Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو رویداد شیلاتی سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته و دومین جشنواره طبخ غذاهای دریایی کشور ظرف یک هفته آینده در تهران برگزاری می‌شود. ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹ اقتصادی کشاورزی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان، ماهیگیری و صنایع وابسته Ifex2018 11 لغایت 14مهر‌ماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متین جهرمی، مدیر اجرایی این نمایشگاه اظهار کرد: 80 شرکت داخلی و خارجی از کشور‌های ایران، ترکیه، یونان، نروژ، هلند حضور خود را در نمایشگاه قطعی نموده‌اند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه درفضایی تحت پوشش 4500 با همکاری و همیاری و حضور سازمان شیلات و کلیه انجمن‌ها و اتحادیه‌های وابسته برگزار خواهد شد.

جهرمی افزود: تبادل افکار بدیع و توسعه همکاری‌های اقتصادی و فنی‌، بازاریابی و شناخت امکانات تجاری و تولیدی در عرصه داخلی و بین‌المللی و ایجاد بستر صادرات محصولات شیلات‌، ارایه آخرین پیشرفت‌های داخلی و خارجی در عرصه صنعت شیلات، تقویت و بهبود سیستم توزیع و تسهیل ارتباطات تجاری و فنی‌، ارتقا دانش فنی در تولید، عمل‌آوری و بازاریابی‌، معرفی پتانسیل‌های جدید از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی گفت: تقویت آموزش و ترویج کاربردی آبزی‌پروری ایجاد زمینه اشتغال بیشتر در صنعت شیلات کشور و فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای بهینه مصرف غذاهای دریایی و هماهنگی‌های بیشتر میان سازمان‌ها و تشکل‌های مربوط در این نمایشگاه مورد توجه است.

وی گفت:در این نمایشگاه گروه‌های متنوع کالایی نظیر تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان تجهیزات صیادی، فرآوری محصولات شیلاتی، تولیدکنندگان و ارایه‌دهندگان غذاهای دریایی، تولیدکنندگان بخش های مختلف ماشین‌آلات و صنایع پرورش ماهیان زینتی و تجهیزات آکواریوم‌، ماشین‌آلات حمل و نقل و انتقال آبزیان، فرآورده‌های شیلاتی، تجهیزات پرورش و نگهداری آبزیان، تأسیسات و تجهیزات برودتی مرتبط با صنعت، پرورش‌دهندگان آبزیان، تجهیزات آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس و صنایع پایین دستی دریایی مرتبط حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: بازدیدکنندگان از کشورهای ترکیه، هلند، یونان، نروژ و روسیه تا‌کنون درخواست بازدید از نمایشگاه را به ستاد ارسال کرده تا مراحل دعوتنامه و اخذ ویزا به جهت آنان انجام گیرد‌. علاوه بر این باکمک و راهنمایی‌های انجمن‌ها و اتحادیه‌های مرتبط برای حضور بازدیدکنندگان و تجار مرتبط با این صنعت‌، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های خوبی انجام گرفته است.

* تهران میزبان دومین جشنواره طبخ غذاهای دریایی کشور

بنابراین گزارش، در روز شنبه هفته آینده نیز سرآشپزان مطرح کشور در تهران گردهم می آیند تا با حضور در دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی کشور با یکدیگر به رقابت بپردازند، جشنواره ای که با  هدف فرهنگ‌سازی و ارتقاء مصرف آبزیان به‌عنوان یک غذای سالم و آشنایی با طبخ غذاهای متنوع تهیه شده با آبزیان، برگزار می شود.

این رویداد روز شنبه 14مهرماه و هم‌زمان با سومین نمایشگاه بین المللی شیلات، آبزیان، ماهی گیری و صنایع وابسته در سالن 21 محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

غلامرضا رضائیان دبیر برگزاری دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی کشور در این ارتباط گفت: این جشنواره با حضور جمعی از مقامات بلند پایه استان، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران، مدیران سازمان جهادکشاورزی استان تهران و سازمان شیلات برگزار خواهد شد.

وی گفت:در دومین جشنواره بزرگ طبخ غذاهای دریایی کشور بیش از یکصد نوع غذای دریایی طبخ شده در مسابقه جشنواره ارائه خواهد شد.

رضائیان اضافه کرد:در بخش مسابقه این جشنواره، غذاهای آماده شده توسط داوران مطرح و سرشناس بین المللی ارزیابی شده و غذاهای شرکت داده شده در مسابقه از نظر طعم و مزه، ارزش غذایی، خلاقیت و نوآوری مورد ارزیابی قرار می گیرد که در پایان به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف اشاعه فرهنگ مصرف آبزی و ارتقای سرانه مصرف غذاهای دریایی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در جامعه ما مسئله سلامت تحت تأثیر وقایع گوناگون به ویژه مصرف فست فودها و غذاهای بیرون قرار گرفته است، لذا باید تلاش کنیم سرانه مصرف غذاهای دریایی در بین خانواده ها افزایش یابد.

رضائیان با اشاره به فواید غذاهای دریایی، اهمیت گنجاندن آن در سبد غذایی و اهمیت مصرف آبزیان توسط بچه ها گفت: حتی اگر پدر یا مادر، مصرف کننده آبزیان نیستند به دلیل ارزش غذایی نباید آن را از برنامه بچه هایشان، حذف و ذائقه آنها را عوض کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از بیماری‌های فشار خون، کاهش بیماریی های قلبی و عروقی، رشد و سلامت سیستم عصبی جنین، پیشگیری از بیماری آلزایمر و غیره بخشی از مزایای استفاده از آبزیان است و توصیه شده برای بهره مندی از این فواید، حداقل دو بار در هفته مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوار قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

R1342/P1011199/S7,83/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۸۵۴۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)

اگر از علاقمندان به غذا خوردن هستید پس می‌دانید که سفر و غذا لازم و ملزوم یکدیگرند. یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه فرهنگ یک کشور، مزه کردن غذاهای آن است و در این میان برخی از کشورها به ارائه برخی از بهترین غذاهای جهان شهرت دارند.

به گزارش روزیاتو، رده‌بندی زیر از کشورهایی با بهترین غذاها در وهله اول به کمک کتاب‌های معروف «راهنمای رستوران و هتل میشلن» به دست آمده که با اعطای ستاره به آنها به ارزیابی کیفیت غذاها می‌پردازد. در مرحله بعد نیز نظرات کاربران در وبسایت‌های مختلف ازجمله سی‌ان‌ان‌ و همچنین پلتفرم‌های گفتگو مانند ردیت و کورا در نظر گرفته شده است.

  ۱۰. کره جنوبی

آشپزی کره جنوبی در سطح بین‌المللی شهرت دارد و در لیست کشورهایی با بهترین کیفیت غذا در جهان در رتبه دهم قرار دارد. مانند بسیاری از غذاهای آسیای شرقی، برنج جزء اصلی غذاهای کره جنوبی است. کیمچی از موارد منحصر به فرد آشپزی در این کشور است و در اکثر خانواده‌ها مصرف می‌شود. برخی از غذاهای کره جنوبی که در جهان معروف هستند عبارتند از: گوچوجانگ، بیبیم‌بپ و بولگوگی.

۹. سوئیس

حدود ۴۰۰ نوع غذا در سوئیس وجود دارد که در سال ۲۰۰۸ به طور رسمی در میراث آشپزی سوئیس گنجانده شدند. یک فرد در این کشور سالانه نزدیک به ۱۱ کیلوگرم شکلات مصرف می‌کند که سوئیس را به بزرگترین مصرف‌کننده شکلات در جهان تبدیل می‌کند. محصولات غذایی سوئیس بسیار متنوع و فراوان است، این کشور ۷۰۰ نوع پنیر، بیش از ۲۰۰ نوع نان و ۲۵۰۰ نوع انگور تولید می‌کند.

۸. انگلستان

غذاهای بریتانیا به دلیل تجارت‌های این کشور با دیگر کشورها به شدت تحت تأثیر غذاهای سراسر جهان قرار گرفته است. غذاهای بریتانیایی به‌طرز آشکاری از از غذاهای بومی چینی، هندی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی، آمریکایی، مکزیکی، اسپانیایی، تایلندی و ترکی تاثیر پذیرفته‌اند. بسیاری از اقلام غذایی بریتانیایی در سطح بین‌المللی محبوبیت یافته‌اند نظیر پای شپردز، پای سیب و اسکون‌. روستای چدار در سامرست نیز جایی است که پنیر چدار اولین بار در آن ساخته شده است.

۷. چین (ماکائو و هنگ کنگ)

 

غذاهای چینی ازجمله معروف‌ترین غذاهای دنیا هستند. کیفیت غذا در این کشور بی عیب و نقص است و چین دارای نزدیک به ۲۱۵ رستوران ستاره دار در «میشلن» است. غذاهایی مانند دیم سام و هات‌پات در میان غذاهای چینی بسیار معروف هستند و در کشورهای دیگر نیز رواج دارند.

۶. آلمان

غذاهای آلمانی غنی و متنوع هستند زیرا از مواد اولیه موجود در هر فصل در آنها استفاده می‌شود. غذاهای رایج در این کشور عبارتند از: براتوورست، کوفته سیب زمینی، کلم ترش، شنیسل و اشترودل. در طول جشنواره اکتبر این کشور، غذا و نوشیدنی آلمانی با شور و اشتیاق جشن گرفته می‌شود. Sauerbraten غذای ملی این کشور محسوب می‌شود.

۵. ایالات متحده

آشپزی آمریکایی یک آش شلم‌شوربای واقعی است زیرا به دلیل عوامل زیادی مانند مهاجرت، تغییرات منطقه‌ای و تاثیرات فرهنگی تنوع گسترده‌ای دارد. ایالات متحده آمریکا بزرگترین کشور صادرکننده مواد غذایی در جهان است. در حالی که فرهنگ فست فود در این کشور بیداد می‌کند، دارای رستوران‌های با استاندارد بالاست و بیش از ۲۳۰ رستوران ستاره‌های میشلن را دریافت کرده‌اند.

۴. اسپانیا

اسپانیا به دلیل آب و هوای منطقه ای متنوع و تأثیرات فرهنگی، غذای بسیار متنوعی دارد. علاوه بر این، مادرید و بارسلونا به ترتیب ۵۳ و ۴۸ غذای بومی ارائه می‌دهند. غذاهای اسپانیایی از مواد تازه و باکیفیت تشکیل می‌شوند. مواد تشکیل‌دهنده از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است و انواع مختلفی از غذاهای دریایی، گوشت پخته شده، انواع پنیر و زعفران در غذاهایشان زیاد به کار می‌رود.

۳. ژاپن

غذاهای ژاپنی به دلیل ارزش زیبایی شناختی، مواد اولیه تازه و طعم های متعادل شناخته شده است. در حالی که سوشی یک غذای معروف ژاپنی به حساب می‌آید، غذای ملی این کشور کاری با برنج است که در این منطقه بسیار مصرف می‌شود. سایر غذاهای ژاپنی که معمولاً در کشورهای دیگر موجود است عبارتند از: ساشیمی، سوپ میسو، ماچا و رامن. ماچا یک صادرات مهم مواد غذایی این کشور است و به ایالات متحده، چین، سریلانکا و هند عرضه می‌شود.

۲. ایتالیا

طبق یک مطالعه، غذاهای ایتالیایی معروف‌ترین و پیتزا شاخص‌ترین و محبوب‌ترین وعده غذایی در جهان است. میراث آشپزی ایتالیایی غرق در آشپزی خانگی سنتی است که از مواد ساده اما خوش طعمی مانند روغن زیتون، گوجه فرنگی، سیر و ریحان استفاده می‌کند. روغن زیتون ازجمله صادرات مهم این کشور است.

۱. فرانسه

فرانسه در صدر فهرست کشورهای با بهترین کیفیت غذا در جهان قرار دارد. این کشور دارای بیشترین رستوران‌های ستاره‌دار میشلن در جهان است که نشان‌دهنده تمرکز این کشور بر رستوران‌های با استاندارد بالا است. صدف و حلزون از بهترین غذاهای لذیذ فرانسوی به حساب می‌آیند. فرانسه با مصرف ۲۱.۶۷ کیلوگرم به ازای هر نفر، سومین مصرف‌کننده سرانه پنیر در سال در جهان است. هنر آشپزی فرانسوی یکی از مهم‌ترین‌ها در جهان است و نقش عمده‌ای در آکادمی‌های آشپزی مدرن دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • افزایش تولیدات آبزیان فرآوری چهارمحال وبختیاری به ۳۶ هزار تن
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • پیش‌بینی حضور بیش از ۱۰۰۰۰۰ بازدیدکننده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • دومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی سمپاد برگزار می‌شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • ۱۰ کشور با بهترین غذاها در جهان؛ کدام کشور بهترین کیفیت غذا را دارد؟ (+عکس)