Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل دامپزشکی استان گفت:
در فصل پاییز، مهاجرت پرندگان آبزی به استان را داریم و ممکن است بسیاری از آلودگی ها از طریق این پرندگان منتقل شوند.
اصغر زاده، به روستاییان، مرغداری های گوشتی و خانوارهای عشایر توصیه کرد که مسائل بهداشتی، قرنطینه ای و امنیت زیستی را رعایت کنند و خوراک طیور را از مکان های مطمئن خریداری کنند تا از خطر بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در امان بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خوشبختانه خراسان جنوبی در سال های گذشته از بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان پاک بوده و امید است با همکاری مردم به خصوص دامداران و روستاییان، همچنان از این بیماری درامان باشیم.
مدیرکل دامپزشکی استان از شهروندان خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان مهاجر و علائم بیماری در طیور، مراتب را از طریق سامانه ۱۵۱۲ به دامپزشکی اعلام کنند.
اصغر زاده  گفت: تب برفکی گاوی از دیگر بیماری هایی است که در کمین دام های سنگین قرار دارد و باید دام ها را واکسینه کرد که در این خصوص از دارندگان دامهای سنگین درخواست همکاری با نیروهای دامپزشکی را داریم.
افت شیر و خراب شدن دهان دام، علائم اولیه شروع بیماری تب برفکی گاوی است.
تب مالت و طاعون نشخوارکنندگان کوچک از دیگر بیماری هایی است که با فرا رسیدن فصل سرد سال، دامداران را تهدید می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: فصل پاییز آنفولانزای فوق حاد پرندگان دامپزشکی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۷۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدناصر موسوی گفت:  یکی از مهمترین اقدامات برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر دار دامی، واکسیناسیون به موقع و منظم با استفاده از واکسن موثر است.   وی افزود: در همین راستا واکسیاسیون عمومی و سراسری بر علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله در بیش از ۷۰ روستا در سطح شهرستان هویزه با اولویت مناطقی که در سال‌های گذشته درگیر تنش آبی بوده اند توسط اکیپ‌های دامپزشکی دولتی و بخش خصوصی به صورت رایگان آغاز شد.   موسوی ادامه داد: در این طرح سراسری واکسیناسیون در برابر بیماری‌های واگیر دار دامی بیش از ۷۰ هزار راس دام سبک (گوسفند و بز) زیر پوشش واکسیناسیون قرار خواهند گرفت.   رئیس اداره دامپزشکی هویزه واکسیناسیون به موقع، انجام ضدعفونی به صورت مرتب و جلوگیری از تردد افراد متفرقه و وسایل نقلیه به دامداری را مهمترین راه پیشگیری از بیماری‌های واگیر دار دامی عنوان و اضافه کرد: دامداران در صورت بروز بیماری، برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری باید از جابه‌جا کردن دام خودداری کرده و دام و دامداری را قرنطینه کنند و مراتب را در کوتاهترین زمان ممکن به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • رونق تولید در بخش کشاورزی معطل صدور مجوز
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله