Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از جهانبین نیوز، سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد به مناسبت هفته دفاع مقدس به نقش مردم استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال جنگ تحمیلی، علت آغاز جنگ و دستاوردهای دفاع اشاره و اظهار داشت : در۴۰سالی که از عمر انقلاب اسلامی می گذرد شاهد انواع توطئه های مختلف از سوی استکبار جهانی بودیم، که به لطف الهی ملت بزرگ ایران پیروز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکبری، فتنه های مختلف و جنگ های فرهنگی، نظامی، امنیتی، را از جمله توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: راهبرد دشمنان انقلاب ایجاد مشکلات امنیتی و تهدید و تحریم و فشار است؛ ولی موفقیتی نداشته و اکنون جنگ اقتصادی را بعنوان راهبرد میان مدت برای براندازی در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: امروز هم مردم و هم مسئولان کشور باید به این باور برسند که در جنگ اقتصادی قرار داریم و با پشتیبانی مردم و تدابیر مسئولان از این جنگ نیز پیروز و سربلند بیرون بیاییم؛ چرا که ما در جنگ تحمیلی ۸ساله هم شاهد تهدید و تحریم بودیم.

فرمانده سپاه استان چهارمحال وبختیاری گفت: شهدای ما از جان و مال خود گذشتند و ان شاءالله ما نیز باید به گونه ای عمل کنیم که شرمنده شهدا نباشیم.

اکبری، خاطرنشان کرد: دفاع در همه ادیان قابل قبول و مشروع است؛ ملت ما نیز در دفاع از وطن، خاک و دین و ناموس که جزء قاموس دین ماست، به میدان آمدند و مقابل دشمن ایستادند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: شروع جنگ با بهانه واهی از سوی رژیم عراق، به خاطر این بود، که دشمنان انقلاب اسلامی از غائله های مختلف و ترورها و فتنه ها نتوانسته بودند نتیجه بگیرند و به زعم خود می خواستند ۷روزه تهران را با جنگ نظامی تصرف کنند.

اکبری، با اشاره به اینکه روز گذشته سالروز شکست حصر آبادان بود، یاد و خاطره عملیات بزرگ شکست حصر آبادان بویژه شهید دریاقلی سورانی که از فرزندان و افتخارات استان چهارمحال و بختیاری است را گرامی داشت و گفت: دنیا در هشت سال دفاع مقدس فهمید که ملت و انقلاب ما با توطئه های دشمنان شکست نمی خورد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به نقش ارزنده آحاد ملت در هشت سال دفاع مقدس و نقش مردم چهارمحال و بختیاری در این دوران اشاره کرد و افزود: تقدیم ۲۴۳۸شهید، حضور در خنثی سازی فتنه کردستان با اعزام ۸۰پاسدار از استان، حضور رزمندگان این دیار در قالب تیپ و لشگرهای مختلف ابتدای جنگ ازجمله؛ ۱۷ علی ابن ابیطالب علیه السلام قم، تیپ ۱۴ امام حسین علیه السلام، تیپ نجف اشرف، تیپ ۲۵ کربلا و ... که بعدها به یگان های بزرگ و مهم تبدیل شدند و همچنین تیپ همیشه سرافراز ۴۴ قمربنی هاشم علیه السلام که از عملیات محرم شکل گرفت و در عملیات های مختلف نقش آفرینی کرد، گوشه هایی از نقش مردم استان در دفاع مقدس و حفظ انقلاب اسلامی است.

وی، عملیات های خیبر، بدر، والفجر۴، والفجر۸، کربلای ۴، کربلای۵، والفجر۱۰ و ارتفاعات شاخ شمیران و شاخ سورمر، انهدام پل جویبر، تهدید جاده بصره، حفظ جزایر و منطقه شلمچه و ... را شاهدان رشادت های رزمندگان استان چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس دانست.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع)، در ادامه به برخی دستاوردهای بزرگ دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: شکست عظمت و ابهت ابرقدرتها، انتقال وحشت به دل مستکبران، قطع وابستگی به مستشاران نظامی بیگانه، تشکیل سپاه و بسیج، اثبات اینکه می توان مقابل قدرت های بزرگ ایستاد، افشای تزویر جهانخواران، تثبیت ارضی جمهوری اسلامی و بیداری ملت ها، رشد متعدد صنایع دفاعی و ... را از دستاوردهای مهم و بزرگ هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا چهارمحال و بختیاری سپاه اقتصاد مقاومتی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۲۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت

به گزارش صدای ایران، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت:در روز شهادت امام صادق علیه‌السلام رژیم شاه به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلاب و مردمی که در این مراسم حضور یافته بودند را مورد شتم و ضرب قرار دادند و شماری را نیز به شهادت رساندند.

آنگونه که مهر روایت کرده، امام جمعه قم با تسلیت شهادت صادق آل محمد (ص) بیان کرد: باید بدانیم علت تمام مصیبت‌هایی که در حق اهل بیت علیهم السلام روا داشته شده چه بوده که امام باقر علیه السلام فرمود هر کسی ستم‌های ناروایی که بر ما اهل بیت علیهم السلام روا داشته نشناسد با کسانی که این کار‌ها را انجام دادند شریک است.

آیت الله سعیدی گفت: ائمه معصومین علیهم السلام در طول امامت خود بدنبال حاکمیت الهی بودند و حاکمان زمان می‌دانست که امام صادق علیه السلام داعیه امامت دارد و درسی که ما باید در این عرصه بگیریم پیروی از سیره اهل بیت علیهم السلام است و کسی که می‌گوید دین از سیاست جدا است در واقع از اسلام و دین چیزی نفهمیده است.

خطیب جمعه قم با اشاره به عملیات غرور آفرین وعده صادق گفت: این عملیات دارای ابعاد گسترده و پیچیده‌ای بود که ایران اسلامی در این عملیات محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت.

تولیت حرم بانوی کرامت افزود: در اسرائیل تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکل فلسطین در دیدار با معلمان تاکید کردند هیچ راه حلی جز بازگشت صاحبان این سرزمین وجود ندارد.

آیت الله سعیدی با اشاره به اعتراض دانشجویان علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس بیان کرد: اقدام دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یادآورد تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در سال‌های اخیر برای جوانان آمریکا و اروپا دو نامه نوشتند و در این نامه‌ها در برقراری تعامل فرهنگی مخاطب خود را جوانان قرار دادند و تلاش شد تا راهبرد بیداری در غرب پدید آید.

امام جمعه قم ادامه داد: استکبار جهانی و دشمنان بشریت همواره در برابر بیداری ملت‌ها احساس خطر می‌کردند و هر جریانی که با بیداری ملت‌ها قد علم کرد، نظام مستکبر بدنبال خاموش کردن آنها است، چرا که آنان می‌دانند اگر ملت‌ها بیدار شوند، نمی‌توانند به چپاول خود ادامه دهند و امروز این شرایط در غرب حاکم است.

وی اضافه کرد: متأسفانه عده‌ای امروز در برابر اقدامات آمریکا علیه دانشجویان سکوت کردند.

آیت الله سعیدی با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: خروجی دهه ولایت صرف شادی و بزرگداشت نیست و بیان فضائل اهل بیت علیهم السلام باید در دستور کار باشد و خروجی دهه کرامت باید افزایش میزان ارادت و عمل مردم به آیات الهی باشد.

امام جمعه قم ابراز کرد: زیارت با معرفت اهل بیت علیهم السلام و عمل به احکام اسلامی باید سرلوحه برنامه‌ها باشد.

آیت الله سعیدی افزود: از نیروی انتظامی به دلیل تلاش‌هایی که در عرصه حجاب و عفاف دارد باید تقدیر کرد.

وی بیان کرد: رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت در قالب دومین سفر به استان قم خواهند آمد که امید است این سفر نیز پر از خیر و برکت باشد.

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند
  • تظاهر کنندگان اسرائیلی تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند /سپاه محاسبات چندین ابرقدرت را بهم ریخت
  • سعیدی، امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهر کنندگان تصویر رهبر معظم انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • برگزاری مراسم سالگرد پدر ۴ شهید دفاع مقدس در مبارکه
  • امام جمعه قم: در اسرائیل تظاهرکنندگان تصویر رهبر انقلاب را حمل کردند و شعار دادند ما را از دست نتانیاهو نجات دهید
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی