Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@01:03:54 GMT

ساخت آب انبار در خنج دوباره رونق گرفت

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۲۶۰۸۴

ساخت آب انبار در خنج دوباره رونق گرفت

ساخت آب انبار در خنج چند سالی است رونقی دوباره یافته و این راه کار بسیار مناسبی برای مقابله با پدیده حشکسالی در این برهه از زمان است.
برآوردها نشان می دهد هر برکه یا آب انبار در هر بارندگی با توجه حجم هر آب انبار بین 1500 تا 2000متر مکعب است.
نزدیک به 1000حلقه آب انبار در شهرستان خنج وجوددارد که در بارندگی های مناسب فصل زراعی هرسال بین یک میلیون و200هزار متر مکعب تا 2میلیون متر مکعب آب در این مخازن ذخیره می شود که بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز جمعیت شهری و روستایی وعشایر ی این شهرستان را تامین خواهدکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ناصر ناسک رئیس اداره اوقاف و امورخیریه خنج گفت: مردم این خنج در سال گذشته با 2 میلیارد تومان هزینه در ساخت 5حلقه آب انبار جدید و تعمیر ولایروبی چندین برکه قدیمی در این شهرستان مشارکت کردند.
وی در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال نیز با یک میلیارد تومان کمک خیرین ساخت 5 حلقه آب انبار دردست انجام است که انتظار می رود تا پایان سال جاری این تعداد به 9 حلقه برسد.
آب آشامیدنی مردم خنج و روستاهای حاشیه از خط انتقال سد سلمان تامین می شود لیکن عده زیادی هم آب شیرین تر برکه را ترجیح می دهند.
سقف برکه یا آب انبار در مناطق جنوبی فارس به صورت گنبدی شکل است.
شهرستان خنج در 265 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
7367 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: اهواز دربی 88 شهری و روستایی آب خنج انبار دوباره اهواز دربی 88 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان


اکبری مدیرکل راه و شهرسازی استان  از آخرین وضعیت عملیات آماده‌ساز، زیرسازی و خیابان کشی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت بازدید کرد.

همچنین جلسه آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سایت تفتان در محل پروژه برگزار شد.

 در این بازدید و جلسه بر لزوم تأمین به‌موقع زیر ساخت‌ها  و تسریع در اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن در تفتان در دو فاز تأکید شد.  

شهنوازان فرماندار تفتان گفت: سهم این شهرستان از طرح نهضت ملی مسکن در دو فاز در حال اجراست. بهرام هاشم زهی مدیر راه و شهرسازی توضیحاتی ارائه کرد که از فاز اول طرح چهار هکتاری و فاز دوم ۲۰ هکتاری جهش مسکن شهرستان تفتان با توجه به آماده سازی توسط شهرداری و بازدید از جدول گذاری و خاکریزی و متولی ساخت آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌باشد با توجه به ضرورت ساخت و ساز و تحویل به موقع ساخت باید ۶۰ درصد احداث توسط بنیاد مسکن صورت گیرد

فاز اول ۴ هکتار که ۱۱۵ قطعه که ۹۲ درصد پروانه کار و وام ۳۵ میلیونی درخواست و ثبت شده است که عملیات ساخت شروع شده و فاز دوم ۲۰ هکتار و آماده سازی شروع شده و در ۲۹۴ قطعه بندی شده است

علیرضا شهنوازان فرماندار تفتان ضمن تاکید به تسریع در روند اجرای طرح ملی مسکن از متولیان خواست به تعهدات خود نسبت به مردم و دولت عمل نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • علت عدم ساخت بیمارستان در سلطان آباد شهرستان خوشاب
  • بازدید مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان تفتان
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در شهرستان مشهد
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود