Web Analytics Made Easy - Statcounter

هم زمان با برگزاری حماسه مردم شهرستان اندیمشک در شش مهرماه، عشایر استان خوزستان در جسر نادری این شهرستان با شهدای هشت سال دفاع مقدس، تجدید بیعت کردند. ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، هم زمان با برگزاری حماسه مردم شهرستان اندیمشک در شش مهرماه عشایر استان خوزستان در جسر نادری این شهرستان با شهدای هشت سال دفاع مقدس و راه ولایت و امام راحل، تجدید بیعت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم ، عشایر لر، بختیاری و عرب استان خوزستان و شهرهای شمالی این استان با لباس سنتی در محل یادمان جسر نادری اندیمشک حضور یافته و با ایراد سخنانی بر حمایت از انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با ارزش‌های انقلاب و شهدای اسلام، تاکید کردند.

عشایر استان خوزستان در این مراسم، ولایت فقیه و مقاومت در راه اهل بیت(ع) را منطق و راه ماندگار خود دانسته و تاکید کردند: در صورت زیاده خواهی دشمن، همانند هشت سال دفاع مقدس در برابر آن‌ها ایستادگی و از مسیر خود ذره‌ای عقب نشینی نمی‌کنند.

هم چنین و هم زمان با برگزاری حماسه مردم شهرستان اندیمشک در شش مهرماه، عشایر استان خوزستان در جسر نادری این شهرستان، اقدام به راه اندازی سیاه چادر کردند تا آداب و رسوم عشایر بیش از گذشته معرفی و رشادت‌های آنان در عرصه دفاع از کشور و انقلاب، تبیین گردد.

امیر سرتیپ دوم محمد مختاری‌فر نیز در این مراسم با بیان این که عشایر درهشت سال دفاع مقدس و در منطقه کرخه و مناطق عملیاتی و مرزی خوزستان بیش‌ترین ضربات را به رژیم بعث وارد آوردند، اظهار داشت: عشایر عرب، لر و بختیاری در حماسه 6 مهر جسر نادری اندیمشک با فداکاری‌هایی در کنار نیروهای ارتشی و نظامی داشتند، کمر عراق را شکسته و مانع از سقوط خوزستان و ورود دشمن به مرزهای این استان، شدند.

جانشین ارشد نظامی ارتش در جنوب غرب کشور با بیان این که عشایر در حفظ کیان معنوی و جغرافیایی کشور همواره پیش‌قدم بوده و در این راه ایستادگی ماندگاری کرده‌اند، خاطر نشان کرد: ارتش با افتخار در کنار عشایر، آماده دفاع و پشتیبانی از کشور و تمامیت عرضی ایران اسلامی و نگهبانی از ارزش‌های انقلاب و راه ولایت است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بیش از این نیز و هم زمان با برگزاری حماسه مردم شهرستان اندیمشک در شش مهرماه، مردم اندیمشک با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم سنگربان مقاوم کرخه و دز، ادای احترام کردند.

عشایر خوزستان نیز در هفته گذشته و پس از حمله به رژه نیروهای مسلح شهرستان اهواز انزجار خود را از این حمله تروریستی اعلام و با برگزاری آئین‌های مختلف فرهنگی بار دیگر با راه امام و ولایت فقیه و ارزش‌های انقلاب شکوهمند اسلامی، تجدید بیعت کردند.

انتهای پیام/ن

R41468/P1361/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۲۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر

   به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شایان نادری، رئیس سازمان امور عشایر ایران با اعلام این خبر گفت: با تشکیل این ستاد از طرق مختلف هشدار‌های هواشناسی به عشایر اطلاع‌رسانی شد و خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و تلفات جانی به عشایر، دریافت نکرده‌ایم.

نادری گفت: خوشبختانه سیل، تلفات جانی به جامعه عشایری کشور وارد نکرده است اما بارندگی و سیل به زیرساخت‌های مناطق عشایری از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی ادامه داد: بخشی از خسارت‌ها به چادرها، وسایل زندگی و معیشت، دام و احشام عشایر وارد شده که برآورد میزان این خسارت‌ها در حال انجام است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اافزود: بیشترین خسارت وارده به زیرساخت‌ها به ویژه ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری به دلیل نداشتن ابنیه فنی است.

وی اضافه کرد: در ارزیابی اولیه، بارندگی‌های سیل‌آسا در یک ماه اخیر  ۵ هزارو ۶۰۰ کیلومتر از ایل‌راه‌ها و راه‌های عشایری را تخریب و دچار آسیب کرده که نیاز به تخصیص اعتبار برای مرمت، بهسازی و بازگشایی فوری دارند.

نادری گفت: برآورد اولیه میزان خسارت به راه‌های عشایری و زندگی و معیشت آنان ۵۰۰ میلیارد تومان است که در صورت تقویت اعتبارات راه‌های عشایری و احداث ابنیه فنی، این خسارت‌ها به حداقل می‌رسد.

وی اظهار کرد: احداث سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری در سال جاری در دستور کار سازمان است که با اجرای این سکوها، چادر‌های عشایر در مخاطراتی همچون سیل آسیب و خسارت کمتری می‌بینند.

دیگر خبرها

  • رضایت استاندار قزوین از اجرای طرح «دختران حاج قاسم»
  • مردم در زمینه خودکفایی محصولات کشاورزی تلاش کنند
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • فعالسازی ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • یادواره شهدای روستای عیش آباد رفسنجان
  • ظرفیت‌های دولت در پشتیبانی از یادمان‌های دفاع مقدس فعال می‌شوند
  • ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومان استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است