Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:22:02 GMT

تاثیر گلهای آپارتمانی بر روحیه افراد

تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۲۶۵۲۳

تاثیر گلهای آپارتمانی بر روحیه افراد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امروزه با تغییر سبک زندگی و آپارتمانی شدن منازل فقدان گل و گیاه در خانه های ایرانی کاملا مشهود است و استفاده از این گیاهان می تواند روش جایگزینی برای ادغام زندگی ما با طبیعتی سبز باشد.

گیاهان آپارتمانی از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و روش نگهداری هر کدام از آنها با دیگری متفاوت است، دسته ای از این گیاهان سایه دوست و گروهی نیز برای رشد و بقاء به نور زیاد نیاز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از دیگر تفاوت های آنها این است که برخی برای رشد نیازمند آب فراوان و تعدادی نیز در برابر کم آبی مقاوم هستند.

مردم ایران در سالهای اخیر علاوه بر استفاده از گلهای آپارتمانی بومی به خرید گیاهان آپارتمانی سایر کشورها نیز تمایل نشان داده و همین امر سبب واردات گونه های مختلف این گلها به ایران شد.

بنفشه آفریقایی از گیاهانی است که بومی قاره آفریقا و کشور تانزانیاست اما در ایران طرفداران بسیاری دارد.به طور کلی ۲۰۸ گونه بنفشه آفریقایی در دنیا وجود دارد که مورد توجه افراد با سلایق مختلف قرار گرفته است.

برگ انجیری ، فیتونیا، بنجامین ، دیفن باخیا و سانسوریا از جمله گلهای آپارتمانی برگ سبزی هستند که بیش از سایر گلهامورد توجه و علاقه ایرانی ها نواقع شدند.

تنوع گلهای آپارتمانی و تاثیرات متفاوت آن بر انسان

آقای محمدی روانشناس زیست محیطی با اشاره به تاثیر نگهداری این گلها بر روحیه افراد گفت: این گیاهان علاوه بر این که محیط پیرامون خود را زیبا میکنند باعث افزایش خلاقیت ، کاهش روحیات منفی و کم شدن حواس پرتی در بین افراد جامعه میشوند.

وی افزود: روحیه انسان حتی با نگاه کردن به این گلها تغییر می کند و با هر دفعه دیدن، اتصال عصبی مثبتی در مغز فرد بوجود می آید.

محققان دریافتند افرادی که با گیاهان در ارتباط هستند اضطراب و خستگی کمتری را نسبت به اشخاص دیگر متحمل می شوند و ارتباط با گل و گیاه سبب ایجاد مثبت اندیشی در انسان می شود .

انتخاب گلهای آپارتمانی با رنگهای مختلف از اهمیت خاص و ویژه ای برخوردار است. گلهایی که رنگ ملایمی همچون صورتی ، نیلی و آبی ملایم دارند حس شخص را به سمت آرامش سوق می دهند و گیاهانی که رنگ گرم و تندی مانند قرمز ، سبز و بنفش دارند باعث افزایش حس سرزندگی و هیجان در انسان می شوند.

تاثیر شگفت انگیز گلهای آپارتمانی بر سلامت خانواده

گیاهان آپارتمانی که دارای قابلیت تصفیه هوا هستند دی اکسید کربن ، میکروب ها و آلاینده های موجود در هوای پیرامون ما را گرفته و اکسیژن وارد محیط می کنند و علاوه بر این با افزایش رطوبت و کاهش گرد و غبار مشکلاتی مانند خستگی، سرفه، گلو درد و سرما خوردگی را تا ۳۰ درصد کاهش می دهند.

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد بیمارانی که در اتاق خود گل و گیاه دارند یا از طریق پنجره به تماشای گیاهان می پردازند زودتر از سایرین بهبود می یابند.

وقتی انسان با موجود زنده همانند گل ارتباط دارد و به آن رسیدگی می کند و در عین حال شاهد تغییرات ظاهری همچون قد کشیدن، جوانه زدن و گل دادن آن است، احساس شادابی و طراوت بیشتری می کند.

جایگاه مازندران در صنعت گل و گیاه کشور

مردم مازندران در سالهای اخیر با گسترش صنعت گل و گیاه رتبه نخست کشور در زمینه تولید گلهای آپارتمانی را کسب کردند و علاوه بر تامین بازار داخلی سال گذشته موفق به صادرات انواع گل و گیاهان زینتی به ارزش ۲۴ میلیون دلار به کشورهای حاشیه دریای خزر شدند.

در حال حاضر ۶ هزار نفر در مازندران در عرصه گل و گیاه مشغول به فعالیت هستند.

سارا فرهمندراد

انتهای پیام/ م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عکس طبیعت محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۶۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد

رازیانه خواص اعجاب انگیزی دارد، باعث از بین بردن نفخ می‌شود، گوارش را بهبود می‌بخشد، دارای خواص ضد التهابی است و باعث می‌شود که در فصل زمستان بدن‌تان گرم شود.

به گزارش جام جم، می‌توانید دانه رازیانه را داخل سبزیجات مختلف به کار ببرید یا دمنوش آن را بنوشید که نفخ را بعد از غذا از بین می‌برد.

دیگر خبرها

  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • 2 خودرو جدید کرمان موتور (+عکس )
  • قیمت 2 خودرو جدید کرمان موتور اعلام شد (عکس)
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • این گیاه دارویی نفخ شکم را از بین می‌برد
  • تمرین ویژه جلالی برای ارسال‌ پاس‌گلهای بیشتر! (عکس)
  • چرا چپ دست یا راست دست به دنیا می‌آییم؟