Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

علی اکبر کریمی با اشاره به ارائه درخواستی به هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و ارجاع آن به کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبنی بر تهیه گزارش نظارتی بر اساس ماده ۲۳۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت تامین مواد اولیه، تولید و فروش شمش آلومینیوم در واحدهای بالادستی صنعت آلومینیوم کشور عنوان کرد: این درخواست در کمیسیون مربوطه مطرح و با حداکثر آرا تصویب شد و گزارش نظارتی که طی روزهای آینده تهیه خواهد شد در صحن علنی مجلس قرائت و جهت رسیدگی به تخلفات احراز شده به مرجع قضایی ارجاع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تشریح جزئیات این درخواست اشاره کرد و گفت: اهمیت صنعت آلومینیوم در کشور بویژه برای استان مرکزی و مشکلاتی که در این صنعت طی سال‌های اخیر بویژه بواسطه خصوصی سازی شرکت ایرالکو اراک و المهدی بندرعباس بوجود آمده است و با توجه به هدف‌گذاری و برنامه ریزی انجام شده در کشور برای رسیدن به ظرفیت تولید یک میلیون تن شمش آلومینیوم  و نیاز شدیدی که برای تامین مواد اولیه صنایع موجود و صنایعی که در آینده برای تولید فاز آلومینیم راه‌اندازی خواهند شد، موجب شد تا این درخواست ارائه شود.

وی به موضوع صادرات و  فروش آلومینیوم در کشور و رانت خواری، سوء استفاده و تخلفاتی که در این حوزه در سالهای گذشته و بویژه در سال جاری صورت گرفته است نیز به عنوان دیگر دلایل ارائه این درخواست اشاره کرد و افزود: مجموعه این مسائل و مشکلات موجب شد تا درخواست تهیه گزارش نظارتی و بررسی تخلفات صورت گرفته در صنعت آلومینیم، در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با حضور نمایندگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح و مقرر شد که گزارش نتایج بررسی‌ها توسط اینجانب و یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس تهیه شود و سعی می کنیم در سریعترین زمان ممکن با اخذ آمار و اطلاعات و اسناد و مدارک مورد نیاز از دستگاه‌های ذیربط، گزارش نهایی تهیه و تنظیم شود.

کریمی تصریح کرد: قطعا اگر در فرآیند تنظیم این گزارش تخلفاتی احراز شود ضمن گزارش تخلفات به مجلس شورای اسلامی، مراتب به مراجع قضایی نیز جهت رسیدگی و تصمیم گیری ارجاع خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۲۳۶ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اگر جمعی از نمایندگان مجلس در یک دستگاه تخلف یا مشکلی را در یک حوزه از فعالیت‌ها در کشور مشاهده کنند، درخواست ارائه گزارش موضوع ماده ۲۳۶ خواهند داد و پس از تهیه گزارش و تصویب در کمیسیون تخصصی مربوطه، گزارش در صحن مجلس قرائت و با توجه به جمع بندی گزارش در صورتی که تخلفاتی وجود داشته باشد، موضوع به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: صنعت آلومینیوم کمیسیون صنایع و معادن منطقه مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس و در جریان رسیدگی به جدول شماره ۷ گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با عنوان «اعتبارات دستگاه‌های اجرایی ذیل دستگاه‌های سیاست‌گذار در سال ۱۴۰۳» پس از اعمال اصلاحاتی، با تصویب این جدول موافقت کردند.

همچنین در ادامه جلسه، جدول شماره (۱-۷) این لایحه با عنوان «اعتبارات ردیف‌های متفرقه منتقل شده به جدول شماره (۷) دستگاه‌های اجرایی» تصویب شد.

کد خبر 6091887 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند | واقعیت سفره مردم را هم منعکس نمی‌کنند
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • گاف تاریخی محمدجواد کریمی قدوسی چه بود؟