Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون قضایی مجلس از رد طرح فراکسیون زنان برای عدم نیاز اجازه پدر برای ازدواج دختران بالغ (بالای ۲۸ سال) در کمیسیون قضایی مجلس خبر داد.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون قضایی مجلس گفت: در جلسه امروز طرحی از سوی فراکسیون زنان به کمیسیون ارائه شد که در این طرح پیشنهاد شده بود ماده ۱۱۱۷ قانون مدنی بدین شرح اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ماده آمده بود که مرد چنانچه شغل زن مخالف شئونات خانوادگی و همچنین مرد خانواده باشد می‌تواند جلوی اشتغال زن را بگیرد که در این طرح اعضای فراکسیون زنان پیشنهاد داده بودند که مرد اگر مخالف اشتغال زنش هست باید از طریق دادگاه مخالفتش را اعلام کند و این حق ذاتی در این طرح عملاً از مرد سلب شده است که این پیشنهاد با مخالفت اعضای کمیسیون همراه شد.

وی افزود: در این جلسه بنا شد در مورد اشتغال زنان در مواردی که در زمان ازدواج مرد می‌دانسته که همسرش در جایی مشغول به کار است، مخالفت با اشتغال زن توسط مرد به رأی دادگاه و اثبات خلاف شئون بودنش در دادگاه منوط باشد که مقرر شد پیشنهاد‌دهندگان،‌ طرح خود را بدین شکل اصلاح و مجدداً به کمیسیون قضایی ارائه دهند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در طرح دیگری هم که توسط اعضای فراکسیون زنان به کمیسیون ارائه شد موضوع حضانت کودکان توسط زنان مطرح بود که بر اساس آن در صورت فوت پدر و یا طلاق علاوه بر حضانت، امور مالی نیز برعهده زن قرار گیرد که با موافقت اعضای کمیسیون همراه شد.

پورمختار خاطرنشان کرد: همچنین اعضای فراکسیون زنان خواستار اصلاح مواد ۱۰۴۳ و ۱۰۴۴ قانون مدنی شدند که در این طرح آمده بود که ازدواج دخترانی که به سن بلوغ رسیده‌اند و در این طرح سن ۲۸ سال برای آن در نظر گرفته شده بود نیاز به اجازه پدر ندارد که این امر با مخالفت اعضای کمیسیون همراه بود.

وی افزود: همچنین طرح دیگری از سوی تعدادی از نمایندگان درمورد نحوه اجرای احکام اعدام و قطع عضو به کمیسیون ارائه شد که در این طرح اجرای علنی احکام اعدام و قطع عضو ممنوع شده بود که این طرح نیز از سوی اعضای کمیسیون رد شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: در قانون آیین دادرسی کیفری آمده است که اصل بر غیرعلنی بودن اجرای احکام اعدام و قطع عضو است، مگر اینکه علنی بودن آن را تشخیص دهد و وقتی ما در این باره قانون داریم، دلیلی برای قانون‌گذاری جدید وجود ندارد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران

ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص زنان، زایمان و نازایی با اشاره به افزایش سن ازدواج دختران و تاخیر در باروری، گفت: فریز تخمک راهی برای حفظ قدرت باروری دختران است.

دکتر لیدا حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح عواملی که قدرت باروری را پایین می‌آورد، اظهار کرد: یکی از مشکلات جامعه امروز ما کاهش نرخ رشد جمعیت است و برای بهبود این نرخ باید ازدواج و سپس بارداری در سنین مناسب و درستی انجام شود.

وی با تاکید بر این‌که زنان نباید حاملگی را به تاخیر بیندازند، افزود: مناسب‌ترین سنین برای بارداری را بین ۲٠ تا ۴٠ سالگی می‌دانند اما توصیه می‌کنیم که بانوان، حاملگی را به تاخیر نیندازند زیرا با افزایش سن، احتمال حاملگی پرخطر افزایش می‌یابد.

وی با بیان این‌که بانوان برخلاف آقایان، فرصت باروری محدودی دارند، گفت: توصیه می‌کنیم که حتما بانوان از این زمان محدود خود استفاده کرده و اگر بنا به هر دلیلی از جمله ادامه تحصیلات، فرصتی برای باروری ندارند، اقدام به فریز تخمک و یا جنین بکنند. بهترین گزینه برای دختران مجرد با سن بالا، فریز تخمک است. این تخمک‌ها در بانک تخمک نگهداری شده و هر وقت که نیاز باشد می‌توان از آن استفاده کرد.

حیدری تاکید کرد: برای افراد متاهلی که بنا به دلایلی نمی‌خواهند بچه دار شوند نیز بهترین گزینه، فریز جنین است. این جنین در بانک مربوطه نگهداری می‌شود و گاه تا ۴۸ سالگی می‌توان جنین را به داخل رحم فرد وارد کرد و یا از گزینه رحم اجاره‌ای استفاده کرد.

وی افزود: نخستین اولویت برای بانوان، حفظ باروری و تخمک است اما متاسفانه به دلیل مسائلی مانند آلودگی‌های آب و هوا، استرس و عوامل دیگر، احتمال از بین رفتن تخمک‌ها در جامعه امروز بالا رفته و این موضوع در آزمایش‌هایی که از بانوان زیر ۴۰ سال  گرفته می‌شود، مشهود است. برای جلوگیری از این معضل باید آموزش‌های حفظ تخمک را از مدارس شروع کرد و دختران را نسبت به این عارضه آشنا ساخت.

وی با بیان این‌که انجام ورزش‌های منظم و تغذیه مناسب برای حفظ تخمک بانوان مفید است، گفت: بانوان باید از استرس‌های بیش از حد و مواردی مانند آلودگی هوا پرهیز کنند و وقتی ازدواج می‌کنند، بارداری را با دلایل جزئی به عقب نیندازند و اگر نمی‌خواهند که ازدواج کنند، حداقل از گزینه فریز تخمک استفاده کنند.

این متخصص زنان تاکید کرد: حفظ جمعیت جوان با توجه به روند پیری که در کشور آغاز شده است، اهمیت بالایی دارد و ممکن است طی ۱۰ سال آینده، نیروی جوانی در کشور نداشته باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برپایی جشن ازدواج ۲۳ پاسدار در سردشت
  • لایحه عفاف و حجاب به کجا رسید؟
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • لایحه حجاب بار دیگر از مجلس به شورای نگهبان ارسال شد
  • لایحه عفاف و حجاب بار دیگر به شورای نگهبان ارسال شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • فریز تخمک، راهی برای حفظ قدرت باروری دختران
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید