Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ندیمی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت ۷ مهر ماه (۲۹ سپتامبر) روز جهانی قلب، اظهار داشت: شعار روز جهانی قلب در سال ۲۰۱۸ «هم پیمان برای سلامت قلب» اعلام شده که پیام آن یک قول ساده برای سلامت قلب من، قلب تو و قلب همه است.

وی افزود: این قول ساده به معنای کم کردن مصرف نوشابه و آبمیوه، جایگزینی سایر مواد به جای شیرینی، مصرف میوه، انجام ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی پنج بار در هفته به شکل پیاده روی و ورزشهای هوازی، کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده، قطع مصرف سیگار، کنترل دیابت و فشار خون و کاهش چربی خون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این قول ساده یعنی اینکه سالم تر بخوریم، ورزش و تمرین بیشتری انجام دهیم و کمتر به سمت دخانیات برویم، اظهار کرد: همگان باید به فکر سلامت قلب خود باشند و باید کاری کنیم که قلب بیمار نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: در حال حاضر بیماریهای قلبی و عروقی در صدر علل مرگ و میر در کشور ما هستند به نحوی که تقریباً ۴۰ درصد تمام مرگها به علت بیماریهای قلبی عروقی است که می توانیم این آمار را با کنترل عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی کاهش دهیم.

اسماعیلی ندیمی در ادامه عنوان کرد: بخش قلب و عروق بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان دومین مرکز از نظر اعمال جراحی قلب باز و آنژیوگرافی در استان کرمان بوده و از شهرهای سیرجان، زرند، شهربابک پذیرش بیمار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: سالانه حدود ۲۰۰۰ عمل آنژیوگرافی و هفته ای به طور متوسط چهار تا پنج عمل عمل جراحی قلب باز و ماهانه ۲۰ عمل جراحی قلب باز در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان انجام می شود.

اسماعیلی ندیمی ادامه داد: بخش آنژیوگرافی قلب بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان تمامی خدمات قلبی و عروقی شامل آنژیوگرافی، کار گذاشتن استنت، اعمال جراحی قلب باز هم در محدوده بیماریهای عروقی، دریچه ای و هم مادرزادی قلب و در مورد بیماریهای مادرزادی قلبی همه مواردی که در کشور در حال انجام است را انجام می دهد.

کد خبر 4415940

منبع: مهر

کلیدواژه: بیماری های قلبی و عروقی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بوشهر ماه محرم هفته دفاع مقدس کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد عاشورا رژه نیروهای مسلح حمله تروریستی اهواز شیراز مراسم عزاداری شهرکرد سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۵۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، منابع صهیونیست از بلایی خبر دادند که بر سر بنی گانتز عضو کابینه جنگ این رژیم در اطراف غزه آمده است.

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که بنی گانتز در جریان بازدید از یادمردخای در اطراف غزه از ناحیه پا دچار شکستگی شده و در بیمارستان بستری شده است.

برخی منابع دیگر اعلام کردند که گانتز در بیمارستان تل هشومیر در تل آویو تحت عمل جراحی ساق پا قرار گرفته است.

رسانه های رژیم صهیونیستی جزئیات بیشتری مخابره نکرده اند.

کد خبر 6092163

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • بنی گانتز تحت عمل جراحی قرار گرفت
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲/۵ ساله
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک بندرعباسی خارج شد
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت