Web Analytics Made Easy - Statcounter

البرز- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایمنی در جامعه امری بسیار ضروری است گفت: در حال حاضر ۴۰۰ نیروی عملیاتی در قالب ۲۶ ایستگاه در این کلانشهر فعالیت می کنند.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد یساولی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج عصر دیروز (شنبه) در آیین تکریمِ آتش نشانان شهرداری کرج در تالار شهیدان نژاد فلاح ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و شهدای آتش نشان، اظهار کرد: هفتم مهر ماه روز آتش نشانان جان بر کفی است که از جان خود برای نجات جانِ هم نوعان خود می گذرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) مبنی بر ارزشمند بودن کار آتش نشانان، افزود: کسی که افرادی را از خطر سیل و آتش سوزی نجات دهد بهشت بر او واجب می شود.

 رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج با تشریح تاریخچه و علت نامگذاری هفتم مهر به عنوان روز آتش نشان و خدمات ایمنی، تصریح کرد: روز ۷ مهر سال ۵۹ سالروز حمله هوایی دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان است که این واقعه موجب به شهادت رسیدن آتش نشانان غیور کشور حین انجام عملیات اطفای حریق شد.

 یساولی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایمنی هدف و شعار مهم این روز است، گفت: خوشبختانه شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری شهرداری کرج اهتمامی جدی برای بهبود وضعیت آتش نشانان و تجهیزات زیر ساختی این حوزه دارند.

 وی با اعلام اینکه بیش از ۴۰۰ نیروی عملیاتی در ۲۶ ایستگاه آتش نشانی کرج به صورت شبانه روز مشغول انجام وظیفه هستند، گفت: از مجموع آمار یاد شده یک ایستگاه مختص بانوان آتش نشان است که در حال حاضر ۱۶ بانو در این ایستگاه مشغول فعالیت هستند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه وظیفه خطیری در حوزه نجات شهروندان بر دوش آتش نشان است، امیدواریم شاهد روزهای بی حادثه و ایمن در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آتش نشانان استان البرز کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۴۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ خودرو در ابگرفتگی معابر دزفول گرفتار شدند

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله بهشتی فرد در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در پی بارندگی‌های های اخیر که از شب گذشته آغاز شد و از قبل از ظهر امروز شدت گرفت، آتش نشانان بیش از ۱۰۰ مورد امداد رسانی به خودروهای گرفتار شده در معابر شهری و ۱۰۰ مورد تخلیه آب منازل مسکونی در سطح شهر اقدام کردند.

وی افزود: به رغم آمادگی شبانه روزی تیم‌های عملیاتی آتش نشانی، از روز قبل، هشدار آماده باش ۱۰۰ درصدی به کلیه نیروهای عملیاتی و ستادی ابلاغ شد و از صبح امروز، کار امداد رسانی به شهروندان توسط آتش نشانان پنج ایستگاه عملیاتی در دستور کار قرار گرفت.

بهشتی فرد بیان کرد: در پی بارندگی‌های اخیر، گزارش آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی، خصوصاً ساختمان‌های در حال ساخت به سامانه ۱۲۵ این سازمان اطلاع رسانی شد و بلافاصله تیم‌های عملیاتی از پنج ایستگاه عملیاتی به محل‌های گزارش شده اعزام و به شهروندان امداد رسانی کردند.

وی از مهار د ۲ مورد آتش سوزی منزل مسکونی و چندین مورد فرونشست زمین و تخلیه آب ساختمان‌های نیمه کاره در سطح شهر توسط آتش نشانان اشاره کرد و افزود: به رغم کمبود امکانات کار امداد رسانی به شهروندان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 6095387

دیگر خبرها

  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • ۱۰۰ خودرو در ابگرفتگی معابر دزفول گرفتار شدند
  • آتش سوزی در کارخانه ایزوگام در جاده کلات
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • سانحه رانندگی در میاندوآب ۲ مصدوم داشت