه تهران ۲۰ عنوان کرد: همانطور که در گفتگو‌های قبلی عرض کردم برنامه تهران ۲۰ جدا از ماموریت‌هایش در خصوص اتفاقات روز شهر تهران و استان تهران و واکنش به موقع در خصوص اتفاقات روز اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به دنبال این است که بتواند پرونده‌های ثابت روی میز را مدام پیگیری کند و محصول آن را به شکل مستمر در اختیار مردم و مسئولین قرار دهد.

این تهیه کننده ادامه داد: پرونده‌های مرتبط با ترافیک تهران، آلودگی هوا، حمل و نقل عمومی، ساختمان‌های نا ایمن، هزینه‌های مسکن، دلار و طلا، قیمت کالا‌های اساسی و ... در کنداکتور ثابت محتوای برنامه جای دارند و با توجه به درخواست مخاطبان مدام تلاش داریم با اطلاع رسانی و تحلیل به موقع شهروندان و هم استانی‌های عزیز را از وضعیت موجود و پیشرفت‌های پیش رو مطلع کنیم.

او در پایان تصریح کرد:  در فصل پیش روی تهران ۲۰ به دنبال تغییراتی اساسی‌تر با تغییر دکور و فرم و محتوای برنامه هستیم که به موقع در این خصوص نیز توضیح می‌دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • «تهران ۲۰» به مطالبات مردم نزدیک‌تر می‌شود
  • اولویت مجلس آینده باید معیشت مردم و بهبود وضعیت اشتغال باشد
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • حرکات اصلاحی و ورزشی چطور به بهبود مشکلات جسمانی کمک می‌کند؟
  • مدارا با طالبان بدون خط قرمز! / معلمان و دغدغه معیشت/رویا فروشی برای کسب ثروت 
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • تاکید ماموستا رستمی بر توجه به معیشت و زندگی کارگران
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم