Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@04:54:46 GMT

پاسخ ظریف به ادعای هسته‌ای نتانیاهو

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۸۴۰۱۲۶

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز آمریکا به ادعای بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، مبنی بر وجود یک مکان هسته‌ای مخفی در تهرانپاسخ داد.

ظریف گفت نخست‌وزیر اسرائیل سالهاست که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند. او در سال ۱۹۹۲ مدعی شد که ما ۵ سال تا بمب اتم فاصله داریم و در سال ۱۹۹۶ هم همین ادعا را مطرح کرد! اگر او نگران برنامه هسته‌ای ایران است، بهترین راه، توافقی است که او نهایت تلاش خود را برای بر هم زدن آن به کار برده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه کشورمان افزود برجام به آژانس اجازه می‌دهد که سرزده‌ترین بازرسی‌های جهان را انجام دهد. ایران این بازرسی‌ها را قبول کرد چون چیزی برای پنهان کردن نداشت. تمام ادعاهای قبلی نتانیاهو توسط آژانس مورد بررسی قرار گرفته و رد شده‌اند. ادعای اخیر او هم مانند تمامی ادعاهای قبلی نادرست است.

ظریف همچنین در ادامه گفت: به یاد می‌آورید که او چند هفته پیش کنار راکتور دیمونا که کارخانه بمب‌سازی اسرائیل است ایستاد و ایران را تهدید به نابودی کرد و اکنون می‌گوید که ایرانی‌ها ما را تهدید به نابودی می‌کنند. واقعا مضحک است.

نتانیاهو پنج‌شنبه شب، در جریان سخنرانی خود در هفتاد و سومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تکرار شوی مضحک خود علیه کشورمان مدعی وجود یک مکان هسته‌ای مخفی در تهران شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۰۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز :

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تلاش برای رفع ابهام‌ها و اجرای کامل توافق اسفند ۱۴۰۱
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!