Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روزسه‌شنبه (۱۰ مهر‌ماه) به میزبانی استان مرکزی و در شهر اراک با حضور راه‌یافتگان به مرحله فینال مسابقات آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن ومعارف خبرگزاری شبستان، چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روزسه‌شنبه (۱۰ مهر‌ماه) به میزبانی استان مرکزی و در شهر اراک با حضور راه‌یافتگان به مرحله فینال مسابقات آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امسال مسابقات برادران روز‌های ۱۰ تا ۱۶ و مسابقات خواهران در روز‌های ۱۶ تا ۲۳ مهر در اراک برگزار می‌شود.


یکی از برنامه‌های جانبی که برای شرکت‌کنندگان این رقابت‌ها درنظر گرفته شده برگزاری یک دوره آموزشی است که به گفته مدیرکل اوقاف استان مرکزی این دوره با هدف ایجاد سلامت روانی و ارتقاء اعتماد به نفس و توانمندسازی شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

این رقابت‌ها در بخش برادران از روز ۱۰ مهر با رقابت شرکت‌کنندگان رشته معارف قرآن کریم آغاز و در ادامه شرکت‌کنندگان رشته معارف احادیث اهل بیت(ع) با هم رقابت می‌کنند و روز چهارشنبه ۱۱ مهر مسابقات این دو رشته به پایان می‌رسد.

مسابقات رشته‌های دعا‌خوانی، اذان و مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن کریم دومین مرحله از رقابت‌ها است که روز پنجشنبه ۱۲ مهر برگزار و برگزیدگان این رشته‌ها همین روز معرفی می‌شوند.

مسابقات رشته‌های حفظ ۱۰ جزء و ۲۰ جزء قرآن طی روز جمعه ۱۳ مهرماه برگزار و مرحله اصلی رقابت‌ها یعنی مسابقات رشته‌های تلاوت و حفظ کل قرآن کریم در روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ خرداد برگزار می‌شود.

به این ترتیب این دوره از رقابت‌ها در چهار مرحله برگزار و پس از پایان هر مرحله آیین اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان هم برگزار خواهد شد.

اعلام آنلاین نتایج و رده‌بندی شرکت‌کنندگان در سالن رقابت‌ها

اعلام نتایج به صورت آنلاین از دیگر تحولات مسابقات است که قرار است بلافاصله پس از تلاوت شرکت‌کننده کارنامه وی صادر و نمره شرکت‌کننده در سالن اعلام شود تا علاقه‌مندان به لحظه از رده‌بندی شرکت‌کنندگان آگاه شوند.

در مسابقات بخش آقایان باحضور ۹۶ شرکت‌کننده و ۶ گروه تواشیح برگزار می‌شود که به ترتیب رشته معارف قرآن کریم ۶، معارف احادیث ۱۲، دعا‌خوانی ۱۰، اذان ۷، حفظ ۱۰ جزء و ترتیل ۱۹، حفظ ۲۰ جزء ۱۱، حفظ کل ۱۵ و قرائت ۱۶ شرکت‌کننده خواهند داشت.


قضاوت ۶۰ داور و حضور ۷۰ فعال رسانه‌ای

قضاوت این رقابت‌ها را داوران استانی و کشوری برعهده دارند و در مجموع ۶۰ نفر از اساتید قرآن کریم در این رقابت‌ها قضاوت خواهند کرد، همچنین تدارک گسترده‌ای برای پوشش مطلوب رقابت‌ها دیده شده و شرایط برای حضور ۷۰ فعال رسانه ای در اراک فراهم شده است.


همچنین مسابقات رشته مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن کریم باحضور ۶ گروه راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات برگزار می‌شود که هر گروه می‌تواند با ۶ شرکت‌کننده در رقابت‌ها حاضر شود، پس با احتساب ۳۶ شرکت‌کننده رشته مدیحه‌سرایی تعداد کل شرکت‌کنندگان بخش برادران به ۱۳۲ نفر می‌رسد.


خواهران شرکت‌کننده در مسابقات از روز ۱۶ مهر در اراک پذیرش شده و رقابت‌ آنها رسماً از روز ۱۷ مهر آغاز و آیین اختتامیه نهایی رقابت‌ها و تجلیل از برگزیدگان خواهر در روز ۲۳ مهر برگزار خواهد شد.


این رقابت‌ها تفاوت‌هایی با دور گذشته دارد از جمله اینکه مرحله مقدماتی مسابقات کشوری چندی پیش در شهر قم و با شکل و شیوه جدید به صورت برنامه تلویزیونی برگزار شد و فینالیست‌ها باید در اراک باهم رقابت کنند.


تاسال گذشته برگزاری رقابت‌ها به این صورت بود که مراحل مقدماتی، نیمه‌نهایی و فینال مسابقات با هم برگزار می‌شد اما امسال باتوجه به برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات در قم فقط فینالیست‌ها در اراک حضور پیدا می‌کنند و این رقابت‌ها را می‌توان به نوعی گرهمایی سالانه نخبگان قرآنی کشور دانست.

برای برگزاری هرچه بهتر این رقابت‌ها ۱۱ کمیته تشکیل شده که در زمینه‌های مختلف از جمله، برگزاری، اسکان، امور فنی، پذیرایی، حمل و نقل، تبلیغات محیطی و شهری و... فعالیت خواهند داشت.

 

محل برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم

طبق هماهنگی‌ مسئولان برگزاری این دوره از رقابت‌ها، مسابقات در مجتمع فرهنگی کوه نور شهر اراک برگزار خواهد شد. این مجتمع دارای همه امکانات رفاهی و فرهنگی است و هتل محل اسکان شرکت‌کنندگان هم در همین محل قرار دارد.برای اقامت شرکت‌کنندگان و عوامل اجرایی مسابقات دو هتل امیر کبیر و پیام در نظر گرفته شده که شرکت‌گنندگان در هتل امیرکبیر و عوامل در هتل پیام اسکان خواهند داشت.

 

اعلام اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن

راه‌یافتگان به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن، اذان، دعا‌خوانی و مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن در بخش برادران اعلام شد.

این رقابت‌ها در پنج بخش مختلف برگزار می‌شود که هر بخش هیأت داوران جداگانه دارد و پس از پایان هر بخش نفرات برگزیده معرفی و پس از اختتامیه بخش بعد آغاز می‌شود.

برای مشاهده اسامی فینالیست‌ها از اینجا اقدام کنید.


معرفی داوران مسابقات سراسری قرآن کریم

در این دوره از مسابقات پنج گروه داوری رقابت‌های رشته‌های مختلف را قضاوت می‌کنند که اسامی داوران به تفکیک رشته‌ها به شرح ذیل است؛

رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن

تجوید

محمد‌رضا ستوده‌نیا

عباس امام جمعه

حیدر کسمایی

لحن

غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی

صالح اطهری‌فرد

لحن‌الاداء

احمد ابوالقاسمی

محمود لطفی‌نیا

صوت

محمد عباسی

امین پویا

نصرت‌الله حسینی

وقف و ابتدا

سیدجواد سادات فاطمی

حسن حکیم‌باشی

سعید رحمانی

هادی حفاظ

امیر آقایی

ناظر مسابقات

محمد‌حسین سعیدیان

سرپرست گروه داوری

محمد بنیادی

رشته‌های ترتیل، حفظ ۱۰ و حفظ ۲۰ جزء قرآن

تجوید

محمد‌رضا پورزرگری

محمد‌رضا ابوالقاسمی

مسعود سیاح‌گرجی

لحن

رضا محمد‌پور

علی‌اکبر ملک‌شاهی

محسن یار‌احمدی

صوت

مسعود عنایتی مقدم

علی‌اصغر شعاعی

مهدی رحیمی

وقف و ابتدا

حسین اخوان اقدم

محمد‌رضا حاجی‌اسماعیلی

سیداحمد میریان

صحت حفظ

رضا دیانت

غلامحسین سمیعی‌فرد

مجید عربی

هادی حفاظ

رضا دیانت

ناظر

حسن ربیعیان

سرپرست گروه داوری

بهروز یاریگل

رشته اذان

لحن

غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی

مهدی دغاغله

صحت تلفظ و فصاحت الفاظ و عبارات

عباس امام‌جمعه

محمدرضا پورزرگری

صوت

محمدحسین سعیدیان

محمد عباسی

آداب، شرایط و اجرای ممتاز

عباس انجام

اسماعیل مؤمن ثانی

سرپرست گروه داوری

غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی

رشته‌ دعا‌خوانی

لحن

سیدرضا محمدی

محمود لطفی‌نیا

صحت قرائت و تجوید و وقف و ابتدا

حجت‌الاسلام محمد‌مهدی متانت

حیدر کسمایی

اصول اجرا

حجت‌الاسلام جعفر واضحی

حجت‌الاسلام حمید‌رضا گودرزی

حجت‌الاسلام مرتضی وافی

ناظر

حجت‌الاسلام مرتضی حائری

سرپرست گروه

حجت‌الاسلام جعفر واضحی

رشته هم‌خوانی قرآن و هم‌سرایی

لحن

غلامرضا شاه‌میوه

مهدی دغاغله

محمود لطفی‌نیا

هماهنگی و حسن اجرا

عباس انجام

اسماعیل مؤمن ثانی

مجتبی مینو‌تن

صوت

محمد عباسی

محمد‌رضا جنتی

علی‌اکبر کاظمی

متن و اداء

ماجد نجاریان

حاتم‌ النجفی

آداب و شرایط

محمدرسول مهدوی

سرپرست گروه

غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی

این دوره از رقابت‌ها در رشته‌های قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ ۱۰، ۲۰ و کل قرآن، اذان، دعا‌خوانی، مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن و رشته‌های معارف قرآن و معارف اهل بیت‌(ع) در دو بخش آقایان و خانم‌ها برگزار می‌شود.

رقابت‌های آقایان در روز‌های ۱۰ تا ۱۶ و رقابت‌های بانوان طی روز‌های ۱۷ تا ۲۳ مهر در اراک برگزار می‌شود.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: دفاع مقدس وزیر بهداشت حادثه تروریستی اهواز اهواز مشکلات اقتصادی شیراز اینفوگرافی آیت الله مکارم شیرازی نماز جمعه ارتش جمهوری اسلامی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اراک سازمان اوقاف و امور خیریه مسابقات قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۳۹۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد

مرحله کتبی نوزدهمین دوره آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن، همزمان با سراسر کشور، در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از مشهد، مهدی رمضانی در جمع خبرنگاران در خصوص آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان ‌قرآن اظهارداشت: در این دوره از آزمون 1618 داوطلب شامل 488 نفر از برادران و 1130 نفر از خواهران در شهر‌های مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، کاشمر، سبزوار و خواف، در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن در استان خراسان رضوی به رقابت پرداختند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: داوطلبانی که 80 درصد امتیاز آزمون در مرحله کتبی را کسب کنند، مجاز به شرکت در مرحله شفاهی آزمون خواهد بود که در این مرحله و به صورت حضوری، مواردی از قبیل حسن حفظ، صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتدا، مورد سنجش اساتید قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تعداد افرادی نکه در 2 بخش کتبی و شفاهی آزمون پذیرفته شده و موفق به دریافت مدرک حفظ قرآن شدند نیز هر سال افزایش داشته و از 11 نفر در سال 1385 به 133 نفر در سال 1402 رسیده است.

وی تاکیدکرد : این آزمون از سال 1385 برگزار می‌شود و تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون نیز هر سال در مقایسه با سال پیش از آن افزایش یافته است. برای نمونه، آزمون سال گذشته در استان خراسان رضوی با حضور 1167 نفر برگزار شد و تعداد شرکت‌کنندگان در سال جاری با حدود 40 درصد افزایش به 1618 نفر رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • شرکت ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم
  • شرکت ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی
  • رقابت ۱۶۸ نفر در آزمون سراسری حافظان قرآن کریم
  • آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در گیلان
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد