Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان،سعید افشاری در حاشیه بازدید از غرفه منطقه ویژه پارسیان در نمایشگاه ایران پلاست با بیان اینکه سیاست پتروشیمی ایران احداث مجتمع های جدید در سواحل جنوبی است، گفت: شرکت صنایع ملی پتروشیمی ایران به عنوان متولی توسعه صنعت پتروشیمی کشور و پشتیبانی از طرح های پتروشیمی کشور وظایفی در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: یکی از راهکارهای شرکت صنایع ملی پتروشیمی برای توسعه این صنعت ایجاد طرح ها و مجتمع های بزرگ پتروشیمی با ارزش افزوده بالا برای کشور است.

افشاری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مجتمع های پتروشیمی به آب برای تولید، دسترسی به آب های آزاد برای آزاد و همچنین به خوراک نیاز دارند تصمیم برای اعطای مجوز و احداث این مجتمع ها در سواحل جنوبی کشور جهت توسعه صنعت پتروشیمی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دو منطقه ماهشهر و عسلویه تا کنون به عنوان قطب های پتروشیمی در کشور شناخته می شوند، اظهار داشت: تولید پتروشیمی در عسلویه و ماهشهر نزدیک به 60 میلیون تن محصول است که این مناطق دیگر ظرفیت و گنجایش صنایع جدید پتروشیمی را ندارند.

رئیس امور سرمایه گذاری صنایع ملی پتروشیمی ایران تاکید کرد: برای توسعه آتی صنعت پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان زیر مجموعه ایمیدرو به عنوان یکی از مناطقی که دارای پتانسیل های بالا و موقعیت و امکانات مناسبی دارد به عنوان قطب جدید پتروشیمی انتخاب شده است.

افشاری اضافه کرد: با توجه به اینکه مسئولیت این منطقه به عهده سازمان ایمیدرو محول شده است شرکت ملی پتروشیمی با امضای تفاهم نامه ای با شرکت ایمیدرو اقدام به ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان ایمیدرو و پتروشیمی برای راهبری محدوده پتروشیمی در این منطقه کرده است.

وی با بیان اینکه در فاز اول 4 طرح بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان ایجاد خواهد شد، اظهارداشت: امیدواریم منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان با توجه به پتانسیل ها و نزدیکی به عسلویه و دسترسی به آبهای آزاد و وجود بندر و زیرساختهای مناسب در آینده به قطب دیگر صنعت پتروشیمی تبدیل شود و با احداث مجتمع های پتروشیمی شاهد رونق منطقه پارسیان باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انرژی ایران پتروشیمی سرمایه گذاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۴۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت:ناترازی انرژی در کشور وجود دارد و این مشکل در سال گذشته به خاطر اینکه ما خاموشی را در بخش‌های خانگی نداشته باشیم خاموشی بر روی صنعت آمده بود.

 او افزود:تا امروز ابلاغیه‌ای از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف بار  نداشته ایم، امسال هم به احتمال زیاد ما با مشکل خاموشی در بخش صنعت خواهیم داشت. 

 صادقی بیان کرد:بحث تامین انرژی به عهده وزارت نیرو است و ناترازی‌های انرژی را همیشه صنعت کمک کرده است و توانسته در چندسال گذشته با عدم خاموشی منازل مسکونی پیش ببریم خوشبختانه در کشور چندین شهرک انرژی احداث شده است و در استان تهران این شهرک‌ها احداث نشده ولی با سرمایه‌گذاری در این بخش این مهم به سرانجام خواهد رسید. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام آمادگی کرد زمین رایگان در اختیار نیروگاه‌های سی. اچ. پی (فناوری تولید همزمان انرژی الکتریکی و حرارت) قرار دهد.

صادقی گفت:جهش تولید که رهبری به آن اشاره کرده اند هم مصداق این است که امروز یکی از زیرساخت‌های اصلی مهم کشور شهرک‌های صنعتی است قطعا باید موانع بر سر سرمایه‌گذاری کشور برداشته شود تا بخش خصوصی بتواند به راحتی سرمایه‌گذاری در این بخش (شهرک‌های صنعتی) کند، خوشبختانه واحد‌های بزرگ پتروشیمی، فولادی و ... در تولید برق ورود پیدا کرده اند و سایر واحد‌های دیگر براساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید می‌بایست سالی ۵ درصد از مصرف برق خود را به انرژی خورشیدی اختصاص دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • شکوفایی صنعت همدان با ایجاد بندر خشک
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود